Klein kindje verwacht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angelie, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad. Alles zag er gelukkig goed uit!

Het enige was ze zeiden was de het kindje klein was. Ze verwachten dat het tussen de 4,5 en 5 pond zal uitkomen als het zich verder ontwikkeld volgens de groeicurve.

Mijn oudste was ook erg klein (2300 gram bij 38 weken) en de 2e was te vroeg geboren, dus niet echt een graadmeter.

Ze zeiden je broedt nu eenmaal geen grote kinderen en verder dat ik rustig aan moest doen. Het was geen reden tot ongerustheid.

Maar ik maak me toch wel een beetje zorgen...

2. winnietje

winnietje Niet meer actief

Bij mij zeiden ze ook dat het een bescheiden kindje was. En dat als het 6 pond zou zijn netjes zou zijn. Ik heb echt werkelijk geen idee. Maak mij hier ook niet heel veel zorgen om. Lekker toch om een klein kindje te moeten baren :p

3. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Me 2...

1e was 2825 gram en 2e 3125 gram, en had gister 20 weken echo en ze hebben gezegd dat deze ook niet zo groot is...

Vind het prima hoor! Als ie maar lekker gezond is.. Bevallen ging prima, moest niet zo vaak persen... :) :)

4. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Zelfs bij die kleine uk had ik nog moeite met de bevalling! Ik ben heel lang aan het persen geweest en moest uiteindelijk nog ingeknipt worden ook.

De 2e is met een keizersnede geboren omdat hij dwars lag.

Dus ik heb geen voordeel ondervonden bij de bevalling.

5. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik had 2 x een 6ponder,vind ik gewoon normaal eigenlijk
    niet iedereen zet nu eenmaal een 8ponder op de wereld
    ik ben daarom ook erg klein van mezelf,1.61 :oops:
    alhoewel ik me wel is afvraag of het me je eigen lengte te maken heeft?
    ik ken niemand in mijn omgeving die met ene tenger klein lichaam een 7 of 8ponder heeft gehad

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hoe zwaar was het kindje op dit moment hebben ze dat ook gezegd (en hebben ze ook zo'n curve aan je laten zien) ja niet iedereen zet inderdaad 8 ponders op de wereld dat zou ik ook niet aanraden als je zelf niet zo groot bent toch? meestal krijg je toch wat bij je lichaam past qua formaat enzo..

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

als ze bij de echo zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken hoef je dat lijkt me ook niet te doen. Ik begrijp je onzekerheid maar het lijkt me dus niet nodig.

8. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Nou toch niet hoor, ik ben 1.60 en ons meisje was toch ook 8 pond, je hebt het zelf niet in de hand ;)

9. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ze hebben inderdaad een groeicurve laten zien. Van het hoofdje en de beentjes zat hij bij de onderste groeilijn. Qua buikomvang zat hij er echter onder.

Ikzelf ben 1.69 cm, niet echt klein, maar ook niet groot. Mijn vriend is 1.71 cm, dat is natuurlijk ook niet erg groot.

Ik ben onder controle bij de gynaecoloog (mede omdat de 1e zo klein was) en degene die de echo deed heeft hem er bij gehaald. Ze gaan de groei wel goed in de gaten houden.

Nu moet ik zeggen dat ik 6 pond wel wat redelijker vind klinken als 4,5 a 5 pond. Dat is echt klein hoor! Het brengt toch extra zorgen met zich mee.

Onder de 5 pond is een kindje dysmatuur. Dat betekent dat het bij de bevalling een groter risico heeft op zuurstofgebrek, het kan zichzelf niet goed warm houden en moet vaak de couveuse in, er is meer kans op hersenbeschadiging.

Vandaar dat ik me toch zorgen maak.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Kun je anders je vk niet bellen en dit bespreken? Ik ga er nu even vanuit dat je vk niet de 20 weken echo heeft gedaan. Als 2 personen zeggen dat het goed is misschien brengt je dat wat gerust.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zei ook meestal haha blijkbaar heb jij een villa van binnen ;) (geintje uiteraard) het hoeft idd niet maar het is niet gek als je zelf kleiner bent dat je kindje wat kleiner is natuurlijk.

@Angelie, die onderste curcelijn is idd wel vrij laag ja, houden ze je nu onder groeicontrole het kan goed zijn dat ze nog een groeispurt krijgt of als je genoeg rust dat "de schade| nog kan meevallen..

12. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik moest inderdaad goed rust houden en ik sta zowiezo al onder controle bij de gynaecoloog, die gaat het goed in de gaten houden.

Degene die de echo gemaakt heeft, is verloskundige in het ziekenhuis, zij heeft de gynaecoloog er meteen bij gehaald. Die zei dat ze het gewoon in de gaten gaan houden.

Maar ik heb al een dysmatuurtje en een prematuurtje gehad, dus echt gerust stellen kunnen ze me toch niet ben ik bang...

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee dat snap ik.. probeer toch rust te zijn want stress is zoiezo nooit goed en je kan er niet veel aan veranderen behalve rustig blijven denk ik dan maar..

14. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Bij mij zeiden ze dat ook met de 20 weken echo en dat is bij de geboorte ook gebleken. Ze woog 2800 gram en ik ben bevallen met 39 weken en vijf dagen.

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier ook klein kindje, ik krijg groeiecho's dus voor ons blijft het ook spannend, veel rusten doe ik al wel, hopelijk helpt het, ik snap je gevoel goed hoor, zeker met jouw achtergond.

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hier ook een kleintje.... ze denken straks bij de geboorte hooguit 6 pond en onder de 50 cm. Maar ik ga daar helemaal niet zomaar vanuit hoor! Ze kunnen het altijd mis hebben (dachten ze bij mijn vriendin ook, een kleintje, maar haar meisje was bijna 9 pond!) Mijn vriend zijn allebei niet groot, maar toch....

Ennuh, je kindje moet nog 20 weken groeien in je buik, wellicht trekt dit nog wel bij joh! Niet dat dat moet hoor, zo erg klein is 5 pond toch niet? Je kunt het pas bij/na de bevalling zeker weten! Niet te veel zorgen maken/stress, dat is ook niet goed! (wellicht krijg je straks aan het eind van de zwangerschap nog wel een groeiecho ter controle?)

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier dan niet zo klein kindje met 36 weken was hij bij de groei echo al 2470 gram hij word tussen 15 en 18 december gehaald omdat hij in onvolkomen stuit lig keizersnede dus dan zou die over de 3 kilo zijn

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Bij mijn 20 weken echo zei ze ook dat de kleine te klein is, of eigenlijk: aan de kleine kant. Nog wel binnen de lijnen...maar aan de onderkant van de p5.

De kleine hersentjes waren wel helemaal op schema.

Over 2 weken moet ik terug, een vervolg echo. Voor het hartje (kleine lag niet stil genoeg) en meteen om de groei te controleren.

19. eure24

eure24 Lid

28 feb 2008
    10
    0
    0
    amsterdam
    hallo

Toen ik 27 weken zwanger was hebben ze bij ontdekt dat mijn kindje klein is. Met 20 weken was alles in orde. Ook hebben ze ondekt dat mijn vruchtwater aan de krappe kant was. Ik ben nu onder behandeling van de gynecoloog in t ziekenhuis. moet daar elke week na toe,de ene keer voor me vruchtwater en de andere keer voor de groei.
    Nou ben ik zelf ook niet zo groot 1.58. de gynecoloog zei tegen mij dat mijn kindje klein is maar dat ze wel gewoon meegroeit. Ze liet mij een grafiek zien en legde me uit dat me kind op de onderste lijn zit met de groei.

Hoe vervelend t ook is, maar probeer je niet zo druk te maken. Dat is niet goed voor de baby. Niet iedereen zet een kind van 8pond op de wereld.

20. RoxStar

RoxStar Lid

20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ik denk dat het ook een beetje in de familie zit; Bij ons worden er vrij grote/zware kinderen geboren. Mijn opa woog ongeveer 6 kilo, mijn nichtje 5 kilo en ik woog net iets onder de 4 kilo. De geboorte van mijn opa was trouwens kantje boord, ik weet niet precies het verhaal, maar zijn moeder had heel wat te stellen.. Mijn tante heeft 2 weken langer gelopen en heeft heel lang weeën gehad, uiteindelijk is mijn nichtje met een spoedkeizersnede gehaald, omdat ze niet door het geboortekanaal heen kon. Ik ben nu 9 dagen overtijd en verwacht ook een groot kindje terwijl ik ook maar 1.59m lang ben en de zwangerschap begon met 51kg. (Alle voorbeelden zijn van de zelfde familietak)

Meid, succes met je kindje.. Het komt zeker goed!

Deel Deze Pagina