Klein op te vouwen buggy

Discussion in 'De babyuitzet' started by Joyce1983, Dec 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Hallo

Wij willen graag een nieuwe buggy gaan kopen, maar hij moet een klein pakketje worden anders past 'ie niet in de kofferbak van de 206. We hebben nu die van de kinderwagen nog in gebruik maar moeten steeds de wielen er af halen voor we de wagen in de auto kunnen leggen. En nu willen wij dus dat meer gemak..

Ik heb er 2 gezien, nou ja eigenlijk 3.

1. Quinny Zapp
    2: Mutsy
    3: Titanium baby

Maar welke is dan eigenlijk goed? Want buiten het passen in de kofferbak is het ook belangrijk dat ik 'm mee kan nemen op de fiets en dat 'ie handelbaar is en niet zomaar om kiept.

Ik zou dus graag ervaringen horen van mama's die zo'n buggy hebben en mij dus tips kunnen geven..

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij hebben een quinny zapp, nadeel daarvan is dat ie niet plat kan.
    Maar ik ga eigenlijk nooit met m'n meissie weg als ze ook nog slapen wil. Dus dan heb je ook geen ligstand nodig.
    Maar de quinny zapp kan wel klein opgevouwen worden! Ik heb er nu dan een dikke lodger bunker voetenzak in dus dan is hij wel wat hoger

Voor een lange dag op pad neem ik meestal toch de gewonen wandelwagen mee.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    bij ons (ook 206) past zelfs een bugaboo compleet in de kofferbak, dus zo klein is ie ook weer niet hoor.. Ik hoef de wielen er niet af te halen!
    Maar de zap is de kleinste van die jij genoemd hebt.

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Ik heb de Zapp, maar als je vrij lang bent (>1,70) is 'ie aan de lage kant. Verder is het inderdaad niet heel hanidg dat 'ie niet plat kan. Maar hij is heel klein op te vouwen, licht en superwendbaar.

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier ook de zapp. Ik ben 1.78 en idd dan is ie wel aan de lage kant, maar is net te doen vind ik.
    Makkelijk mee te nemen op de fiets en rijd heel flexibel.
    Niet plat: heb ik nog niet als nadeel ervaren omdat we hem alleen gebruiken voor even naar de stad ed, dus niet voor wandelingen.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Ik heb ze alle drie gehad :D

Mutsy spider is een toppertje qua rijden, alleen relatief zwaar en in de breedte blijft t dezelfde maat als uitgeklapt. Dus kan niet mee op de fiets. Kiept niet!!

Titanium ook een prima wagentje maar mijn dochter is erg groot en daardoor ging de wagen wat achteroverhangen. Zeker wanneer t in ligstand stond. Hierdoor ging uiteraard t duwgedeelte mee omlaag en dat liep niet fijn (ben 1.72) Verder ideaal en lekker klein op te vouwen.

Quinny zapp, kiept heel erg snel, ook als er niks aan hangt maar je kindje is beweeglijk/ boos en kijkt achterover. Vrij laag maar zakt niet in dus daar wen je aan. Voor de quinny heb je speciale buggydragers voor op de fiets.

Ik heb nu de mc laren liteway al een half jaar en die bevalt nog t beste. Maar uit je keuzes denk ik dat je een 3 wieler zoekt?
    Vriendin van me heeft de britax verve, is daar heel tevreden over. Maar weet niet hoe t zit met gewicht en meenemen op de fiets enz

7. Cindy71

Cindy71 Actief lid

Jan 18, 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    De mutsy loopt lekker maar de kleine zit er brak in, mijn dochtertje hangt meestal naar een kant en ik achteraf gezien had ik liever mijn titanium gehouden. Die was voor mij te laag maar mijn dochtertje zat er veel beter in. De zapp is een paar cm hoger wat wel ietsje lekkerder loopt.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb de quiny zapp

en de titum gehad.
    vond deze niet zo omdat wij te lang zijn liep erg voor over maar hij rijd wel lekker. en kan op de quiny dragen op de fiets

De zapp een super ding. rijd heerlijk en bij mijn is ie nog nooit gekiept. heb er ook een bagage bakje onder super ding

9. debora87

debora87 Nieuw lid

Dec 21, 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar kan je trouwens een buggy een beetje voordelig kopen?

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Wij hebben een mutsaert en daar past het toch echt met wielen niet in!

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Niet beslist.. Maar hij moet gewoon zo klein mogelijk.. En ik zag dat Titanium ook eentje met 4 wielen heeft, lijkt op de 3 wieler

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Babydump heeft wat korting..

13. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    titanium heeft er idd ook 1tje met 4 maar de rest is dan tzelfde qua grootte en gaan hangen als je kindje ligt.

en idd baby dump heeft mooie prijzen, maar ook webwinkels afstruinen wil wel eens voordeel opleveren

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Hmm.. Ga vandaag of na de kerst wel eevn met m'n mannetje op sjouw.. Gaan we ons even orienteren :D

Share This Page