Kan het reflux zijn?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kaala, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk het, maar niemand geloofd me. En sinds gisteren denk ik het echt. Mevrouw spuugde namelijk haar halve fles weer uit. Rook niet zuur en ze had er geen last van maar toch..
    Redenen waarom ik denk dat ze reflux heeft:
    -Vaak de hik na een fles
    -Na een fles na een halfuurtje weer willen drinken
    -Drinkt veels te gulzig, waardoor ze zich soms bijna verstikt
    -Slaapt snachts tussen 11 en 4 niet, is dan wel gewoon rustig
    -Huilt soms bij verschonen
    -Strekt zich veel, probeert zichzelf op te trekken (kan ook al hoofd ophouden als ze zit?)

De health visitor wuifde het weg omdat ze zo rond de 200 gram per week groeit en niet zuur ruikt en eigenlijk alleen huilt als ze honger heeft, ze slikt weinig, slaapt overdag goed (vanaf 4 uur ssnachts dus) en behalve die fles van gisteren spuugt ze zelden en nooit meer dan een mondje

2. Flubje

Flubje Niet meer actief

Moeilijk om daar iets over te zeggen.
    Kindjes hoeven niet veel te spugen, kan ook verborgen reflux zijn.
    Je kan proberen om haar na de voeding minimaal een half uur recht op te houden en haar bedje schuin te zetten. Wellicht helpt dat al?

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Als ze zo gulzig drinkt zou dat het probleem kunnen zijn.
    Daar krijg je ook de hik van, geven ze weer over etc.
    Bij echte reflux ruik je wel echt zuur over het algemeen.

Geef je borstvoeding of fles?
    Fles: fles gebruiken tegen kolieken(ontluchtingsysteem) en een langzame speen erop.
    Borstvoeding: eerste deel afkolven als je toeschiet reflex te enthousiast is. Daarna komt het er wat rustiger uit.

tijdens het drinken wat tussenpozen houden en even boertje laten.

Huilen bij verschonen is niet zo gek..maar gaat ze huilen zodra ze enigsinds plat gelegd word?

Een baby van 3 weken hoeft ook echt niet de nacht door de slapen hoor, dat is ook normaal.

Bedoel je echt strekken of overstrekken?

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik geef fles, maar gebruik al de kleinste speen, of t overstrekken is weet ik niet..
    En nee, ze begint niet te huilen als ik haar plat op haar rug leg, is t normaal dat er bij de hik soms een beetje melk meekomt?

5. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Dan kan nog de voeding terug stromen. Het zou kunnen maar heb idd wel de ervaring dat ze dan ook zuur ruiken

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Probeer een fles waarbij ze zo min mogelijk lucht meekrijgen (dr. brown of avent natural).

Bij de hik is het normaal dat er wat voeding terug komt.

Refluxbabys huilen bij platliggen omdat dan de voeding terug stroomt. Bij verschonen huilen bijna alle babys in het begin.

Bij reflux (verborgen of niet) merk je vaak een zure lucht uit de mond. Ik denk dat het probleem bij het gulzige drinken ligt.

wat betreft het strekken: reflux babys hebben de neiging veel te overstrekken. Dus hoofd helemaal naar achter gooien, lichaam helemaal stijf. Of hoofd helemaal naar de zijkant houden. Je merkt echt een enorme spierspanning dan.

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    We gebruiken de Avent fles al, en nee, enige wat stijfjes is als ze strekt zijn de benen, ik denk dat ze ook geen voorkeurshouding heeft want na een halfuurtje links liggen draait ze zelf naar rechts of andersom (met hoofdje)

Ik schrok gewoon heel erg van gisteren, plots 3 monden vol terug, en zij zat er gewoon heel droog bij, even te poepen nog..10 minuten later dus hongerig en was ze iets minder gulzig en spuugde ze niets..

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Oh dat kan ook goed door het persen geweest zijn meid!
    Ze moeten dat nog helemaal leren. Er komt dan meer druk op de buik door het persen en dan komt het er ook aan de bovenkant uit.
    Lastig he die onzekerheid in het begin. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, zeker als ze geen last heeft.

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Idd heel vervelend, onzekerheid. Hopelijk is t gewoon niets want verder huilt ze ook alleen als ze honger heeft, bij krampjes kijkt ze me alleen zielig aan, maar geen gehuil

10. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Ik kan het niet voor je invullen, maar hier onze ervaring:
    Onze zoon dronk vanaf zijn geboorte erg onrustig, gulzig aan de borst. Fles ging wel iets beter. Rook vaak zuur, kokhalzen, smakken en de hik. Overstrekte zich en altijd gebalde vuistjes.
    Huilde ook erg veel. Konden aan hem zien dat hij echt pijn had.

Kinderarts heeft verborgen reflux geconstateerd. Wij zijn begonnen met indikken van de voeding, rechtop voeden, pauzes nemen, kwartier laten zitten na voeding, bedje beetje omhoog.
    Dit leek totaal niet te helpen, medicijnen in huis gehaald en van de ene op de andere dag ging het beter! Dus medicijnen niet gestart.

Later bleek hij ook koemelkallergie te hebben. Nu sinds een paar weken op de pepti. Dit dikken we niet meer in. Spuugt soms nog wel en voeding komt soms nog wel terug, maar hij heeft geen pijn meer van de reflux. Pruimt nu wel weer wat meer.

Succes!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik had bij mn jongste de normale aventfles met de kleinste speen maar ging echt veeels te snel. Heb je normale of natural? Ik zou eerst dat eens proberen.

12. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft dit ook. Zijn er voor de zekerheid mee langs de huisarts geweest. Deze heeft aangegeven dat het vrij normaal is dat baby's af en toe wat voeding teruggeven. Zeker als ze gulzig drinken.
    Wij proberen bij iedere fles twee of drie pauzes in te lassen. Heel even laten boeren en dan zit hij ook even rechtop zodat alles kan zakken zeg maar. Gelukkig geeft hij niet bij iedere voeding iets terug.

Zolang hij goed groeit en niet zijn hele fles teruggeeft hoeven wij ons geen zorgen te maken.

13. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb in het begin ook vaak gedacht aan reflux, aantal keer op punt gestaan om naar huisarts te gaan. Vanaf moment dat we johannesbroodpitmeel gebruiken gaat het echter heel stuk beter. Mannetje zit zichtbaar lekkerder in zijn vel, misschien eens proberen ;)

14. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Melk teruggeven is vrij normaal bij baby's, dat hoeft geen reflux te zijn. Idem met de hik. Het is pas als het teruggeven uren na de voeding nog is, en het zuur ruikt dat je je zorgen moet maken. Direct na de fles terug willen drinken kan ook gewoon zuigbehoefte zijn? Geef je een speentje? En ik zou zeker het gulzig drinken eerst aanpakken voor je aan reflux begint te denken. Andere fles of speen gebruiken om het langzamer te laten gaan. Dat zal al veel helpen denk ik

15. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, we geven een speen, maar zuigbehoefte bestaat volgens de health visitor niet. Elke keer als ze hier is (of toen de vk kwam) en ze zat op een speen te zuigen zeiden ze "die heeft honger, waarom voed je dat arme ding niet" of ze nou net een hele fles had weggewerkt of niet (9 van de 10 keer wel) ik heb hier dus echt geleerd dat als ze zuigen wilt (hand, pink of speen) dat het honger is en dat de fles moet komen

Dat johannesbroodpitmeel kennen ze hier *denk ik* niet. Volgens de health visitor zouden we juist absoluut niets mogen verdikken tot een maand of 6

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    zou echt niet indikken, nergens voor nodig.
    er is toch eigenlijk geen probleem

Share This Page