Klein kindje..Even positieve ervaringen???

Discussion in 'Zwangerschap' started by balleke, Dec 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi,

Ik ben gister naar de verlos geweest.
    Nu schijnt het zo te zijn dat mijn kleintje totaal niet gegroeid is in de lengte. (lengte baarmoeder) Maar in de breedte wel.
    Hij loopt nu twee weken achter..:( volgens de verlos en als ik 40 weken zou zijn, zou hij nog net geen 5 pond zijn..:$
    (appel valt niet ver van de boom, ik was net zo)

Nou heb ik met 27 weken een pretecho gedaan en daar liep hij 1 dag voor (het gemiddelde) Alleen zijn beentjes liep hij een week achter en met de 20 weken echo ook al!

Ik maak rete zorgen hier om en zou graag positieve verhalen willen weten.

Moet er bij zetten dat hij altijd dwars ligt, miss dat daarom de breedte wel is gegroeid. En dat ik de afgelopen 2 weken vette stress had en erg slecht sliep..:(

Morgen ochtend een echo en als hij niet goed gegroeid is moet ik 2 weken daarna weer terug..Leuk zo'n extra echo, maar niet om deze reden
    Gr

2. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    er is een ander topic over 'te kleine kindjes' misschien kun je daar beter even kijken

3. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    enne waar is die dan????

4. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

Aug 3, 2007
    2,899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Heeft ze de kleine gemeten aan de hand van je buik (stand baarmoeder) of ook door echo? Mijn bm krimpt dus.. Eerst was hij 33 cm, toen 31 en nu 28. 2x groeiecho gehad en idd is het geen groot kindje maar wel gewoon binnen de marges. Nu over anderhalve week weer een echo. Tja... Noah was bij geboorte ook maar 2800 gr maar dat was ik idd ook bij geboorte.
    Ik weet t ook niet goed, de echoscopiste zei dat alles wat binnen de marges was gewoon goed is en de vk was eest wat meer ongerust maar ze heeft na de laatste echo weer beetje gerustgesteld en kijken nu de volgende echo. Kleine was wel gewoon in gewicht bijna 600 gr gegroeid in 4,5 week dus dat was goed....

5. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ze heeft m altijd gemeten met voelen. En toen ze het gisteren niet vertrouwde haalde ze voor het eerst meetlint er bij.
    Morgen naar de echo.
    Maar ik wist niet dat dat kon, het krimpen van je baarmoeder.
    Mijn baarmoeder is nu 30 en de vorige keer ook, alleen de breedte is wel gegroeid.

6. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

Aug 3, 2007
    2,899
    1
    0
    Nederland
    Ja, blijkbaar wel hahahah!! Kan ook zijn dat als kindje indaalt je bm lager gaat staan. Ik snap eigenlijk niet zo dat de vk uitspraken doet op basis van je buik met voelen. Zou gewoon even je echo afwachten hoor. Bij mijn zoontje zeiden ze dat ik een ruime 7 ponder zou krijgen want een 5 ponder dat pastte niet bij mij (dat werd heel sarcastisch gezegd met de nadruk op mijn toemalige omvang, was toen 10 kilo zwaarder als nu) en uiteindelijk was hij 5,5 pond ruim..

7. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja het stomme is eigenlijk. Dat ik vanaf het afgelopen weekend last had van veel hardebuiken,ongi pijn en paar keer een steek richting vagina. Ik vroeg ook aan haar is dit een indaling of zo, ze kon me geen duidelijk antwoord geven... Beetje Jammer
    Miss is hij wel aan het indalen. Maar hij ligt nog steeds niet goed en hij beweegt volop. Dan ligt hij stuit,normaal of wat het meest voorkomt dwars.
    Ben wel erg benieuwd morgen

8. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Vanochtend heb ik ineens een onverwachte groeiecho gehad. Ik zit bij een groepspraktijk en iedere controle zegt iedere vk dat het een klein kindje is. Tja prima, bij de 20-weken echo zat ons kindje prima tussen de onderlijn en de middellijn.
    Vanochtend echter weer zo'n opmerking en nu wilde ze toch even meten. Hoofdje op de middellijn, beentjes op de middelijn, alleen de buik onder de middellijn. Prima dus. Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje vervelend dat een vk dat zo- telkens, al voelend, inschat.
    Bij mijn eerste werd het ook iedere keer genoemd; geen groot kindje. Uiteindelijk was ze 3600 gram, een prachtig gewicht! Ik zou me dus niet teveel zorgen maken. Doe ik ook niet, maar toch wordt het me wel op deze manier aangepraat en dat is vervelend.
    Als jij met 27 weken nog een goede echo hebt gehad, zou ik me niet teveel zorgen maken.
    Veel succes morgen en ik ben benieuwd naar de metingen~!

9. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mij zei de vk eerst dat ons kindje te groot was (liep 4 weken voor), een maand later beweerde ze dat het kindje niet groter was dan 6 pond bij de geboorte... de kleine man is precies op tijd gekomen en was ruim 8 pond!
    ik houd me dus niet zo vast aan wat de vk zegt over de grootte van ons kindje...

10. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

Aug 3, 2007
    2,899
    1
    0
    Nederland
    Ja dat is ook irritant. Ik geloof ook wel dat ik geen 8ponder op de wereld zet maar te klein is ook belachelijk. Kleine zn hoofd zat tussen midden en bovenlijn in en buikje en beentje tussen onder en middenlijn in.. en de echoscopiste, die er toch voor geleerd heeft, zei dat het prima was.. dus

11. MaNo

MaNo Actief lid

Jan 2, 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
  12. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    De gyn heeft er vanaag naar gekeken. En hij was idd ingedaalt..:D Had ik dus wel gelijk..hihi

En volgens de meetingen op de echo is hij nu gewoon op schema.
    Woensdag nog wel voor alle zekerheid een echo, want zij had het globaal gedaan met de echo apparaat. Maar ze zei dat het waarschijnlijk allemaal in orde zal zijn woensdag...:)

Mooi ik weer opgelucht, helemaal voor niks in de zenuwen geweest. Pfff echt pak van me hart.

gr

Share This Page