Wie heeft er ook een klein leeftijdsverschil tussen het tweede en derde kindje? Mijn oudste zoontje is ook maar net 3, de jongste net 1, maar tussen de jongste en de baby in de buik zal maar 16 maanden verschil zitten. Wij wouden heel graag een 3e kindje maar dit is eigenlijk een verrassingsbaby, we hadden niet verwacht dat we op deze manier zo snel zwanger zouden raken. Twee jaar verschil vond ik eigenlijk wel ideaal. Aanvankelijk helemaal happy en heel relaxed onder het nieuws, maar de laatste tijd, nu ik over de helft ben, begint het malen weer. Ik maakte me ook al ontzettend veel zorgen van kindje 1 naar 2, kan ik mijn liefde wel delen door twee (nu drie)? Lukt het om de kinderen evenveel aandacht te geven? Kan ik mijn huishouden bijhouden hoe ik gewend ben? Ik hou namelijk van een schoon, bijgehouden huis en doe veel dingen dagelijks onderhouden. Lukt het me ze samen naar school te brengen en halen? Ik word er 's nachts gewoon wakker van. Opeens ben ik verdrietig omdat mijn jongste mijn baby'tje is van nog maar net 1, en dat hij mij nu al zal moeten delen met de baby over een paar maandjes... dat soort dingen. Ik had dit soort zorgen dus ook van een naar twee kinderen, maar vind het gewoon jammer dat het weer begint nu. Ik weet sinds kort ook dat ik een derde jongetje krijg; dan krijg ik het weer benauwd als mensen het "zielig" voor me vinden vanwege de "drukte" die jongens met zich mee brengen....ik weet niet, het werd me allemaal wat veel. Van één naar twee kinderen is me achteraf reuze meegevallen en gaat me erg goed af, ik had in mijn gedachten de "problemen" veel groter gemaakt dan nodig. Wie kan mij gerust stellen? De oudste twee zijn 3j5m en 1j4m als de baby geboren wordt... hoe heb je de overgang ervaren en zijn mijn zorgen terecht?
Ik kan je er niet bij helpen, nummer 2 moet hier nog geboren worden. Maar ik herken je gevoel wel! Ik hoop dat je nog tips krijgt van mensen met ervaring. En ik denk dat het goed komt! Net zoals van 1 naar 2 goed is gegaan. Je hoort ook vaak dat mensen de overgang van 2 naar 3 minder groot vinden dan van 1 naar 2. Succes!
Ik hoop het echt! Ik ben er echt emotioneel onder de laatste tijd, alsof ik "afscheid" moet nemen van de tijd met deze twee kindjes alleen en ik het gevoel heb dat ik ze dan tekort doe of zo, door er nog een kindje bij te krijgen. Klinkt misschien absurd maar dit is mijn gevoel op het moment...