Ik zou zeggen volg je gevoel! Mijn dochter was toen ze 11 maanden was 7630 gr, en 76 cm. Inmiddels is ze bijna 15 maanden. Ze krijgt nu nog steeds opvolgmelk, 3 flessen van 150 ml per dag. Ze vind dit lekker, en ik heb zoiets, het kan geen kwaad. Tussen de middag krijgt ze een beker fruitmelk (gewone melk vind ze echt vies) maar we blijven het proberen, al zijn het maar een paar slokjes!
Hoi Ik zou zeker nog opvolgmelk geven. Mijn meisje is ook maar een kleintje. Ze woog met 11 maanden netjes 8,4 kilo ongeveer. Ik ben toen halfvolle melk gaan geven en soms volle melk. Ze heeft met 11 maanden de waterpokken gehad en is eigenlijk de hele winter niet fit geweest. Met 12 maanden woog ze nog steeds 8,4 kilo en met 14 maanden woog ze maar 8,6 kilo. Ze is dus in al die tijd maar 200 gram aangekomen. Ik wijt dit echt niet zomaar aan de gewone melk, want zoals ik al zei is ze ook veel ziek / niet fit geweest. Maar ik ben nu sinds 14 maanden weer nutrilon 3 aan het geven en vandaag is ze 15 maanden en weegt ze op een paar gram na 9 kilo. Dus is ze weer goed aangekomen. Het is de vraag of dit puur door de opvolgmelk komt, ik denk het niet, maar zeker als je meisje zo klein is zou ik geen gewone melk gaan geven! En al helemaal niet met als reden dat de opvolgmelk zoeter is. Ze drinken ook andere zoete dingen denk ik dan waardoor ze evt de gewone melk niet meer zouden lusten.... Ik zou toch zeker gaan voor het goed groeien als ik jou was en dan weet je in ieder geval zeker dat je er alles aan hebt gedaan. Dat vind ik met name een fijn gevoel. Ben wel benieuwd hoeveel je dochter weegt met een jaar. Fijne verjaardag in ieder geval!
Ik geef mijn dochter van 13 maanden nog opvolgmelk 2. Ze heeft een gemiddeld gewicht en is net over naar 2 flessen (ochtend/avond). Ik kies ervoor om helemaal geen koemelk te geven uit principe maar aangezien mijn dochter weigert yoghurt te eten, geef ik gewoon opvolgmelk. Kinderarts en CB vinden het een prima idee en ik denk niet dat het heel veel uitmaakt of je opvolgmelk of volle melk geeft. Ik zou kiezen wat jij liever geeft, in voedingswaarde ontloopt het elkaar niet zo veel. Koemelk is aanzienlijk goedkoper, maar opvolgmelk vind ik beter voor een mensenlichaam.
Ons kleintje zat ook net onder de gemiddelde lijn, ik heb haar vanaf de een ook rustig aan op de gewone melk gezet. Ik moest nog extra opletten omdat het CB en de huisarts ervan overtuigd waren dat ze een koemelkallergie had. Ze is nu nog niet zwaar maar groeit gewoon netjes op haar lijn door.