klein leeftijdsverschil, 2e box erbij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalea, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    als de 2e er is, is de 1e amper 1,5jr en lijkt het me best handig om hem zo nu en dan ff veilig in de box te kunnen zetten als ik bijv. even naar zolder moet oid waar ik hem niet bij kan gebruiken.
    alleen zal zijn brusje natuurlijk ook een box nodig hebben!

hoe zouden jullie dit oplossen? een 2e box, of heeft iemand een ander goed idee?
    een kindje van 1,5jr is niet bepaald op afstand bestuurbaar :p

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Het nieuwe kleintje kan je in het begin overal neerleggen (tenzij je huisdieren hebt) dan kan je dreumes van 1,5 jaar lekker in de box........ (tenminste hier blijft de box op lage stand staan als de 2e geboren is.....)

gr.
    wup

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben een lading katten hihi vandaar dat wij een box wel fijn vinden. vooral in het begin waren ze enorm jaloers en wilden ze hem nog wel eens een tik geven (gelukkig nogsteeds weten te voorkomen). het hielp hier erg door heel duidelijk te maken dat de box verboden terrein is. ze springen er nu ook zelden nog in. maar juist vanwege onze katten vind ik het eng als ik bijv. ff naar boven moet om de oudste dan ff alleen te laten. hij mag graag bovenop de katten duiken, knijpen, bijten, etc. en eerlijk is eerlijk, als hij dat doet dan verdient hij toch ook wel een tik van de kat, die heeft ook het recht om zich te verdedigen...
    alleen wil ik er dan graag bij zijn en iets ergs voorkomen, een tik op zijn hand daar moet hij van leren, maar aangevallen worden in zijn gezicht oid zou ik verschrikkelijk vinden
    daarentegen nemen 2 boxen enorm veel ruimte in beslag die we liever niet missen

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.493
    113
    Zou je de oudste niet even in zijn kinderstoel kunnen zetten als je naar boven gaat?

Groetjes Anita

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier scheelden ze 1 jaar en 7 maanden maar heb altijd maar 1 box gehad hoor... de oudste kan ik best ff alleen laten en dingen op zolder of in de kelder doen doe ik nooit als ze beide wakker zijn. Is altijd wle iemand die me nodig heeft. De baby legde ik vaak in de box als ik ff weg moest, lag hij ook veilig voor zn zus (niet dat ze hem besut pijn doet maar een knuffel kan ook heftig zijn)

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Hier schelen ze 1 jaar en ik heb dus geen 2e box in huis gezet. Ben dr gek zeg. Nog zon kolosaal ding in de huiskamer. Als ik ff weg liep dan deed ik Britt in de kinderstoel zetten en Jørre in de box. De box stond ook gewoon op de hoogste stand.
    En nu loopt Britt soms gewoon lekker mee of zet haar nog wel is in de kinderstoel. Maar een 2e box, nee dat niet. Kinderstoel is een handige vervanger daarvoor, voor even dan.

7. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    ik heb er (nog) niet mee te maken, maar een grote box kopen met een tussenschot (heb je wel een kreatieve man nodig) dat zou ik doen gok ik,
    hier nl 2 labradors, errug lief, maar verlies ze niet uit het oog.
    succes

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    dat ik daar nou niet aan gedacht heb, de kinderstoel :D (kun je nagaan dat hij er nu weinig in zit haha anders was ik vast zelf op dat idee gekomen :p)

9. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat zou ik nooit doen! Chenoa klimt uit de kinderstoel. Het zal je maar gebeuren dat hij eruit valt als je boven bent...

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.493
    113
    Klimt ze er ook uit als ze haar riempje om heeft?

Als jij weet dat je kleintje uit de kinderstoel kan klimmen is het natuurlijk geen oplossing maar dan zou je ook nog voor de buggy kunnen kiezen natuurlijk, daar zit meestal een tuigje in waar ze niet uit kunnen komen op eigen kracht.

Groetjes Anita

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Als Britt haar tuigje om heeft dan kan ze er echt neit uit hoor

12. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik had en heb er wel twee. Fien en sam schelen 14 maanden. Nu gebruik ik hem niet meer voor Fien, maar voor de oppaskinderen. Ligt eraan hoe groot en hoe vol je woonkamer is..

13. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    mijn oudste 2 schelen 13 mnd en toen had ik geen extra box. Als ik nu ga bevallen is de jongste 11,5 mnd. en ook dan ga ik er geen extra box bij zetten. Mocht het wel nodig blijken, dan komt voor 1 van de 2 een campingbedje in de kamer. Die kan je savonds nl opruimen zodat die niet in de weg staat als je hem niet nodig hebt,

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    das ook een goed idee, campingbedje

15. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Wij hebben twee boxen, inmiddels is de tweede net een paar weken in gebruik, en ik ben blij dat we er twee hebben. De 'oudste' is ook nog geen anderhalf en ik ben blij dat ik haar af en toe even in de box kan 'parkeren ;) '
    Wij hebben ook een hond, dus dat maakte de keuze gemakkelijk voor ons...

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.872
    113
    Misschien kun je de baby in de wandelwagenbak leggen, ze sliep hier ook veel in de bak de eerste maanden, wou niet eens in de box.

Deel Deze Pagina