Klein stukje verse mozarella in Italie gegeten, is dat een probleem?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door onzewonders, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Momenteel zit ik voor mijn werk in Italie. We hadden gisteren een diner en kregen antipasti. Dus rauwe vleeswaren en mozarella. De vleeswaren heb ik niet op, ik heb wel een heel klein stukje verse mozarella op. Ik zou dus niet weten of deze gepasteuriseerd was...

Voordat ik ging heb ik de VK gevraagd of het een probleem kon zijn. Zij gaf aan dat het zou mogen, zeker als het verwarmd is. Maar dat was dit dus niet.

Ik bedacht mij 's avonds in bed pas dat het wellicht wel eens vers van de boer zou kunnen komen...

Zou het kwaad kunnen dat ik een heel klein stukje gegeten heb (50 gram denk ik)?

2. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    nee hoor je beebje overleefd het wel :)

3. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik geloof niet dat zo'n klein stukje echt kwaad kan!

Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik echt een buffel-mozarella verslaving, soms kon ik een hele bol eten, en welk restaurant ik ook was, stond er iets met mozarella op het menu dan dan bestelde ik dat. Achteraf kwam ik er pas achter dat niet alle buffelmozarella gepasteuriseerd is.

Een vriendin van me kwam er 2 weken voor haar bevalling achter dat ze de hele zwangerschap door iedere week een half pond jonge boerenkaas bij de kaasboer heeft gekocht die ongepasteuriseerd is... (Had die man overigens best wat eerder mogen melden)

Maar allebei kerngezonde kindjes op de wereld gezet!

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De kans op listeria bij een ongepasteuriseerde zachte kaas is groter, maar niet absoluut. Niet in elke kaas zit listeria, alleen de kans dat er listeria in zit is aanwezig. Bij een klein beetje zou ik me niet teveel zorgen maken. Maar als je dat wel doet, bel even je verloskundige, zij kan aangeven of je iets extra in de gaten moet houden.
    Als je trouwens je niet lekker gaat voelen of diarree krijgt moet je wel meteen even aan de bel trekken.

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Bedankt voor jullie reactie dames!Stelt mij weer gerust!!😀

Deel Deze Pagina