Er staan allemaal gezellige feestdagen voor de deur maar ik heb er absoluut geen zin in. Mijn allerliefste Oma ligt op dit moment op sterven en het doet zo'n pijn om te weten dat ze er binnenkort niet meer is. Ik ben verschrikkelijk blij dat ze onze kleine Nijn heeft leren kennen want haar gezondheid neemt al 3 jaar af. Ze heeft vorige week een hersenbloeding gehad en daarna nog 1. Ze slaapt nu alleen nog maar en reageert vrijwel nergens meer op. Ik had me zo verheugd op de eerste kerst en eerste jaarwisseling van en met Nijn...
Och jee, wat verschrikkelijk! Ik wil je heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat je nog een heel klein beetje kan genieten van de feestdagen suc6!
Bedankt meiden! Heb echt nergens zin in. De kerstboom staat er wel maar de lampjes zijn uit. Kerstkaarten liggen klaar maar schrijf ze niet. Hoe kan ik mensen, nu ik mij zo voel, een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen? Dat gaat compleet tegen mijn gevoel in. Volgende week ben ik ook nog eens jarig! Nou happy birthday to me....
ik vind dat als jij er geen zin in hebt om de kaarten te versturen je ze ook niet moet versturen!!! als ik van iemand zou weten dat zij in jouw situatie zou zitten zou ik het snappen dat ze geen kaartje gaat sturen!!! mijn oma lag iedere kerst in het ziekenhuis.. haar zoon (mijn oom dus) was 17 jaar toen hij overleed (1e kerstdag) en zij heeft het nooit echt kunnen verwerken.. voor mij hoeven de kerstdagen ook niet zo!! probeer wel een beetje te genieten met je verjaardag.. het hoeft uiteraard niet uitgebreid maar geniet een beetje met je kleintje!! off topic: zo mag van mij de maand januari overgeslagen worden... mijn oma (van hierboven) is op de 9e overleden en de 14e gecremeerd... mijn moeder is 3 jaar later op de 15e overleden en de 19e gecremeerd...
ach lieverd toch. ik weet precies hoe je je voelt. ik zit heel erg tegen de jaarwisseling ( nog steeds ) op want vorige jaar werd mijn vader op 30 dec met spoed opgenomen in t ZH en geopereerd in de hoop dat hij t zou redden. Dit jaar vieren we met de jongste ook voor t eerst de jaarwisseling maar helaas zonder mijn pa. heb m nog wel kunnen vertellen dat hij weer opa werd t gemis is door die feestdagen zo enorm groot en niemand lijkt mij te begrijpen waarom ik eerder verdrietig ben en niet blij en vrolijk kan zijn net als de rest. heel veel sterkte meid en als je je verhaal kwijt wilt mag dat altijd bij mij' dikke knuffel
Heel veel sterkte meis, ik weet een beetje wat je voelt. Mijn oma heeft ons mannetje niet meer meegemaakt. En dat doet nog pijn. Probeer toch te genieten van de feestdagen met Nijn en ga nog eens bij je oma langs. Ondanks dat ze slaapt zeggen ze dat ze weten dat je er bent. Mijn oma hebben ze destijds in slaap gebracht omdat de pijn te ondraaglijk was, we zijn er vaak geweest en nadat ze overleden was is mijn moeder bij zo'n vrouw geweest die contact heeft met overledenen. Zij gaf aan dat mijn oma heeft gevoeld dat wij er allemaal waren. Wij waren er namelijk ook allemaal toen de apparatuur stop gezet werd en ze rustig is ingeslapen. Nogmaals heel veel sterke meid en probeer toch te genieten.
och meisje.. wat verschrikkelijk ik krijg er bijna tranen van in mn ogen. Ik heb zelf gelukkig nog niet in zo'n situatie gezeten, maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Mijn oma ging van der stokje 2 jaar geleden op 1e kerstdg, bewisteloos enzo, ambulance gekomen etc, hartfilmpje gemaakt en ze kwam weer bij. Ze was buiten een sigaretje gaan roken maar het tempverscil was veel te groot. Schrok me de kolere...Gelukkig is dat toen goed afgelopen. Kan me enigszins wel indenken hoe erg het moet zijn als mensen met de feestdagen overlijden, en als je dan toch moet proosten, proost dan op een mooie overgang van het leven naar de dood.
@Susanne, Jij heel veel sterkte de komende feestdagen! Mijn Oma ligt niet aan apparatuur. Ze heeft alleen een sonde waardoor ze voeding en pijnmedicatie krijgt. Zaterdag zijn we nog bij haar geweest en ze was toen erg wakker. Zo wakker dat ze het knuffeltje wat ik voor haar en Nijn heb gekocht pakte en het steeds bij haar heen legde. Zelf toen mijn ouders later op de avond kwamen wou ze hem steeds in de hand hebben. Wij wonen niet dichtbij het ziekenhuis. Het is bijna anderhalf uur rijden en met dit weer en de wegen daarheen die slecht zijn durf ik niet alleen met Nijn. Zaterdag heb ik haar bedankt voor alles en ook de laatste dingen die ik nog echt wou zeggen gezegd. Het geeft me een rustig gevoel. Maar ondanks dat doet het heel veel pijn...
Misschien kan je alvast beginnen met het lezen van Omgaan met rouwverwerking - Xead.nl Ik heb dat wat duidelijker omschreven voor mensen die ermee te maken hebben of ermee te maken gaan hebben. Misschien heb je er wat aan.
Och ik begrijp zo goed hoe je je voelt! Mijn opa is afgelopen vrijdag temidden van ons allemaal overleden. Mijn oma blijft na 60 jaar alleen achter. Woensdag hebben we condoleance en donderdag crematie. Die hele kerst kan me dus ook gestolen worden, maar omwille van mijn kindjes kan ik dat niet maken. Dus toch de kerstboom er maar in.... Maar dit jaar hoeft het allemaal niet zo.....
Heel veel stekte met de feestdagen. Als je geen kaarten wil versturen, hoeft dat niet. Probeer toch te genieten van de dagen met je kleintje. Zelf heb ik een hekel aan de feestdagen, mede omdat mijn vader overleden is toen ik 12 was.
Ach gossie toch. Kan me helemaal voorstellen dat je er geen zin in hebt. Wat doet het pijn he, als een dierbare zo slecht ligt. ik wil je in ieder geval heel veel sterkte toewensen en je vertellen dat ik heel veel respect voor je heb, omdat je op zo'n mooie manier toch afscheid van je oma hebt genomen.
Ach meid..wat droevig. Ik kreeg een brok in m'n keel toen ik je stukje las Mijn superlieve opa is jaren geleden ook vlak na de feestdagen overleden (hij lag al een poosje slecht) dus toen waren we hier ook niet echt in de feeststemming. Lieverd,het doet enorm veel pijn om je opa of oma te verliezen maar probeer in gedachten te houden dat je omaatje straks uit haar lijden verlost is..echt waar! Sterkte!
Setteke, Heel veel sterkte de komende dagen! Maar vooral ook voor vandaag en morgen. @All heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Vind het fijn om mijn verhaal even te delen. Op dit moment is de situatie vrijwel onveranderd. De koorst loopt op tot 39 graden en ze haar suiker (ze is diabeet) was gisteren 28.5!! Ik word gek van het wachten en iedere keer als de telefoon gaat slaat mijn hart over. Ben gisteren gevlucht uit huis met Nijn. We zijn lekker naar de stad geweest, even niet wachten...
Kreeg net een telefoontje van mijn ouders. Het gaat erg slecht met Oma. Ze gaan zo naar het ziekenhuis. Ben "opgelucht" dat Oma straks hopelijk niet meer hoeft te lijden maar oh wat doet het pijn...
Gisteravond om even voor 22 uur is mijn Oma overleden... Het is voor haar veel beter zo. Ik ga haar verschrikkelijk missen. Ze wordt waarschijnlijk dinsdag gecremeerd. Een dag voor mijn verjaardag....