Dure kinderwagen, dan tweede jonge kindje erbij?

Discussion in 'De babyuitzet' started by misa, Dec 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

He meiden,

ik vraag me dat wel eens af: je bent zwanger, koopt een mooie (vaak dure) kinderwagen met alles erop en eraan. Helemaal mooi, handig, fijn en leuk voor je kindje!

En dan, je gaat op den duus voor een tweede kindje. Dan wil je die mooie (vaak dure) kinderwagen weer gebruiken lijkt mij. Maar wat als je andere kindje dan ook nog jong is en niet steeds zelf kan lopen. Kies je dan voor een andere (dubbele) wagen of eerder zo'n plankje erachter?
    Want koop je een nieuwe, dan kan je die 'oude' wagen dan al niet meer gebruiken, toch?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb de eerste verkocht en een duo wagen aangeschaft. (alles via marktplaats)

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,029
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Dit is een van de redenen dat ik niet zo snel een 2de kindje wil.
    Ik heb geen zin in een duowagen...mijn dochter moet redelijk goed kunnen lopen en het liefst ook uit de luiers zijn.
    Ik wil het liefst dat de 2de geboren wordt als mijn dochter ongeveer 2 en half is. Dan kan er eventueel aan mijn dure bugaboo nog wel een meerijdplankje.

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tja en soms heb je niets te willen zoals in ons geval. Bij dean duurde het 2 jaar en ziekenhuisbehandelingen voordat we zwanger waren, dus de luxe om te wachten hadden we niet. We gingen voor een 2de en voila.. in ronde 1.

Ach dat boeit zo'n kinderwagen ook niet..

Ik snap wel wat je bedoeld hoor..daar niet van hahahah

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Vera was 19 mnd toen Renske werd geboren. Ze kon nog niet lopen... Vandaar de keuze voor een duowagen met babynestje. Via marktplaats. De wagen met kinderwagenbak niet zo heel veel gebruikt helaas, nu de wagen met wandelinzet wel aangezien dochterlief nu wel loopt.... Dus ach de dure wagen word toch nog regelmatig gebruikt.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,576
    113
    nou ik zou me door een kinderwagen niet laten tegenhouden om voor een tweede te gaan of later.

Wij hebben een duowagen voor de eerste tijd geleend toen Fleur geboren was. Emma kon wel goed lopen maar liep juist weg of bleef staan en dat was juist erg vermoeiend.
    Nu gebruiken we onze superfijne mutsywagen weer en hebben via marktplaats een buggyboard gescoord waar de oudste op staat.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva loopt al een tijdje over het algemeen alles zelf. Ik zat er ook aan te denken hoor, als je een mooie wagen hebt dat je die niet meer kunt gebruiken als je kindjes erg kort op elkaar zitten of als je een kindje hebt dat 'laat' loopt. Maar ach, wat is nu belangrijker ;)

Wij hebben wel een meerijdplankje gekocht omdat Eva dat echt helemaal geweldig vindt. En het is ook wel makkelijk als je ergens op tijd moet zijn, want peuters kunnen best goed treuzelen ;)

8. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,029
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat ik het een beetje verkeerd geformuleerd heb....
    Wij willen bewust voor een 2de kindje kiezen als Valerie al wat meer zelfstandiger is...dus als ze rond de 2 en half jaar is.
    Ik heb een slechte rug en mijn man is alleen in de weekenden thuis. Ik zie het niet zitten om 2 kinderen te moeten tillen en verschonen...dan is het fijn als er 1 al wat meer kan.

Vandaar dat we ook een duurdere bugaboo hebben gekocht...omdat we zeker wisten dat we niet snel een andere wagen nodig zouden hebben.

9. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik heb ondertussen een heel wagenpark staan en zou dus eigenlijk wel wat kunnen verkopen.
    Bij Roos haar geboorte een prachtige quinny gehad van opa en oma en bij Suze een prachtige kees duo, deze was alleen moeilijk leverbaar dus tijdelijk een kees tandem. Dan heb ik ook nog de maclaren buggy, die ik eerst voor Roos gebruikte en ik denk over een tijdje als Roos alles gaat lopen dan kan ik hem voor Suze gebruiken.

Ik zou me niet door een wagen laten tegenhouden voor de vraag wanneer een tweede. Soms loopt het zoals het loopt

10. mychat

mychat Actief lid

Jun 3, 2008
    214
    0
    0
    Haha,
    vond het ook wel grappig, een reden om niet zo snel een tweede te willen is de kinderwagen.
    M'n vriendin d'r kindjes schelen3,5 jaar. Maar ze heeft toch een duowagen gekocht.
    Wij hadden ook niet echt de "luxe" om lang te wachten met nr. 2, omdat we voor onze dochter 2 miskramen hebben gehad, kan er ook niets aan doen dat het dan in de eerste ronde voor nr 2 gelijk raak is en onze dochters straks 15 maanden schelen :).
    Wij wachten heel even af met kopen van een duowagen, want misschien kopen we bij onze dure eerste kinderwagen wel een buggypod, en anders gaat wagen nr. 1 op marktplaats en komt er een duowagen

11. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu zwanger van mijn tweede en ben van plan een phil en ted te kopen via marktplaats. Ik heb nu een urban jungle, en die bevalt heel goed, maar de duovariant vind ik te breed en dat lijkt me niet handig. Mijn dochter is nu elf maanden en tegen de tijd dat de nieuwe baby er is is ze een jaar en vijf maanden. Dan is ze zeker nog te klein voor een plankje, dus ik wil wel echt een wagen waar 2 kinderen in kunnen. De andere wagen ga ik zeker niet weg doen, want het lijkt me juist heel handig dat je die ook kunt gebruiken als je alleen met de baby weg wilt, en dan heb je toch nog een echte kinderwagen/mand. Die ander wagen kan je ook alleen gebruiken voor het grotere kind, dus het lijkt me wel een handige combinatie.

12. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    aangezien onze zoon nog steeds niet loopt (en ook geen pogingen doet) ga ik er van uit dat het nog wel een paar maanden kan duren eer hij er aan begint en zal hij zeker nog niet heel stevig kunnen stappen en voor lange stukken tegen dat de tweede geboren wordt.

Hier gaat de "dure" wagen de deur uit en zal ie plaats maken voor een urban jungle duowagen (die we al tweedehands gekocht hebben). Een buggyboard is voor ons geen optie maar dat was voor ons geen reden om langer te wachten voor de tweede (al hadden we niet verwacht dat het zo snel zou gaan).

13. Jacqueline68

Apr 14, 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Zoals veel forumsters al melden, de keuze of er snel een tweede kindje bijkomt, laat je meestal niet afhangen van de kinderwagen.
    Hier dus ook niet over nagedacht, en we zijn blij dat de tweede onderweg is.
    We hebben een prachtige Bugaboo, en die ga ik ook niet wegdoen. Als de tweede geboren wordt is de oudste nog geen anderhalf, en kan dus geen afstanden lopen.
    We hebben een Easywalker gekocht, met alles erop en eraan, wel een dure uitgave, maar zodra de oudste op een meerijdplankje kan staan/ zitten (daar zijn we nog niet uit), gaat de Easywalker weer op Marktplaats en gebruiken we de Bugaboo weer, want die vind ik vééél mooier.
    Dan zal er ook wel een duobuggy komen, dat scheelt in de auto veel ruimte.
    Maar ik zou me niet laten afhouden om aan een tweede kindje te beginnen, je kunt immers op Marktplaats je kinderwagen goed verkopen en/of eventueel een duowagen aanschaffen. Natuurlijk kun je de kleinste ook nog in een draagdoek vervoeren als je dat prettig vindt.

14. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Whahaha... nee keuze voor de 2e gaat hier ook echt niet van de wagen afhangen.
    Heb een geweldige bugaboo. Top aankoop!

Wanneer de 2e komt... ik hoop over enkele maanden weer zwanger te zijn ;)
    Maar dan zou ik gaan voor een duo-wagen voor erbij. En de bugaboo gebruiken als je met 1 kindje weg gaat. En ga je samen met partner; dan de ene de bugaboo met baby. En de andere een buggy (wil een maclaren buggy aanschaffen binnenkort).
    Lijkt me prima te combineren.

En dan nog een goede niet genoemde (volgens mij) keuze: baby of dreumes in draagdoek/ draagzak!
    Voor pasgeborene lijkt me een draagdoek prettig.
    Zelf heb ik een draagzak (beco butterfly). Daar kunnen kindjes nog lang in. Dus kan Lotte op mijn rug en dan wandelen met de bugaboo.
    Zie het al helemaal zitten:D

Groeten!!

15. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik ben nu zwanger van de 3e en onze dure buzz gaat ook de deur uit.
    Als deze kleine komt is mijn zoontje 13/14 maanden dus ik moet aan een duo.
    We vinden het totaal geen ramp, de buzz kunnen we leuk verkopen en voor dat geld weer een andere wagen aanschaffen.
    We zijn nu aan het kijken voor een mutsy op marktplaats,daar kan onze zoon nu lekker in en straks gaat er een duoseat op de mutsy.
    Dus we ruilen eigenlijk de ene dure wagen in voor de andere :)

16. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,253
    24
    38
    Bij ons bestond tijdens de eerste zwangerschap al de wens om, als alles goed zou gaan, snel een 2e er achteraan te krijgen. Daarom meteen een Phil en Teds aangeschaft (die voor 1 kind ook ideaal is, dus sowieso een prima keuze). En nu inderdaad zwanger van nummer 2, er zal uiteindelijk anderhalf jaar tussen zitten.

17. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hoop je dan! ;)
    min dochter en zoon schelen 2 jaar 6 maanden en 10 dgn, ben zo blij dat ik een duowagen heb kunnen kopen via marktplaats! ik had daar al een hoop keren voor *piep* gestaan hoor als ze niet zou willen lopen. Lang leve de peuterpubertijd!
    Een meerijdplankje zou ook wel kunnen maar dan moet je kindje wel willen staan en echt handig lopen doet het niet!
    op onze wagen gaat dat niet.
    wij hebben een adventure inmotion.
    maar mijn dochter kan wel op de stang van het boodschappen mandje staan, zeker als mijn zoon in de maxicosi op de wagen staat!

naja ter aanvulling dit verhaaltje

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje zal ongeveer 21 maanden zijn wanneer zijn broertje of zusje geboren wordt. Hij loopt dan al 9 maanden dus dat gaat prima maar of hij wil luisteren???? Dat is nog maar de vraag :D
    Wij hebben de kinderwagen van mijn zus (tegen die tijd 8,5 jaar oud!) en mijn enige vraag is... kan er straks een meerij plankje achter of niet. Ik vermoed dat zolang de kinderwagenbak erop zit, het plankje wel wil lukken maar als de buggyinzet erin zit dan het dan niet meer gaat... dan is zoontjelief waarschijnlijk ruim 2... Een tuigje dan maar! :D

19. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    neem de wagen mee naar een babspeciaalzaak en vraag maar voral; probeer!!!
    Op onze kinderwagen, xadventure inmotion, kon wel een plankje maar dan kon je de rem niet meer gebruiken en dat vond ik wel heel erg eng.

20. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,029
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    @Anniek, voor de bugaboo heb je een speciaal meerijdplankje, dus dat is geen probleem.
    Ben niet zo bang voor peuterpubertijd perikelen, mijn dochter is nu al een pittige tante, maar mama's wil is wet....en ga daarvoor echt geen duowagen aanschaffen. Dan maar aan een tuigje.
    Vind het echt zonde om een duowagen te hebben en die maar een half jaar te gebruiken.
    Maar goed dat is ieder voor zich....

Share This Page