Klein probleempje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jantien, 7 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaslynn

jaslynn Niet meer actief

Ho ho,

Nogmaals, ik bedoelde het niet als verwijt naar jou toe, volgens mij heb ik zelfs gezegd dat ik je wel begrijp. De reden dat ik over dit topic begon was om aan te geven dat niet alleen zwangere vrouwen hier op bezoek komen maar ook degene die er nog hard mee bezig zijn en dat het voor hen misschien even hard zou kunnen aankomen. Niemand heeft gezegd dat je je ei niet kwijt mocht, en ik al helemaal niet aangezien ik zoiets heb van leven en laten leven. Maar ik geloof ook dat iedereen zn eigen mening mag hebben zonder dat hij/zij daar op aangevallen wordt. Je vraagt immers zelf om de reacties van anderen en ja dan kan het dus ook voorkomen dat er sommigen net ietsanders over denken dan jijzelf.

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik denk en hoop dat het gewoon een kwestie van wennen is... ik zou er idd zelf ook aan moeten wennen als je je eerst instelt op bijv. een jongen en het blijkt een meisje te zijn maar ik zou als ik het zou weten ook wel altijd in mn achterhoofd houden dat ze het altijd fout kunnen zien en dus zoweizo al voorzichtig zijn met dromen ed.

Ikzelf kan me niet zo goed voorstellen waarom je zo'n uitgesproken voorkeur zou hebben voor het geslacht. Het heeft allebei zn leuke dingen en voor het zelfde geld krijg je een heel truttig jongetje of een hardstikke stoere meid. Geslacht zegt niet zoveel als ze klein zijn (mn zusje wou altijd papa worden als ze groot was en had alleen maar auto's ipv meisjesdingen) ;)

3. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Oh nogmaals ik voel me niet benadeeld door bepaalde reakties, maar ik vraag me af waar het heengaat als we over bepaalde dingen over ieder woordje moeten nadenken over hoe het op iemand overkomt.

Ik denk dat we ook aan de andere kant moeten kijken, dat diegene die leest moet bedenken hoe het is bedoeld.
    En dan aan diegene vragen hoe en wat als zij daar een probleem mee hebben.

Dus niet iemand die het begrijpt die voor een ander gaat zeggen misschien voelt iemand zich wel gekwest als je het zo en zo schrijft.

Dat is iets voor diegene die zich misschien gekwest voeltom te zeggen, anders krijg je op dit soort topics met dezelfde strekking idd heel veel reakties dat het misschien wel eens verkeerd zou kunnen overkomen.

Laatst las ik iets over een heel jong meisje die niet wist wat ze moest doen omdat ze misschien ongewenst zwanger was door onveilige sex.
    Nou dat kind (15 geloof ik) werd tot op haar tenen afgefikt door dat topic door (zwangere) forumgebruikers die alvast opkwamen voor het gevoel wat het zou kunnen opwekken bij vrouwen die wel problemen hebben met zwanger worden.

Begrijp je wat ik bedoel?????? laten we NIET voor een ander denken en als iemand zich gekwest voelt mag die dat zeggen. Wil diegene er verder niet over praten.... prima.

Maar laat mensen voor zichzelf denken en praten.

4. jaslynn

jaslynn Niet meer actief

Laten we 1 ding duidelijk hebben. Ik begrijp dat je je hart wilt luchten en dat is je gegund maar ik ben dus wel iemand die NIET begrijp dat je zoiets als probleem ziet, ik praat dus zeker niet voor anderen maar voor mezelf in dit geval. En ik hoef het geloof ik ook niet met je eens te zijn. Wat ik net al zei, iedereen heeft recht op zn eigen mening.

5. dani

dani Actief lid

5 mrt 2006
    135
    0
    0
    Ik reageer eigenlijk nooit zo heel snel, maar ik ben het nu toch echt helemaal met Jantien eens!!!
    Het zou toch te gek zijn dat je op een forum niet zomaar over je gevoelens kan praten, maar ieder woord op een weegschaaltje moet leggen?! Natuurlijk is het hartstikke naar voor mensen die maar niet zwanger kunnen worden, of die een gehandicapt kind hebben, maar mag de rest zijn gevoel dan niet meer uitspreken? Als ik me bij wijze van spreken ff zielig voel omdat ik de griep zou hebben, zou ik daar ook niks over mogen zeggen omdat er tenslotte ook mensen met ernstige ziektes zijn?! Sorry hoor, maar bepaalde "problemen" zijn voor iedereen gewoon heel persoonlijk, dus laten we elkaar daar niet op aanvallen!

6. Niet meer actief

Beste Dani, ik denk dat jij en ik makkelijk praten hebben, gezien onze banners.
    Ik vind het hebben van een griepje dan ook geen vergelijking met een miskraam of ongelukkig kindje.

Ik snap heel goed wat je bedoelt, ik snap ook heel goed wat Jantien bedoelt, maar ik snap ook heel goed de reactie van Jaslynn...

7. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    Sorry hoor maar waar gaat dit over !! Als je ergens mee zit of teleurgesteld in bent mag dit toch delen . Ik snap dat ze aan het idee moet wennen en ik denk dat Jantien heel blij en gelukkig is met haar gezonde kindje. Er zijn altijd wel dingen die erger zijn maar als zich zo op dit moment voelt dan is dat heel ergvoor haar en dan kunnen we haar toch een handje helpen met het wennen iv een hele discussie over wat erger is .

Met alle respect voor iedereen die dingen meemaakt die heel verdrietig zijn en ik denk dat iedereen wel een klein of een grote rugzak heeft. Ik hoop dat iedereen hier steun bij elkaar kan vinden .

Liefs caroline

8. jaslynn

jaslynn Niet meer actief

Tuurlijk mag je het met anderen delen als je ergens mee zit. Ik heb dan ook nooit gezegd dat dit niet mag. Wat ik nou de hele tijd duidelijk probeer te maken is dat ik begrijp dat ze zich even van zich af moet schrijven, dat gun ik haar ook en dan moet ze het ook vooral doen, maar dat betekent niet dat ik het met haar eens hoef te zijn. Ik zie het ook helemaal niet als een discussie. Jantien deelt haar gevoel en ik ik deel mijn mening. Heb ook niet gezegd dat iemand het met mij eens moet zijn. Als Jantien het recht heeft om haar gevoelens te uiten dan lijkt het ook mijn recht om mijn mening uit te spreken op dat moment. Over je weegschaal verhaal...blijkbaar word dat dan wel van mij verwacht en dat vind ik jammer. Het spijt me als ik Jantien het gevoel heb gegeven dat ik haar aanviel terwijl ik meerdere malen heb aangegeven dat dit niet de bedoeling was maar ik ga geen excuses aanbieden voor mijn mening want daar sta ik nog steeds achter.

9. Niet meer actief

Jantien voelt zich schuldig over het feit dat ze teleurgesteld is omdat achteraf blijkt dat het kindje toch het andere geslacht heeft dan avankelijk werd gezegd.
    Dat ze zich schuldig voelt vind ze een probleem en dat wilde ze ff kwijt.( correct me if I'm wrong )
    Dat mag toch?.... Ze wil dat graag kwijt en het is echt niet haar bedoeling andere mensen voor het hoofd te stoten.

Als ik ( en dan noem ik even een voorbeeld ) een nieuwe auto koop en ik vertel dat hier in geuren en kleuren dan zou ik bijvoorbeeld de minder bedeelde onder ons voor het hoofd stoten? Want daar komt deze discussie uiteindelijk op neer.

Ik geef dus even een voorbeeldje he, dus niet meteen weer reageren dat ik auto's met baby's vergelijk want dat bedoel ik dus niet!Ik probeer het ff anders te formuleren.

Iedereen moet z'n hart kunnen luchten, op welke manier dan ook....toch?

Liefs Nies

10. jaslynn

jaslynn Niet meer actief

Nogmaals (!)..ik heb NOOIT gezegd dat ze dat niet mocht! Ik geef het op, blijkbaar heb ik het krom uitgelegd en word er niet begrepen wat ik nou bedoel. Vind ik erg jammer maar ja, t is niet anders.

11. Niet meer actief

Jaslynn, mijn reactie was geen reactie op jouw reactie :confused: hoor!
    Ik heb dit even in het algemeen neer gezet.
    En natuurlijk mag je je mening geven, dat doet iedereen toch?

12. jaslynn

jaslynn Niet meer actief

Sorry Nies, was niet mijn bedoeling om tegen je uit te vallen maar om zulke dingen kan ik me echt druk maken. Kan er heel erg mee zitten als mensen dingen verkeerd opvatten en zich misschien aangevallen voelen terwijl dat nooit mijn intentie is geweest. Wat dat betreft ben ik de eeuwige piekeraar.

13. Julie

Julie Actief lid

5 sep 2006
    114
    0
    0
    nu even terug ...

Hoe gaat het ondertussen, al een beetje kunnen 'wennen' aan het nieuwe geslacht?
    Wel even schrikken denk ik ... komt wel goed!

14. Niet meer actief

Ah meis, niet druk om maken!...Gewoon gezellig je mening delen en niet piekeren hoor!
    Daar raak je alleen maar gestressed van ;)
    En dat kan niet de bedoeling zijn, toch!

Liefs Nies

15. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Getverderrie wat een kl*tediscussie ontstaat hier zeg.
    Iemand mag toch gewoon over problemen praten op een forum zonder dat deze worden afgewogen tegen ergere problemen of een wijzend vingertje over hoe gevoelig dit misschien ligt bij andere vrouwen?!
    Als je van mening bent dat het geen probleem is, hou dan liever je mond want dan heb je kennelijk niks bij te dragen in de ondersteuning van degene die het topic heeft gestart.

Persoonlijk lijkt het me nogal een probleem als je zwanger bent en je hebt een schuldgevoel over het feit dat je teleurgesteld bent in het geslacht.
    Maar zoals al eerder is gezegd denk ik dat je er al snel net zo blij mee gaat zijn en voor je het weet is het niet anders.

Groetjes,

Cat

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik snap heel goed dat je dit topic hebt geopend en dat jij dit als een probleem ziet. Ik denk ook dat het niet aan anderen is om te definiëren of het nu wél of geen probleem is. Iets kan voor de één een heel groot probleem zijn terwijl de ander het als een klein ongemak ervaart. Daar verschillen we nu eenmaal in.

Wat betreft dat het moeilijk voor anderen op dit forum kan zijn dit zo te benoemen .....
    Wij zijn zelf meer dan een jaar bezig geweest om zwanger te raken en ik heb in die tijd 2 miskramen gehad. Ik denk dat ik dus wel tot de groep heb behoord die hiermee bedoeld wordt.
    Als je in het topicgedeelte "zwangerschap" gaat lezen als het je zelf niet voor de wind gaat op dat gebied, weet je dat je het risico loopt dit soort dingen te lezen. Hier schrijven zwangeren hun verhaal en dat betekent ook dat er wel eens "geklaagd" wordt over dingen die je als "luxeprobleem" zou kunnen zien.
    Misselijk zijn, een pijntje hier een pijntje daar, welke kleur het kamertje moet worden (oh, zooo lastig), enz.
    Ik denk dus dat diegene voor wie dit pijnlijk kan zijn, zélf de keuze maken hier te komen lezen en er dus rekening mee moeten houden dat het niet altijd even leuk is de verhalen te lezen van zwangeren.
    Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik heb respect voor de gevoelens van diegene en snap de reacties ook wel. Iedereen moet zijn mening kunnen geven, ook als je het er niet mee eens bent. Maar persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als dit soort (heel normale) gevoelens tijdens je zwangerschap niet geuit kunnen worden.

Daarnaast begrijp ik heel goed dat het even je hele wereld op z'n kop zet als het kindje ineens tóch van het andere geslacht blijkt te zijn. Of je nu een voorkeur had of niet, je moet je hele beeld tóch maar ff aanpassen.
    Wij krijgen zelf een meisje (op 2 echo's gezien, 3e echo komt nog) en wij hebben het er ook al over gehad dat we het heel vervelend zouden vinden als het nu toch een jongen blijkt te zijn. Al is het maar omdat we gisteren lila behang hebben gekocht :D

Jantien, ik hoop dat je snel de omschakeling kunt maken. En natuurlijk ben ik ervan overtuigd dat je straks harstikke happy met je kleintje bent :p

17. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    @Noralien

Dank je wel voor je reaktie. Jij schrijft op wat ik bedoel.

@iedereen
    Nogmaals ik ben niet teleurgesteld omdat het het andere geslacht blijkt te zijn.
    Nee zeg ik ben nog steeds superhappy over het feit dat we een baby krijgen!
    Het is alleen een hele omschakeling.
    3 echo's gehad die het ene zeiden en dan ineens is het anders.
    en dan wordt ik boos op mijzelf omdat ik me zo teleurgesteld voel. Die boosheid is mijn probleem.
    Ik heb 2 dagen last gehad van vreselijke hoofdpijnen en harde buiken. Dat is mijn probleem, maar blij met mijn gezonde baby ben ik echt super.
    Dat blije gevoel is nooit minder geworder door het veranderen van geslacht.

@ die zich aangesproken voelen
    Nooit heb ik gedacht aangevallen te worden tijdens deze discussie.
    En ik heb in berichten echt wel gelezen dat men mij begreep.
    Ik vond alleen de Maar achter dat begrip vervelend.

Als je je gewetst voelde over mijn probleem(pje) heel vervelend, maar dat betekend niet dat ik met dat probleem zat.
    Schrijf dan niets en ga elders kijken of schrijf alleen over je begrip en denk dan jeetje wat je al niet als probleem kan zien.
    Iemand met een probleem hoe groot dan ook zit niet te wachten op de melding dat je met dat probleem misschien iemand kan kwetsen.
    Dan maak je het schuldgevoel en het probleem voor die ander eigenlijk alleen maar groter.

Dit laatste is op niemand persoonlijk bedoeld!

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hadden zoiets van, wat het is maakt niks uit, het belangrijkste is als alles eropen aan zit, en dat het gezond is, en wat het dan is maakt niks uit, het is toch allebei leuk?
    Dat vind ik zo stom van sommige mensen, dat ze perse een jongen of een meisje willen hebben.
    GEZONDHEID is het rijkste wat je kan bezitten....

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Vind het ook een beetje onzin hoor dat er gezegd wordt dat sommigen die met moeite zwanger worden dat het bij hun hard overkomt.
    Volgens mij is dit toch echt een zwangerschapforum.
    En wij hebben zelf ook vruchtbaarheidsproblemen en wilde niet vanzelf gaan en zijn een tijdje bezig geweest.
    Persoonlijk vind ik dat als je het niet aan kan of als opmerkingen te hard aan kunnen komen je dan niet op een forumgedeelte moet gaan lezen over zwangerschap,want dat risico is er gewoon.
    En daarbij kwel je jezelf alleen maar.

Jantien,ik hoop dat je over je schuldgevoel heen bent,kan het me goed voorstellen als je denkt het ene geslacht te krijgen ,maar dat het toch het andere blijkt te zijn,dat is gewoon een grote omschakeling!
    Ik zou precies hetzelfde hebben.

20. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Absoluut mee eens. Mij maakt het ook niet uit. Ik ben ook voor 10000000% blij met de baby wat het ook wordt!!!!!!
    Maar..... Daar komt het.

Er waren 3 echo's die uitwezen naar het ene geslacht.
    Overal waar je komt kijk je naar dingetjes van dat geslacht, kleertjes speeltjes noem maar op.

Dan 11 weken voor de uitgerekende datum, echo 4 oh het is toch anders.
    Dan moet je zo omschakelen en wennen dat je anders moet gaan kijken.
    Ik ben blij dat ik geen kleertjes of spulletjes gekocht heb die echt geslacht gebonden zijn.
    En nog blijer ben ik dat we het aan niemand hebben verteld.

Deel Deze Pagina