Hoi!! Wie weet heeft iemand het antwoord op mijn vraag. Ik heb al een paar dagen een nieuwe fiets in de woonkamer staan en ik kan gewoon niet de aan/uit knop vinden (hoofdschakelaar) volgens handleiding zit hij naast de accu. Er zit alleen een knopje om te kijken hoe vol de accu zit. Ik snap er geen bal van. Zowel mijn man als ik komen er gewoonweg niet uit. Wie weet heeft iemand deze fiets of een andere variant van het merk Villette? (Lcd schermpje is niet de aan en uit knop, die reageert helemaal niet) Hopelijk kan iemand me helpen
Ik ken de fiets niet maar heb je hem al wat langer ingedrukt gehouden ? Dat moet namelijk ook als je hem via een display aanzet.
Ja ook geprobeerd! (Ondanks er in de handleiding maar 1sec staat) Maar nog geen teken van leven helaas. Heb ook al contact gehad met de klantenservice maar die hadden beloofd om gister terug te bellen.. maar helaas niet gedaan. Dus met Pinksteren ertussen zal het pas dinsdag worden. Vind het best frustrerend. Best een prijzige aankoop..
Ik zou even langs een fietsenwinkel gaan (al dan niet met de fiets), zij zullen je wellicht verder kunnen helpen.
Volgens google zou het toch heel makkelijk moeten zijn Irritant zoiets.. geen ervaring met deze helaas.. kan me ook niks bedenken zo.. je zou bijna denken dat de accu of aansluiting dan stuk is?
Irritant zeg, kan ik ook nooit tegen als je dan helemaal doet wat ze zeggen in de handleiding en het werkt gewoonweg niet. Ik hoop dat het snel wordt opgelost, zit er niet nog ergens iets van een beveiligingsding op, wat je ook weleens bij batterijen moet wegtrekken, zo'n papieren lipje. Lijkt me niet logisch maar je weet het maar nooit.
Is hij wel opgeladen? Oh plaatje word wel erg wazig https://www.gebruikershandleiding.com/Villette-Extreme-MM/preview-handleiding-1069831.html
Hier dacht ik ook aan, of misschien zit de accu niet helemaal goed, waardoor deze uit veiligheid niet aan gaat?
Ja alles hierboven gedaan. het allereerste wat ik had gedaan was de accu opgeladen. Hij klikt soepel terug in de behuizing. op de accu zit 1 knopje en dat is om te checken of hij vol zit. Als ik daarop druk geeft hij ook netjes aan dat hij vol zit met blauw licht zoals moet volgens de handleiding.
@Felice Dit is de display. 1 knop. Staat op duidelijk in de handleiding dat deze knop niet de hoofd aan/uit schakelaar is. Uiteraard wel uitgeprobeerd (wat langer ingedrukt houden etc)
Er zitten wel wat stickers op…. Maarja straks haal ik het eraf en gaan ze zeuren dat ik er aan heb lopen prutsen. Met garantie enz misschien niet handig? Nu ben ik wel heel benieuwd of er ergens een verzonken knopje achter een sticker zit op het eerste gevoel is alles helemaal vlak.
Maar heb je dan geen display op het stuur (wat je er op/af kunt klikken)? Dat heeft dochter op haar electrische fiets en daarmee zet ze hem ook aan en uit, kan ze de trapondersteuning regelen enzo.
Dit inderdaad. De aan/ uit knop bij mijn fiets zit op het display bij de stuurbediening. Ik heb de handleiding opgezocht maar kan er ook niets van maken. Er is 1 aan uit knop, ik snap dat als die niet reageert je niets kan. Hoe frustrerend het ook is, ik denk toch dat je geduld moet hebben.
Nog een suggestie (geen idee of dat hier aan de orde is) maar zit er ergens een veiligheidsslot die je met omzetten met de sleutel? Vlakbij de accu of op de zadelbuis? Niet een gewoon slot, maar echt een slot voor de accu.
De foto die ik had gestuurd is de display op het stuur, als die aan gaat kan ik inderdaad de trapondersteuning regelen
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Zou zo gênant zijn als het iets heel simpels blijkt te zijn. Maar ik kan het me nu gewoon niet meer voorstellen