Hoi meiden, Mijn dochtertje is erggg nieuwsgierig als we in de auto zitten en zit dan ook nooit netjes in haar maxi cosi. Ze hangt de hele tijd over de rand heen te kijken. Wanneer zijn jullie over gegaan naar een maxi cosi groep 1? Ik weet dat het vanaf 9 maanden is of 9 kilo? Dat is ze beiden nog niet. Hieronder een foto.. Ze zit aardig tot de lengte.. Kan het nog even of is het veiliger/verstandiger om over te stappen naar een groep groter?
Ik krijg de indruk dat de verkleiner er nog in zit? Mijn lange slanke dochter heeft tot 13 maanden prima in de maxicosi gezeten (77 cm en 9 kilo)
Nee de verkleiner is er al met 1 maand uit gegaan.. Raar he! Ze is niet groot volgens mij.. Tenminste laatste keer bij het CB gewoon de middenlijn..
De verkleiner in haar rug ook? Dat kussentje zeg maar? Mijn dochter zat ook al heel snel 'rechtop' in de maxi cosi. Maar met 7 maanden zou ik haar er echt nog even inhouden. Scheelt het niet als je wat leuke dingen aan de beugel hangt?
Ik had alleen dat kussentje.. Of is er nog een verkleiner dan? Ik heb al verschillende speeltjes eraan hangen en wissel het ook vaak af.. Wacht hier nog een andere foto:
Volgens mij heb je wel een andere mc als dat ik had, maar bij de mijne zat er een kussentje in de rug die eruit kon en een 'boogje' om het hoofdje. Veel mensen halen dat 'boogje' eruit en hebben dan niet in de gaten dat dat kussentje er nog in zit! Heb je een easybase? Zonder easybase bleef mijn dochter beter liggen omdat de mc dan verder achterover stond. Ik vind haar nog een beetje klein voor een nr. 2 stoel als ik zo naar je foto kijk...
Heb net ff de maxi cosi los gekoppeld Maare nergens een kussentje te vinden wat er nog uit kan.. Ja de hoes maar dan ligt ze in een plastic bak Heb geen easybase. maar zet hem altijd zo dat de beugel rechtop staat (hoe het volgens mij moet). Ze heeft volgens mij al een six pak hahahaha Ik vindt haar ook een beetje klein/jong nog.. Maar ik dacht te lezen dat het hoofje er niet bovenuit mag komen (komt het nog niet; maar weet niet tot hoever het veilig is?) En of het veilig is als ze steeds naar voren gaat..
Ons mannetje zit nu op ca 9 kilo en ik schat 75 cm maar nog in de maxi citi hoor. Beter ze langer erin te laten zitten. HIj wil ook van alles en nog wat en kijken en over rand hangen maar ik laat het lekker even zo!
Mijn zoontje is alweer 10 maanden, maar hij zit er ook nog gewoon in hoor. Net als jouw dochtertje past het nog makkelijk, hij komt ook naar voren als ik hem erin zet. Mijn dochter zat erin tot ruim 14 maanden.
wij hebben bij de kruidvat zo'n spiegel van fisher price gekocht....die je om het kussen van de ahcterbank kan doen...zo kan je kindje kijken ..gewoon voorzich uit en tegelijk jou zien... ik geef em ook vaak in zn hand, hele verhalen tegen zichzelf....tis bets een groot ding!
Bedankt voor jullie reacties meiden! @Fafje; Misschien een idee ja! Ga ik van de week eens kopen en kijken hoe en wat. @Angiebaby; Thnx meis Maare de maxi cosi kan dus zeker nog wel een tijdje? Tot haar hoofdje er natuurlijk uitsteekt. Hoever mag haar hoofdje uitsteken? Weten jullie dat?
Onze dochter is met iets meer dan acht maanden overgegaan naar de grotere stoel. Ze schreeuwde moord en brand in de mc, zat krap en ging er met haar hoofdje overheen. We hebben de eerste maand wel korte stukjes gereden en de stoel in de ligstand totdat ze goed zelfstandig kon zitten (met 9 mnd).. Volgens Maxi cosi moeten ze over als het hoofdje boven de kuip het komt..
Ik vind wel dat je echt naar je kindje moet kijken. Ik weet niet wat ze precies doet, maar onze dochter probeerde uit de maxicosi te komen waardoor ze er scheef in lag (1 schouder er helemaal uit vaak en haar hele gewicht op de andere schouder) ik vond dit niet meer veilig. Ondanks er nog een paar centimeter boven haar hoofdje zat zijn wij toch over gegaan. Ze was toen wel al 10 maanden en kon goed zelf zitten, maar was nog geen 9 kg en pastte in principe ook nog in de maxicosi. Maar het moet wel veilig blijven vind ik.
deze is het (hielp hier dus dat omdraaien tegen te gaan) en als je kindje enmaal in de vervolgstoel zit is het ook heel leuk Google Afbeeldingen resultaat voor http://img2.baby-markt.de/out/pictures/1/a022991_001.jpg bij kruidvat was/is hij 8 euro ofzo
@Duchess: Hier dus ook dat ze zichzelf er half uit wurmt. Snap soms ook echt niet hoe ze het doet en zo ook met andere dingen Maar vindt dat je op zich wel gelijk hebt. Maar ja iedereen heeft wel punten dat ik denk ja... Blijft moeilijk. Ik bestel binnenkort gewoon alvast de maxi cosi en kijk of ze het blijft doen (en geen fase is ofzo..) en anders ga ik gewoon de groep hoger proberen voor korte stukjes met de auto.
thnx meis! Ik ga binnenkort even naar de kruidvat. Kijken of ze hem nog hebben.. en anders vast wel een babyzaak..
Probeer haar nog zo lang mogelijk in de maxi cosi te houden. zeker nog tot 9 maanden. Bij een kindje van onder de 9 maanden is de botstructuur en wervels nog niet genoeg ontwikkeld om een klap te kunnen opvangen. Wanneer een kindje tegen de rij richting in is geplaatst wordt die in de stoel gedrukt bij een aanrijding zodat er zo min mogelijk kracht op de werveltjes komt te staan. Probeer de gordeltjes strak genoeg aan te trekken zodat je er max 1 vinger tussen kunt steken.