Klein kindje, hoe lang Maxi Cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Beetje gekke vraag misschien, maar ik lees overal dat je kindje zo lang mogelijk in de MC "moet", omdat het veiliger is. Nu heeft mijn dochter het nooit zo leuk gevonden in de auto, en leek het mij voor haar leuker om in de grote stoel te zitten. Aan de andere kant, ze kan nog maaaaaaanden in haar MC!!

Hoe doen andere mama's van kleine kindjes dat? Zat je kindje echt nog met 1,5 in de MC? Mijn dochter is (als ze haar lijntje netjes volgt) met 15 maanden, zoals ik het nu kan zien, en voordat haar hoofd überhaubt bij de bovenkant komt moet ze nog 4 cm groeien (in haar bovenlichaam dus!), en dan zou ze volgens mij nog steeds er in mogen.

Is dit inderdaad zo, dat ze dan echt zo lang nog in de MC moet/kan blijven? Of deden jullie het toch eerder?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is ze tot 16 maanden in de maxicosi gebleven. In die zin: We hadden 2 auto's... en in de auto van m'n man (waar ze het minst in zat) zat al een grotere stoel. Maar in mijn auto heeft ze tot 16 maanden in de maxicosi gezeten.
    Die lieten we trouwens wél in de auto staan in de easybase. Ik tilde de maxicosi niet meer uit de auto, dat vond ik te zwaar.

3. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Mijn dochter van 12 maanden is ook erg klein, en kan ook nog zeker maanden in de maxi-cosi... veel kinderen vinden het idd niet leuk in de maxicosi.. maar bij mij gaat de veiligheid voor.. kleine kindjes zitten denk ik ook minder vast in zo'n grotere stoel... En ondanks dat kindjes in een gewone autostoel kunnen, en hun nek al behoorlijk sterk is, is hun hoofd in verhouding met het lichaam nog erg groot en zwaar. Bij een ongeluk denk ik dat hun nekje het niet aankan.. Voor een volwassene is zo'n klap al extreem, laat staan bij zo'n kleintje... nee hoor.. Joënna blijft voorlopig nog lekker in de maxicosi.. of ze het nou wil of niet..

4. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    N.oah is nu 15 maanden en zit nog in de maxi cosi.
    Zolang het past,blijft hij erin.
    Ik heb al wel een opvolgstoeltje klaar staan.
    Bij mijn tante heeft hij een keer in een opvolgstoeltje gezeten, vond hij geweldig.
    Maar zolang hij nog in de maxi cosi past, gaat hij erin/

Liefs Suzanne

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh, dan is het dus helemaal niet zo raar als ik dacht! Ik hoef ook niet met de MC te sjouwen gelukkig (1 auto), dus dat is niet het probleem. Dan hou ik haar er nog gewoon even in ;)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier een kleine meid die ook nog altijd gewoon in de maxi cosi zit. Al denken wij er wel over om haar binnenkort toch wel over te doen naar een nieuwe stoel.

Oudste twee hebben tot ze 16 maanden waren in de maxi cosi's gezeten, toen vond ik het namelijk wat slimmer om alvast een maxi cosi klaar te hebben staan voor de 'nieuwe baby' die binnenkort (misschien te vroeg) geboren zou worden en we wilde geen derde maxi cosi kopen voor dat eventjes, dus zo opgelost, oudste over naar nieuwe stoel, 1 maxi cosi weg, 1 maxi cosi in gebruik.

7. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Eeej,

;) Joanneke zit ook nog steeds in de MC!!! Ze heeft het nooit leuk gevonden om erin gezet te worden. Maar als de auto eenmaal rijd hoor je haar niet meer hoor!

Nou we spreken elkaar wel weer even in het echie na mijn vakantie he! ;)

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Onze jongens worden morgen 1 en waarschijnlijk laten wij ze ook nog wel een tijdje in de mc.

De ene weegt ook nog geen 9kg, dus die mag uberhaupt niet over. Verder wordt er inderdaad gezegd dat de mc veiliger is, dus zolang het past, blijven ze erin.

Op een gegeven moment zullen we ze waarschijnlijk wel in de auto laten staan. Ze beginnen al redelijk zwaar te worden :)

En hier vinden ze de mc leuk. Ze slapen er nog lekker in tijdens het autorijden, of gaan lekker naar buiten liggen kijken of spelen.

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij zijn wel iets eerder dan Kyra eruit gegroeid was overgegaan naar de Tobi. Kyra vond de maxicosi zo erg dat ze alles bij elkaar gilde zodra ze er ingezet werd. Ik werd daardoor zo afgeleid tijdens het rijden dat ik het veiliger vond haar in de grotere stoel te zetten. Zodra we dat hadden gedaan was ze helemaal tevreden en kon ik mijn aandacht weer goed bij het verkeer houden.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid is ook eerder overgegaan naar de Tobi dan dat ze uit de maxicosi was gegroeid, met 1 jaar ongeveer. Ze kreeg het voor elkaar om zich enigszins uit de mc te wurmen en achterstevoren te gaan zitten. We waren tijdens het rijden meer met haar bezig dan met het rijden zelf. We zijn wel stoeltjes gaan passen en in de Tobi zat ze prima. Ze woog trouwens nog geen 9 kilo, maar dat weegt ze nog steeds niet en ze is qua lengte inmiddels te lang voor de mc..

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter (ook een kleintje) is bij ons met 12 maanden (9 kilo) uit de MaxiCosi gegaan en in de Tobi (die heeft ook nog een lekkere ligstand) en bij de opa's en oma's is ze rond de 14 maanden naar de autostoel gegaan.

Ze vind het in de autostoel in ieder geval wel veel leuker!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier al een tijd geen maxicosi meer.
    Ben overgestapt naar een autostoel van 0 tot 18 kilo.
    Er is meer ruimte in en kan ook achteruit.
    Nu, inmiddels alleenstaand, in een gewone maxi-cosi priori dus van 9 tot 18 kilo.

13. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook een kleintje die tot 16 maanden in de maxi cosi heeft gezeten.

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    mijn zoontje zat met 8mnd al in een autostoel, de maxicosi priori..
    hij krijste t uit in de maxicosi en omdat ie al ong.10 kilo weegt zijn we maar overgegaan op een autostoel.
    hij vind t geweldig..

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Je mag je kindje toch niet meer in de mc vervoeren als het hoofdje buiten de mc uitsteekt? Als ik de leeftijden zo lees, zijn jullie kindjes dan echt zo klein qua lengte? Of mis ik hier nu iets?
    Hier met 1 jaar over naar een mc tobi, Charlotte was het meer dan zat dat ze niks zag en in haar autostoeltje heeft ze de grootste pret. Ze kon toen al maanden zelfstandig zitten maar woog nog geen 9kg. Volgens de juffrouw bij prenatal mocht ze zeker in een autostoel 1+. Nu hebben wij ook een heel klein en tenger kindje maar haar hoofdje begon echt bovenuit te steken dus vandaar mijn vraag.

16. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Mijn dochtertje zit ook nog steeds in de maxi-cosi. Ze heeft nog een kleine 10 cm over voordat ze met haar hoofd uit de maxi cosi is gegroeid... Ze zal er ook in blijven tot ze groot genoeg is. Ze weegt trouwens ook nog niet genoeg om over te mogen gaan. Nog maar 7.8 kg.

Schoonmoeder zaagt iedere keer als ze haar ziet in haar maxi cosi, en maar zagen en klagen wanneer ze nu eindelijk in haar grote stoel maag. Phoe veiligheid gaat hier voor hoor!

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Met ong 16 maanden zijn ze hier dus over gegaan, heb van toen geen meting, maar met 15 maanden waren ze 7610gr&72cm en 7420gr&72cm en met 17 maanden waren ze 8330gr&76cm en 8010gr&75cm ergens daar tussen in zijn ze dus over gegaan naar de volgende stoel, in ons geval priori stoelen.

Jongste weet ik de lengte niet van, maar gok zo rond de 70/72 centimeter en ze weegt zo rond de 7220 gram en tja toch gaat ze over niet al te lange tijd over naar een nieuwe stoel ;).

Overigens mag je volgens mij de maxi cosi gebruiken tot het hoofdje aan de rand komt. Volgens mij niet dat het hoofdje over steekt zegmaar.

Liefs, Hanneke.

18. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    ik vroeg mij het zelfde af onze dochter vindt het ook niet meer leuk in de maxi cosi ze drukt ook steeds haar hoofd naar voren.
    ik zie trouwens dat onze kindjes bijna even oud zijn.
    ze woog vandaag 6850 gram dus die 9 kilo is hier ook nog lang niet in zicht als ze haar lijntje blijft volgen.
    we laten haar voorlopig nog in de maxi cosi zitten tot dat ze het echt niet meer wil maar zoals andere al typte veiligheid voor alles

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje, wat lang allemaal! Mijn dochter ging met 10 maanden in een gewone stoel, ze krijste alles bij elkaar in de mc.

20. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid is bijna 15 maanden en vind het nog heerlijk in de maxi cosi 0 groep. Ze past er ook nog makkelijk in (ze heeft nog iets van 3a4 cm over). Maar over een maand ongeveer moet ze wel over in de maxi cosi tobi (die staat al klaar), want dan moet de 2de spruit in de maxi cosi 0 groep, maar opzich zou onze meid er nog we ff in hebben gekund.

Deel Deze Pagina