Klein probleempje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jantien, 7 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    he jantien,

Ik kan het me wel voorstellen hoor. je hebt je al zes weken lang ingesteld op het ene geslacht en het is ineens het andere... dat is toch gewoon effe wennen? Nou en dan is het toch fijn om het daar even over te hebben hier? Misschien had je ook al specifieke dingetjes gekocht die nu niet meer passend zijn (qua kleur ofzo).

Ik zou niet boos zijn op jezelf. Effe de tijd nemen om om te schakelen en je kunt weer verder. Denk ik, of zie ik het nu te simpel? met boosworden schiet je niets op, behalve dat het slecht is voor jezelf en de baby.
    Zo moest ik best wennen aan het idee dat ik zwanger was, terwijl ik echt super- en superblij was! Klinkt ook heel dubbel, maar ik moest er gewoon even aan wennen dat het nu 'echt' was en alles een plekje geven. Maar dat betekende niet dat ik er niet blij mee was, integendeel! Nou, zo moet jij hier even aan wennen denk ik.

hoe is het trouwens met je schoonvader?

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo Jantien,

Ik kan me wel voorstellen dat het vreemd moet zijn, als je je steeds hebt ingesteld op een bepaald geslacht en het kindje ook al bij de naam genoemd hebt en dat het dan toch het andere geslacht blijkt te zijn.

Ze zeggen van te voren dat het bij een echo nooit 100% zeker is of ze het wel goed hebben. Maar ik kan me ook voorstellen als ze iets zeggen dat je je daar dan aan vasthoudt.

Ze zeggen dat, als je kindje eenmaal geboren is, het je echt totaal geen snars meer uitmaakt of het nou een jongen of een meid is. Dat zal bij jullie ook vast zo zijn. Je moet alleen nu even omschakelen en ik kan me voorstellen dat dat even nodig heeft.

Inderdaad zijn er ook mensen met andere grote problemen rond zwanger worden en kindjes die niet gezond zijn en zo. Dat zijn vele ergere zaken, maar daar doelde jij duidelijk niet op in deze topic, dat is eigenlijk een ander onderwerp, jij wilde gewoon even je verhaal kwijt en dat moet kunnen !

Wij weten niet wat het gaat worden ... mede door dit soort dingen wilden we het liever als verrassing houden. De reden waarom jullie het wel wilden weten is inderdaad een hele goede. Misschien dat het daardoor ook wel moeilijker is om aan het idee te wennen !

Maar ... geniet nu maar van het wondertje in je buik, dan gaan die andere gevoelens vast snel weer over !

Groetjes,
    Nikki F

3. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Mijn schoonvader gaat op en af.
    De ene dag voelt hij zich beter dan de andere.
    Dit blijft afwachten.
    De enige behandeling die die kan krijgen heeft hij achter de rug en nu is het afwachten.

En met mij gaat het ook beter.
    Ik ben nu minder schuldig over mijn gevoelsreaktie.
    Ik ben ook weer lekker bezig om de kleertjes die ik van mijn zus heb geleend te wassen en op te ruimen.

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Je maakt me wel een beetje zenuwachtig hihi ;)
    Wij gaan er nu vanuit dat we een meisje krijgen omdat het op 2 echo's heel goed zichtbaar was. De echoscopiste was er 100% van overtuigd dat het een meisje is. Tóch spelen we wel eens met de gedachte dat het misschien niet klopt. Dan hebben we echt een probleem hoor. Ik heb v.a. volgende week 3 wkn vakantie en wil het kamertje dan gaan behangen. Zoals ik al schreef hebben we lila behang gekocht. Dat kan echt niet voor een jongen :( En erger nog is het behang met bloemetjes erop, kleertjes gekocht voor een meisje.....
    Gelukkig krijgen we binnenkort een 3D-echo. Als daar een meisje op te zien is heb ik er wel vertrouwen in :D
    Als het tóch een jongetje blijkt te zijn op deze echo hebben we nog ff de tijd om het kamertje opnieuw te behangen
    ;) :p

5. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik wil je helemaal niet zenuwachtig maken hoor.

6. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Wat fijn dat je je al minder schuldig voelt.
    Hopelijk zal de behandeling van je schoonvader aanslaan.
    Ik zal voor jullie duimen.
    Heeft hij de echofoto's gezien? (Als hij daar al iets uit kan aflezen, mijn vader moet je echt alles aanwijzen :) )

Groetjes,

Cat

7. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nee we hebben niets laten zien.
    Wij 2tjes weten wat het wordt en als het fout mocht gaan met mijn schoonvader, dan gaan we het vertellen.
    Anders blijft het voor iedereen een verrassing.

Voor ons trouwens ook, want wie zegt dat als de eerste 3 keer niet goed bekeken zijn dat de 4de wel de juiste geslachtsbepaling is????

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou fijn dat je je minder boos en schuldig voelt!

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nee hoor ;)
    Denk dat het een bestaande twijfel is die wordt aangewakkerd door je verhaal.

Maar idd....durf je nu wel van die laatste echo uit te gaan??
    3 tegen 1....wie heeft er nu gelijk??
    Ik zou geloof ik nu helemaal niet meer weten wat ik moest geloven :(

10. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nou idd ik heb nu zoiest van ik zit weer op de kans van 50 tegen 50.
    Als ze het de eerste 3keer mis hadden, waarom dan niet de 4de keer.

Al was het wel heel duidelijk te zien hoor de 4de keer.
    ik laat me nu lekker gewoon verrassen.

11. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Als je foto's van het geslacht hebt, kun je die dan niet in je album zetten?
    Dan kunnen wij eens kijken wat we er in zien. :)
    Ja, tenzij je natuurlijk niet wilt dat wij het weten...

Groetjes,

Cat

12. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nee ik hou het lekker als geheimpje.
    Er zijn wat mensen die ik ken die ook af en toe op deze site kijken. Het zou jammer zijn als het op die manier bekend zou worden

13. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik wil hier eigenlijk wel op reageren ...

ten eerste begrijp ik enerzijds heel erg goed ..als je 3x hetzelfde hoort en de 4e keer wat anders dat je enigzins bent teleurgesteld vanwege een heel andere uitslag...zeker met het ook op je schoonvaders ziekte

anderzijds begrijp ik ook heel duidelijk uit je verhaal dat je vriend zich zowiezo had ingesteld ( een duidelijke hoop) op een bepaald geslacht ..en dat jullie nu beiden zijn teleurgesteld ..en niet vanwege dat je hoorde dat het nu anders is ...maar meer om het feit ..dat het kindje niet is waar jullie zo op gehoopt hebben (qua geslacht)

ik ben van mening dat je een kindje wil samen om een kindje ..daarbij staat voor mij voorop (voor heel veel mensen cliché) als het maar gezond is ..omdat dat bij mij niet zo vanzelfsprekend is namelijk ..

daarom vind ik dat best moeilijk om te lezen

14. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Even voor de goede orde!!
    Ik heb het al meerder malen geschreven in deze discussie, waarschijnlijk heb je er overheen gelezen.

Mijn vriend heeft idd een bepaalde voorkeur. Dit betekend niet dat het kindje minder gewenst zou zijn voor hem als het anders is.

En wij zijn niet teleurgesteld met het geslacht zoals de laatste echo uitwees :) :)

Mijn probleem is dat ik mij schuldig voel over de teleurstelling die ik voelde omdat het ineens anders was dan we dachten.
    Niet om het geslacht, maar om de omschakeling die ik moet maken.
    Ik heb 12 weken geleefd met de gedachte voor een bepaald geslacht.
    In de winkels kijk ik dan toch naar leuke dingetjes die nu niet meer leuk zouden zijn.

Nogmaals wij zijn superblij met de baby, wat het ook is :) :)

15. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Wij hebben een 6 weken terug een 3d echo gehad.
    Mijn vriend hoopt op een bepaald geslacht.
    Nu was de vorige echo zo dat het idd leek alsof dat het ook zou worden.
    We waren allebei superblij.

Nu was er ineens duidelijk te zien dat het toch het andere geslacht is.

Allebei waren we heel erg teleurgesteld.
    Ik kan me er iets beter overheen zetten dan mijn vriend. Maar voor hem komt dat ook wel weer.
    Ik schaam me vreselijk om dit gevoel toe te geven, maar ik heb dit toch.

dit is wat je schreef Jantien ...sorry als ik het dan helemaal verkeerd begrepen heb :( ..maar ik denk niet dat ik het verkeerd had begrepen ..anyway ...straks als het kleintje er is ...dan zal er een golf van liefde over je heen komen ..wat het geslacht ook is ...
    geniet van je zwangerschap ;)

16. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Heej Asjuh, voor je het op het 1ste bericht laat hangen heb je uberhaubt de rest wel gelezen?????
    Blijkbaar niet anders had je wel anders gereageerd!!!!!
    Lees eerst ook mijn berichtjes van 7 sept 4:07 pm en 8 sept 10:32 am en 11:47 am
    Ik heb daarin wel meerdere malen uitgelegd wat mijn probleem is!!!!!!

Sorry hoor, maar als je op een topic wilt reageren en je bent het er niet mee eens.
    Natuurlijk dat mag, maar als diegene dan terugreageerd hoe het wel in elkaar zit moet je niet blijven hangen op 1 tekst.
    Lees dan de gehele discussie en dan was het je wel duidelijk geweest.

Sorry voor mijn felheid, maar ik vind je kortzichtigheid in deze een beetje onhandig overkomen op mij.

17. lara

lara Lid

17 feb 2006
    65
    0
    0
    Je hebt toch een fantasie in je hoofd over hoe het zal gaan worden en die moet je even bijschakelen. Nou en? Weet toch verder niemand. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje had, maar dat komt omdat het een klein 'ikje' is en ik ben zelf een meisje. Logisch dat je een meisje zult voortbrengen, leek mij onbewust. Dus een jongetje was een vreemd idee. Geen teleurstelling, maar toch merkte ik dat ik erg moest wennen. Ik ben nu zo ontzettend blij met mn kleine mannetje en je wilt niet weten hoe ik me op onze toekomst verheug. Zo dolgelukkig en tranen in mn ogen van ontroering. Ik kijk ook continue naar kleine peutermannetjes als ik ze zie en krijg alweer het 'bijna jarig' gevoel als ik zo'n hummel zie drentelen.
    Ik ook mama van een zoon, joepie joepie!!!

grtjs, lara

18. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    Toevallig heb ik wel alles gelezen ...
    en een mening van mij hoeft niet gelijk kortzichtig genoemd te worden meissie ..
    ik heb alleen gereageerd (en ook uitgelegd dat ik je best begrijp maar tot op zekere hoogte) ..omdat voor mij gezondheid niet cliché is .ik heb namelijk 2 kids met een handicap...een jongen en een meisje ...tsjah ...mooie rijkeluiswens dan hey .daarom reageer ik waarschijnlijk anders ..en niet vanuit jou visie meer ...
    het geld ook voor jou ..als je een onderwerp opend ...dat je dan ook mensen leest die het niet met je eens zijn .....en verder bedoelde ik het ook helemaal niet lullig ..dus verwacht ik ook niet dat je me kortzichtig noemt ..want dan zal je de vinger naar jezelf moeten wijzen ...
    wat ik geciteerd heb daar ben je je topic mee begonnen ..daar heb ik op gereageerd ..want daar ging het om ...

laat ok maar ..je begreep mij dus ook niet helemaal

19. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Moet je nu zelf lezen wat je schrijft. Jij denk dus dat je het goed begrepen hebt...... NIET DUS!!!!
    Dit heeft niets meer met je eigen mening te maken.

Ja iedereen mag een eigen mening hebben.
    En ja in mijn eerste berichtje heb ik het misschien niet volledig duidelijk omschreven allemaal.
    Maar kom zeg dat heb ik in andere berichtjes duidelijker beschreven.

En als jij er dan bij blijft dat jij het niet verkeerd heb begrepen dan noem ik jou kortzichtig.

Over jou mening hoe jij erop zou reageren als jij in mijn schoenen zou staan.... daar hoor je mij niet over.
    En over gezondheid van het kindje, natuurlijk ben ik daar blij om, maar daar gaat het helemaal niet over!!!!!!

Voor jou dan nog een keer.

Mijn probleem is niet dat het nu het andere geslacht is!!!!!
    Mijn probleem is dat ik geschrokken was dat ik me zo teleurgesteld voelde over het feit dat de eerste 3 echo's iets anders zagen. Daar heb ik al die tijd me heerlijk op ingesteld en over gedroomd.

Even een heeeeeeel stom voorbeeld dan wordt het misschien wel duidelijk voor je wat ik bedoel.

Een kind krijgt van zijn moeder te horen dat ze vanmiddag een lekker ijsje gaan halen.
    's middags gaan ze op weg en moeder ziet ineens iets anders en het kind krijgt een appel.
    Allebei heerlijke dingen, maar ik durf te zweren dat het kind teleurgesteld was dat het toch geen ijsje was.
    Vervolgens peuzeld het heeeeerlijk genietend het appeltje op.

Snap je het nu of nog niet?????????

20. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    pffffffffffff ...weet je ..laat maar

ik blijf echt niet herhalen dat ik je begrijp hoor ..ik ben geen klein kind of een dom persoon..die daar een VB bij nodig heeft

heb zelfs gezegt ..geniet van je zwangerschap en dat je straks alleen een wolk van liefde zal voelen ( zodat je totaal vergeet waarom je ff die teleursteling voelde )

blijkbaar sta je daar echt niet meer voor open ..jammer

Deel Deze Pagina