Formeel nog niet echt zwanger (nu 12DPO) met mijn NOD op zondag (maar wel al vier positieve testen vanaf 9dpo) Toch al een vraag. Wanneer hadden jullie je eerste echo? ik zit op verloskundige sites te kijken in mijn buurt en er staat overal vanaf 9 weken!! waahhhh zo lang wachten kan ik echt niet! Dus wanneer hadden jullie je eerste echo?
Gewoon even wachten tot je zeker bent tot je zwanger bent. Als je een positieve test heb gewoon even bellen en dan word er vanzelf gezegd dat je langs kan komen. Meestal is het vanaf 7 weken. (geloof ik)
Aangezien ik via ivf zwanger ben geworden had ik er met 7 en 9 weken in het ziekenhuis al. (inwendig, dat wel) Met 10 weken tijdens de intake bij de verloskundige heb ik m'n eerste uitwendige echo gekregen, dit zou bij jou dan voor het eerst het moment zijn dat je een echo krijgt. Voor die tijd is er uitwendig sowieso nog weinig te zien, inwendig stelt het ook niet zo heel veel voor hoor. Je zult toch echt nog even geduld op moeten brengen 'vrees' ik voor je. Iig gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk blijft alles goed gaan.
Hier met 10 weken gehad, maar had hem liever met 12 weken gehad Die vroege echo's zie je namelijk niet echt een kindje, gewoon een "vlekje" zeg maar haha.. En vanaf 10 weken beweegt het echt en zie je al handjes en voetjes! Echt veel mooier, vind ik.. tuurlijk, het is moeilijk om te wachten want je wil natuurlijk weten of het hartje klopt enz, maar ik vind die 6 weken echo's niet zo mooi als die vanaf 10 weken!
Bij ons is het bij 8 a 9 weken. De 2e echo is dan gewoon je termijnecho rond 12 weken. Ik ben met 8+ weken geweest en dan is het toch al een beetje te herkennen als kindje hoor. Het hoofdje was te zien en beginnende handjes en voetjes. Nog geen echte baby maar er komt vorm in zeg maar. En een mooi kloppend hartje gezien. Persoonlijk zou ik niet tot 12 weken willen wachten.
Toen ik de vorige keer trouwens niet precies wist wanneer ik voor het laatst ongesteld was kreeg ik een echo met 6+5, toen was het wel een vlekje met wel een prachtig duidelijk hartje.
Normaal gesproken bij 9 weken, omdat je dan zeker bent van hartactie. In het ziekenhuis doen ze al echo's bij 6 weken.
Zonder voorgeschiedenis (bepaalde trajecten, mk) krijg je tussen 8 en 10 weken je 1e echo Ik mag ook pas bij 9w5d, maar ben er eigenlijk wel blij mee: Dan zie je tenminste echt wat
@all. Ik heb wel medicijnen gekregen van gyn om eisprong op te wekken. Ik zal van de week wel eerst zkh bellen, misschien mag ik wel vanwege dit eerdr een echo:d. Rond de 8 weken zou ik wel fijn vinden.
Met 8 weken had ik hier al een compleet mensje in beeld. Ik kreeg mijn 1e echo met 6.5 weken, maar ik ben medisch. Bij Mijn 1e zwangerschap kreeg ik een echo met 10.5 weken en dat was bij de vk.
Ik denk dat als je het ziekenhuis belt je wel vroeger een echo krijgt hoor. Hier wel in ieder geval. Tenminste ik krijg 'm dus wel pas met 9 weken via ziekenhuis Maar gelukkig met 7 weken een uitwendige echo bij de VK gehad en een kloppend hartje gezien.
Ik krijg hem pas met 8 weken, terwijl ik ook in t ziekenhuis loop in verband met vroeggeboorte van ons zoontje*. Ze vonden het niet nodig om het eerder te doen helaas. Maar met 10 weken is de echo al veel mooier dan met 8 weken of minder. Dan is het al een echt mini mensje, dus dat is eigenlijk veel leuker. Buiten de gerustelling om die een vroege echo je geeft.
heb 5 maart de eerste ong 8 weken ik kon kiezen en wou niet lang wachten haha duurt me nu al te lang ik besef het pas echt als ik iets zie
Ik ga morgen naar de gynaecoloog (medische voorgeschiedenis) en hoop dat ik een eerdere echo kan krijgen, morgen even afwachten! Spannend he Nienke1985!