De echo van een vriendin van mij is teruggerekend op 10 januari en ze beweert dat haar huidige vriend de vader is. Nu weet ik dat ze op de 7e en de 8e seks heeft gehad met een andere partner. Zij beweert dat ze voor 99% zeker weet dat haar huidige vriend de vader is en ze wil dan ook niet de andere (eventuele vader) hiervan op de hoogte stellen. Nu weet ik ook dat sperma wel 48 uur kan overleven in de vagina dus in mijn ogen kan ze nooit voor 99% weten dat haar huidige vriend de vader is, is dit een hele gekke redenatie of is de echo echt zo nauwkeurig dat ze dit inderdaad bijna met 100% zekerheid kan zeggen?
Nee dat kan ze niet met zekerheid zeggen. Spermacellen kunnen zelfs langer dan 48 uur in leven blijven. Ze kunnen sowieso 72 uur overleven en in heel uitzonderlijke gevallen zelfs een week. Ik zou dus eerder 50/50 zeggen. Je weet namelijk niet met welke spermacel de eicel bevrucht is want er zwom dan dus vanalles rond.
Die 99% gaat ze niet halen.. Zo'n echo kan er best een dag naast zitten. En sperma overleeft best een dag of 3. Heeft ze die 10e wel iets met de huidige vriend gedaan? Ik zou eerder richting de 50/50 gaan..
Ze heeft het druk gehad die dagen zo te lezen......kans bestaat dat die van 7de en de 8ste ook de vader kan zijn. Sperma kan zelfs 5-7 dagen overleven...dus dna test doen en met je billen bloot.
Maar als ze 10januari als dag 1 tellen dan heeft de bevruchting ongeveer 14 dagen later plaatsgevonden. Ongeveer 24 januari dus. Als ze alleen 7 en 8 januari sex heeft gehad met die andere man kan die nooit de vader zijn.
Is 10jan haar ovulatiedag of dag 1 van de zwangerschap? Want als het dag 1 is kan die andere nooit de vader zijn. De bevruchting was dan pas rond 24jan. (Uitgaande van een normale cyclus van 28dagen) Maar als 10jan der ovulatie was dan is er zeker een mogelijkheid dat niet haar partner de vader is.
Aangezien dit topic net geopend is, er net een 10-wkn echo is geweest en 10 januari ongeveer 8 wkn geleden is ga ik er vanuit dat 10 januari is vastgesteld als dag van de eisprong/bevruchting. En TS idd kan het evengoed van die ander zijn... je hoort zelfs wel eens dat "vreemd" zaad zelfs sneller tot een bevruchting leidt. Geen idee of dat waar is.
Oeps! Natuurlijk kan ze niet voor 99% zeker weten dat haar vriend de vader is. Als de eisprong rond die datum is geweest dan zal ze met de billen bloot moeten en eerlijk moeten zijn. Dan maar op de blaren zitten, ze heeft er zelf voor gekozen om met een ander het bed in te duiken zielig voor vader en kind als ze het niet eerlijk uit gaat zoeken
Thanks allemaal, erg fijn om te horen dat ik dus niet degene ben die gek is. Erg blij dat mij angst toch wel enigszins gegrond is dus.