hoi meiden, kunnen jullie me advies geven?? ik hoop het. ik ben nu 8wk zwanger en heel veel last van obstipatie, en dat is niet eg fijn naar de wc gaan. weet het is niet eg een lekker onderwerp maar hoop dat jullie me tips kunnen geven over laxerend werkt nu. kussie
Roosvicee laxo, pruimen, veel vezels, veel drinken en koffie natuurlijk. Geen chocola dat stopt zo ook drop.
Vezels, veeeeeel drinken. Niet te veel melk kan ook stoppen. SMorgens neem ik hier musli met joghert en daar gaat een beetje olijfolie door. En dan heb ik ook nog een zakje vezels van de apotheek kan je zo kopen.
Een glas lauw water op de nuchtere maag helpt ook en een kiwi bij het ontbijt. Probeer de tijd te nemen op de wc want als je teveel perst heb je kans op aambeien en dat is ook geen pretje.
vooral: veel vezels, blijven bewegen en goed drinken. Roosvicee laxo hielp bij mij een beetje, toen ik 2 glazen per dag dronk. Maar op een gegeven moment hielp het niet meer en werd het echt een ramp Toen lactulose siroop gehaald bij de etos en dat werkte echt super! Kan ook echt geen kwaad tijdens de zwangerschap. En na week 22 of zo heb ik er helemaal geen last meer van gehad gek genoeg
paar schepjes gebroken lijnzaad en lijnzaadolie door de yoghurt 's ochtends, werkte bij mij perfect. Te koop bij de natuurwinkel/biosupermarkt
Wat bij mij in extreme nood werkt is een paar soeplepels olijfolie op een lege maag. Dat lijkt de boel vanbinnen wat te smeren.
Colon clean doet het hier ook goed, is een soort vezel poeder die je moet mengen met water of vruchtensap. Werkt hier als een tierelier. Kan je bij de tuinen halen. En idd een eetlepel of 2 olijfolie door je eten, soep of iets dergelijks gooien.
Roosvice laxo, minstens 2 liter op een dag drinken en kwam er van de week achter dat mandarijnen bij mij ook helpen! Eet er 3 of 4 op een dag. Verder volkorenbrood, veel fruit en groenten, veel beweging...
Veel drinken, Roosvice Laxo, kiwi's eten en ik moest uiteindelijk aan de movicolon wat ook heel goed hielp (heel zakje per dag), dan kwam de boel weer op gang. Vervelende kwaal inderdaad!
Ik heb er ook last van, lijkt soms wel alsof ik al moet bevallen zo erg! (lol) Kan je aanraden veel sinasappelsap te drinken en of grapefruitsap vooral die verse uit de koeling, doet echt wonderen.
Tip: Ikzelf eet elke ochtend Kellogs All Bran is met vezels met yoghurt, sinds ik dit eet heb ik er geen last meer van... gr, thessa
Bekend, lastig probleem. Had het vrijwel vanaf het begin, laatste week wat beter. Gyn gaf movicol. Werkt goed, maar doe het wel door yoghurt heen want opgelost in water is het niet weg te krijgen, zo smerig.
Ik heb het bij mijn zoontje ook gehad. Kreeg van de VK het advies om ong een liter water extra te drinken, naast wat ik normaal dronk. Dat hielp voor mij goed. Doe ik nu ook weer, anders wordt het een ramp. En inderdaad goed opletten wat voor jou een stoppende werking heeft. Citrusvruchten, kiwi's helpen ook een handje bij de stoelgang. Roosvicee laxo hielp hier voor geen meter. Gewoon echt helemaal niet. Sinaalsappelsap met olijfolie (zo vies) maar dat heeft mij toen door de ergste obstipatie heen geholpen. Daarna die extra liter vocht op een dag, was voor mij voldoende om de stoelgang dragelijk te houden.
Ik heb er ook even last van gehad, mijn dagelijkse portie yoghurt met zemelen en rozijnen bij het ontbijt doet goed zijn werk! M'n man zei zelfs dat ik nu poep als een vent, hahaha!
he meiden, nou vanaf zaterdag zit ik aan de lactulose siroop van de etos, drink ik sinaasappelsap en eet crusli met yoghurt. maar hoelang duurt het ongeveer dat het ook eg gaat werken allemaal gemiddeld? 's avonds veel pijn in mn buik dus niet eg fijn.