anderen om je heen OOK zwanger, niet leuk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suusje1, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusje1

Suusje1 Lid

21 apr 2011
    47
    0
    0
    #1 Suusje1, 12 jul 2011
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
    Hoi
    Ik ben nu 17+3 zwanger.
    Mijn vriend heeft opzich een grote familie.
    Toen ik 6 weken zwanger was kregen we te horen dat zijn nichtje ook zwanger was, alleen ik ben 2 weken langer zwanger dan haar.
    Maar ik vind het gewoon dus niet leuk. Nou afijn, en dan hoor je later dat je buurvrouw 1 huis verderop OOK zwanger is gelijk met mij! Nou toen had ik het dus niet meer en ik werd er dus ook echt boos om. Heb er een hekel aan maar eigenlijk weet ik zelf niet waarom? en dan vraagt ze hoe het gaat in de hoop dat ik het haar ook vraag wat me dus helemaal niet intereseert ook al zijn ze verder heel aardig hoor. Het gaat me niet om de aandacht ofzo, maar ik weet zelf niet echt waarom ik het niet leuk vind. Het lijkt wel of ze je allemaal na apen. Als ik nou bijvoorbeeld samen met een vriendin zwanger zou zijn zou ik het juist leuk vinden. Herkent iemand dit gevoel??

Groetjess

2. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Totaal niet! Ik vind het juist leuk en naapen? Ik bedoel dat kan echt niet hoor! Alsof mensen zomaar denken van kom laten we ook een baby 'nemen' want zij krijgt er ook één. Dat is wel een hele grote keus om dat gewoon te doen om na te apen. Ik zou je willen adviseren om gewoon lekker rustig onder te blijven, want die boosheid en spanning kan nooit goed voor je zijn. Sterkte!

3. Suusje1

Suusje1 Lid

21 apr 2011
    47
    0
    0
    #3 Suusje1, 12 jul 2011
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
    Ik zeg ook, het lijkt zo. ik zeg niet dat het zo is want zelf weet ik ook wel dat dat niet waar is en dat ze dat niet doen. ik verwoord het alleen op de manier zoals het voelt. misschien moet je eens beter lezen;)

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Beetje last van hormonsters, misschien...? Je laatste zinnetje klinkt nl ook niet heel vriendelijk ;)

Ik kan me wel iets voorstellen bij je gevoel, denk ik, al had ik het zelf niet, maar ik was dan ook 'de laatste' die zwanger raakte. Misschien is het meer dat het voelt alsof jouw zwangerschap wat minder bijzonder lijkt dan wanneer je de enige bent..?
    Probeer je rustig te houden en er niet te veel bij stil te staan. Beste zou zijn om het leuk te gaan vinden (ja, dat kun je afdwingen), maar als je dat niet wilt: gewoon lekker niet druk om maken en genieten van je eigen zwangerschap :)

Succes!

5. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Ik snap je wel hoor! Heb er zelf geen last van gelukkig, maar kan me t gevoel wel voorstellen.. Gooi t gewoon op de hormonen en probeer t wat los te laten.. Jullie kindje is toch veel leuker! ;) (Maar niet zo leuk als de mijne :p)

6. Suusje1

Suusje1 Lid

21 apr 2011
    47
    0
    0
    Maak me er ook verder niet druk om alleen in het begin vond ik het zelf niet zo leuk om te horen. Hou me er ook verder niet mee bezig maar ik was alleen benieuwd of meer mensen zegmaar zo'n gevoel had en waardoor het bij hen kwam. Misschien dat het wel door die 2 specifieke mensen komt en als het anderen waren geweest dat ik misschien anders had gereageerd.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik herken het helemaal niet, maar onredelijke gedachten horen wel een beetje bij zwanger zijn. Ik zou het daar dus maar op gooien en je er vooral niet te druk over maken. Je hoeft het niet leuk te vinden dat anderen ook zwanger zijn, maar ga het ze nou niet kwalijk nemen :D

Dat willekeurige andere vrouwen ook zwanger zijn maakt jouw zwangerschap niet minder bijzonder.

8. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Nou nou suusje, zo kan die ook wel weer hoor. Ik denk heel sterk dat je erg veel last heb van je hormonen. Tot een bepaalde hoogte is dat prima, maar probeer je toch zoveel mogelijk bewust van te zijn en jezelf in toom te houden.
    De reacties die je krijg zowel op deze form als in je omgeving zou je als positief kunnen ervaren. Het is volgens mij juist fijn om ervaringen en symptomen te delen. Dan ben je niet zo alleen.
    Weet wel, het is vaak allemaal goed bedoeld hoor. Met zo'n houding die je hebt stoot je snel mensen van je af hoor.
    Begrijp me niet verkeerd, ik snap wel dat je je vaak zo voelt, maar geef er niet zo makkelijk aan toe ;)

9. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel. Ik hoorde dat een vage kennis ook tegelijkertijd zwanger is en dat vond ik niet leuk. Ik denk dat ik zo reageer omdat het dan niet meer bijzonder is. Ook als ik ergens loop en ik zie een ander bol buikje dan denk ik oh zo bijzonder ben ik nou ook weer niet. Er zijn dus wel andere zwangeren die zich zo voelen, in iedergeval 1!

10. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Straks is het alleen maar leuk, dat je ook iets hebt aan de mede moeders. De kinderen zijn even oud, de een heeft hier een goede tip voor, de ander daar voor. Lekker samen zwemmen, samen laten spelen. Probeer het ook positief te bekijken!

11. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Waar komen al die 'negatieve' reacties vandaan op haar voorgaande opmerking? Ze heeft er toch een smile met een knipoog staan, ze bedoelt het gewoon goed volgens mij.

12. Suusje1

Suusje1 Lid

21 apr 2011
    47
    0
    0
    Ben blij dat in ieder geval nog iemand hetzelfde heeft als ik haha.
    Maar ik heb het niet zozeer over mensen die ik zie lopen ofzo. En ik gun het anderen allemaal zeer hoor want zwanger zijn moet je als een wonder ervaren vind ik. Heb het alleen met mensen die ik zelf ken dat ik het minder leuk vind. Maar misschien heb je wel gelijk en ligt het wel daaraan:).

13. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ik herken dit dus totaal niet!!
    kan me er ook totaal geen voorstelling van maken!
    ik vind het super leuk juist om me zwangerschap met andere zwangeren te delen
    mss is het toch een beetje een aandachts kwestie....mss niet bewust,maar mss vind je het wel jammer om de aandacht te moeten delen ofzo...onbewust dan he

14. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    HiHI ben ik dus nog erger, want ik vind het niet leuk om andere 'vreemde' zwangeren te zien en ik vind het niet leuk als er bekende zwangere om me heen zou hebben ;). Gelukkig heb ik die bijna niet, alleen een vage kennis die ik nooit zie.

15. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    het beste kun je je gewoon lekker op je eigen zwangerschap concentreren en genieten van je eigen zwangerschap

16. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Ik herken jouw gevoel ook totaal niet (helaas heb je daar weinig aan ;)).

Ik vond het juist erg leuk als mensen uit mijn omgeving ook zwanger waren/werden, kon ik tenminste onbeschaamd úren over kwaaltjes, baby's en bevallingen praten (dat houden de meeste niet-zwangeren al gauw voor gezien namelijk).

Ook nu hoop ik dat er weer een hoop mensen in mijn omgeving zwanger mogen worden.

Dat zal wel per persoon verschillen. Je gevoel kun je niet sturen helaas, maar ik zou wel proberen dit niet al te duidelijk aan de personen die zwanger zijn te laten merken. Zou andersom ook niet leuk zijn.

17. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wil wel even laten weten dat ik het leuk vind om met de zwangeren hier te communiceren hoor! Anders denken jullie misschien dat ik jullie ook niet leuk vind, echt niet. Juist leuk om te vergelijken. Maar misschien omdat dit annoniem is dat ik het hier wel leuk vind.

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik herken het ook helemaal niet. Vond het juist leuk dat er nog een paar om me heen ongeveer gelijk met mij zwanger waren.
    Nu voel ik me een beetje remi, dus ik kom maar lekker vaak op zp haha :)

19. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

tja, ik ben ook samen met mijn schoonzusjes zwanger. vond het idd in het begin niet zo leuk, maar nu kunnen we heerlijk met elkaar alles bespreken en dat vind ik wel weer heel leuk.
    je moet er niet te veel over nadenken joh...lekker genieten. jou'n kindje is voor jou toch gewoon belangrijker? ;)

20. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Om mij heen zijn er momenteel ook vrij veel dames zwanger .. Wel stukken minder ver als ik maar dat maakt niet uit. Ik vind het wel heel erg leuk hoor lekker kletsen over baby's ed.

Het enige wat ik echt minder vind is dat 2 vriendinnen echt ontzettend zeuren over hun klachten. Ik heb zelf geen makkelijke zwangerschap en als hun dan met 6 weken zeggen oh ik heb het zo in mijn rug door de zwangerschap dan vind ik het heel moeilijk om te reageren.

Of 1 ging niet meer opstap omdat ze bang was een tik in haar buik te krijgen ... 8 weken zwanger de baby zit nog diep diep achter je schaambot verstopt. Dat soort dingen dan word ik wat iebelig:D

Deel Deze Pagina