Wanneer krijg je een groeiecho?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sunnybaby, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik hoor vaak over een groeiecho, maar vroeg me af wanneer je die krijgt. En is er ook een andere manier om erachter te komen hoe groot je kindje ws ongeveer zal zijn.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

die krijg je niet standaard, alleen als ze een afwijkende groei vermoeden of de vlos denkt dat ze het niet kunnen voelen omdat je bijv. dikker bent.

ik kreeg hem met 30 weken al, met bijna 37 weken nog een groeiecho lijkt me niet heel waarschijnlijk.

ze hebben toen overigens alleen gezegd dat alles oke was, geen schattingen gegeven. ik vond dat fijn (want stel dat je een 10 ponder krijgt kun je dat maar beter niet weten van tevoren toch?) met 35 weken had ik een liggingsecho en bleek mijn kindje naar verwachting uit te gaan komen op een krappe 7 pond.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Ik heb een groeiecho gehad met 30 weken omdat mijn zoontje 10 pond woog en ik daardoor uiteindelijk een ks heb gehad. Over 2 weken krijg ik nog een voor mijn eigen gemoedsrust.

4. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik kreeg bij mijn tweede ook groeiecho's dit omdat bij de 30 weken de striae erbij sprong ( ik zat al onder van de eerste zwangerschap) ik kreeg met 32,34,36 weken en echo toen bleek mijn dochter zo hard te groeien dat ze besloten hebben me met 38 weken in te leiden. het resultaat was een dochter van 4785 gram. oftewel een macrosoom kindje.
    Deze zwangerscha houden ze me vanaf de 20 weken ook al extra in de gaten.

Er is dus altijd een reden voor groeiecho's.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi,

heb afgelopen maandag een groeiecho gehad, omdat de vk dacht dat ik een heel grote baby bij me draag. Dat bleek gelukkig mee te vallen, alles ziet er normaal uit. De echoscopist, die zeer ervaren was, gaf wel aan dat ze niet het geboortegewicht kon voorspellen omdat de een sneller groeit op het eind dan de ander....

Ze konden wel zien dat ik wat veel vruchtwater had.

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik kreeg al vroeg in de zwangerschap groeiecho's omdat het kindje aan de kleine kant was.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.205
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik kreeg een groeiecho i.v.m. gebruik van medicijn

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik krijg ze sinds de 20 weken echo om de 4 weken. Omdat het kind voorligt op de groei én omdat ik nogal omvangrijk ben van mezelf en de gyn dus niet goed de groei kan voelen en hoe het ligt etc.

9. 894hi

894hi Niet meer actief

ik ben nu 40 weken en 3 dagen... en heb geen groei echo gehad .. ze kon het allemaal bij mij gewoon voelen ondanks mijn vetlaag

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik met 39 weken, omdat de kleine nog steeds niet was ingedaald. Daar bleek dat zijn hoofdje wel groot was, maar binnen de curve. Dus hij zou moeten kunnen indalen. Dat is uiteindelijk tijdens de bevalling ook gewoon gebeurd..

Maar wel met een indicatie dus.

11. Duna

Duna Niet meer actief

Ik heb veel groei echo's gehad en zelfs in week 35 beweerden ze nog dat mijn zoontje precies op het gemiddelde zat. Bij de bevalling kwam er een 9 ponder uit :(:D Op een echo zien ze dus blijkbaar ook niet alles ;)

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier krijg ik dus ook een groeiecho volgende week, omdat ze het de vorige keer ook verkeerd hadden bij mijn zoontje, dus nu doen ze hem voor de zekerheid om ff te checken.

13. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik ben nu bijna 36 weken zwanger, kindje was tijdens controle afgelopen dinsdag nog niet ingedaald en ik moet de 28e weer terug komen, ben dan 37 wkn. 3 dgn. Nu heb ik gelezen dat bij een eerste dan de kleine wel ingedaald moet zijn (bij 37 wkn. dus) en als dat niet zo is... is dat dan een reden voor een echo? Om te kijken of er een reden voor het "nog" niet indalen is? Vind het namelijk een eng idee mochten mijn vliezen breken en de kleine is nog niet ingedaald, zie het al helemaal voor me dat de navelstreng dan klem komt te zitten :( ieh...!!! Maaruh om terug te komen bij het onderwerp hihi heb verder nog geen groeiecho's gehad, vk kan het altijd goed voelen zegt ze...!!!

Groetjes Nelleke

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier bij VK praktijk en in het ziekenhuis krijg je standaard met 30 weken een groeiecho.. zijn ze nog niet zo lang geleden mee gestart om dit standaard aan te bieden net als een 20 weken echo.

15. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    @ Limmeke: Jammer dat ze dat hier nog niet ingevoerd hebben, had het wel een prettig idee gevonden om nog eens even na te kijken of alles wel goed gaat daarbinnen ;) Wij hebben de kleine dan nog wel gezien met 26 wkn. (pretecho) en toen leek alles goed mja das ook alweer 10 wkn. geleden hihi...

Groetjes Nelleke

16. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Ik kreeg ook een groeiecho met 31 weken. Omdat ik een hele kleine buik heb was de VK bang dat ons kindje klein zou zijn. Maar uit de echo bleek dat ze gemiddeld was. Ik krijg geen super groot kind. (Nou ja, of ze moet opeens zo'n groeispurt maken). Na 3 weken moest ik weer en er zat niet echt een steigende lijn in. Maar niets om je zorgen om te maken zei de gyn. Volgende week moet ik weer naar de gyn maar dan een liggingsecho en hoop dat ze dan weer ff naar de groei kijken.

xxx

17. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik ben vandaag weer voor controle geweest en aangezien mijn buik volgens de metingen niet wil groeien krijg ik toch a.s. vrijdag nog een liggings/groei echo, ze gaan dan ook gelijk kijken of de kleine wel goed ligt omdat ze dat deze keer dus niet met zekerheid kon zeggen :( hoop niet dat ie alsnog gedraaid is (heb het dan niet gemerkt) want de kleine heeft vanaf week 26 altijd netjes met het koppie naar beneden gelegen! Ook was de baby nog niet ingedaald dus dat vind ik wel vervelend aangezien ik het weekend wel erge steken e.d. heb gehad dus ik d8 dat het wel zo zou zijn... :$ Ben in 4 wkn. tijd ook maar 0.2 kg aangekomen dus zou dat een teken kunnen zijn dat de kleine toch niet goed groeit, dacht ik later pas aan anders had ik het wel even gevraagd!!! Ben nu wel een beetje zenuwachtig voor vrijdag, maak me niet zo druk om de ligging, tja zou het jammer vinden maar ben eerder bezorgd over de groei van de kleine... eerdere controles zeiden ze namelijk altijd dat het goed op schema lag PFFF wat een gedoe nog even op het eind!!!

Liefs Nelleke

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb met 32 weken een groei echo gehad. Doen ze hier wel standaard.

19. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Toen ik rond een week of 30 vertelde bij de vlos dat ik met 28 weken een prectecho gehad had, vroeg ze waar en ook heel subtiel of alles netjes op schema zat (deed ze goeeeeed :D) dat was zo en groeiecho is niet ter sprake gekomen.

Afgelopen week heb ik nog wel een snelle echo gehad ivm de ligging (was ook niet echt nodig maar ach, dit was een andere en die had het aparaat toch nodig voor de dame na mij dus heeft toch maar even gekeken voor de zekerheid, niet dat je nog veel ziet, alles is al zo groot!) ze heeft ook ff naar de groei gekeken maar het was met 36 weken lastig om nog goed te meten. Nou ja, wat ze kon meten zag er verder goed uit.

20. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik heb met 26 weken ook een pretecho gehad en toen zag alles er ook prima uit, kleine was goed qua lengte en erg goed qua gewicht mja heb dat eigenlijk nooit verteld haha is ook alweer meer dan 10 weken geleden dus kunnen ze nou ook niet echt meer van op aan hehe...!!!

Deel Deze Pagina