Klein matrasje voor een wiegje!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mariya, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hallo,

Ik ben op zoek naar een ovaal-vormig matrasje voor in het wiegje waar de kleine de eerste maanden in zal slapen. Alleen ik kan ze werkelijk nergens vinden! Moeten ze dan op maat gemaakt worden? Of zijn ze ergens te koop?

Help!

2. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
  3. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Oh super, dat zocht ik!

Dankjewel :D

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Weet niet welke maat je nodig hebt, maar is ie misschien niet even groot als de kinderwagenmatras? Dat maatje kun je bij een babywinkel standaard krijgen. Kost iets van 15-20 euro.

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    babywalz heeft ook matrasjes voro wiegjes en kinderwagens

6. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    De afmeting is 75x30 is best een vreemde maat, het gaat om een oud rieten wiegje. Wil niet een te dun matrasje, stel het matrasje is 5 cm, hoeveel maanden kunnen ze er dan in liggen?

7. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Oh ja, ik zie het net op de site! Ze hebben geen winkel eh?

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Het is inderdaad een beetje een afwijkende maat. een standaard maat zou 75x34 zijn en is dan ovaal.

Als je een matrasje van 5 cm dikte neemt is dat dik genoeg voor de tijd dat je je babytje erin wil laten slapen. In principe mag een kindje in een wieg slapen totdat ze gaan proberen zich op te trekken of iets dergelijks, want dan word het gevaarlijk. Gemiddeld is dit een maandje of 6.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    nee ze hebben geen winkel,
    maar via internet bestellen gaat oook goed hoor

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Weet niet of je matrasje ovaal of rechthoekig is, maar als hij ovaal is een malletje ervan maken op papier en er mee naar een babywinkel of iets dergelijks gaan en dan kun je hem altijd op maat laten maken van polyether.

11. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Op de markt kan je ook een stuk schuimrubber (min. 8cm dik) kopen op maat! Wel een rechthoekig stuk, maar het voordeel daarvan dat je 'em zelf precies in de ovaalvorm kan knippen die je wieg heeft!
    En het is niet duur!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Niet iedere ovale vorm is hetzelfde!
    Gewoon een meubelstoffeerder zoeken die van een goed stuk polyether een matrasje snijdt. Moet je even een mal maken, want aan alleen de lengte en een breedte heb je dus niks!

13. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Misschien heb ik het niet goed opgemeten en zou 34 cm breed ook nog wel passen en het is indedaad ovaal. Ik ben ook van plan om de kleine de eerste 6 maandjes in het wiegje te laten slapen en dan gewoon lekker naar zijn/haar eigen kamertje in zijn/haar eigen ledikantje!

14. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Ja, ik heb al een aantal winkels benaderd waar je het op maat kan laten maken en daar vragen ze inderdaad een malletje!

15. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Echt waar? Elke markt? Ook die van utrecht?

16. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Nou ja...ik ken natuurlijk niet elke markt in NL :)), maar op veel wel denk ik hoor! En Utrecht is een grote stad dus zal er echt wel een marktkoopman met dan spul zijn!
    En als je even googled op 'schuimrubber Utrecht' kom ik deze zaak tegen:
    http://www.Kenton.nl/ (zit in de voorstraat)

Succes ermee!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zorg dan wel dat je voor een goede kwaliteit schuimrubber gaat, zoals een polyether-uitvoering als je je baby er ene half jaar op wil laten slapen!
    Het moet toch wel goed ademen en een dichtheid van 35/40 hebben.

Deel Deze Pagina