Klein perineum

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Alejandra, Jun 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alejandra

Alejandra Lid

Jun 10, 2008
    13
    0
    0
    Bolivia
    Ik ben 25 weken zwanger en ik woon in het buitenland, in Bolivia.

Hier doen ze naar mijn idee erg gemakkelijk over een keizersnede, medici als moeders. Voor de vrouwen is het makkelijk, want geen pijn of weeen tijdens de bevalling, voor de dokter is het handig, want ze kunnen het tijdstip plannen en het duurt korter.

Nu ben ik bij controle bij een gyneacologe en die zei me pas dat mijn perineum wel erg klein is, zodat ik ook wel een keizersnede zal moeten krijgen.

Mijn anus en vagina liggen inderdaad kort op elkaar, er zit zo`n 1,5 cm tussen. Maar is dat een reden voor een keizersnede? Het lijkt me overdreven. Ik kan er geen informatie over vinden op Nederlandse websites.

Ik zou graag willen bevallen op een natuurlijke manier, en alleen via een keizersnede als er een gegronde medische reden voor zou zijn.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

dit is geen reden voor een keizersnede. Ik kan me voorstellen dat in een land wara ze graag keizersnedes plannen alles aangrijpen als reden voor. Maar dat is helemaal niet nodig. Als het hoofdje langzaam geboren wordt hoeft een klein perineum helemaal geen probleem te zijn. Dreig je in te scheuren dan kan er altijd een knip gezet worden.

Mirjam

Share This Page