Het kan aan mij liggen hoor, maar wat zijn mensen de laatste tijd negatief tegenover elkaar! Zonder te klinken als een bomenknuffelaar hoor, maar jeetje ik word hier zelf ook sacherijnig van. Ik kan Facebook niet openen of iemand wordt met de grond gelijk gemaakt. Of het nou een anti zwarte Piet Anouk is of een Arrold die het onderste uit de kan probeert te halen. Gordon is een smerige heumeu en iedereen moet maar oprotten naar een land van keuze. Bah. Dan word ik een beetje warm van een berichtje over een weldoenende miljonair, met daaronder reacties dat hij een vieze ex crimineel is en ga zo maar door. Faith in people restored and destroyed. Ofzoiets. (Op mijn i always get mij sin engels) Dus.... Kunnen we gewoon niet lekker vrolijk doen met zijn allen. Echt. Voor het geluk van de wereld en ten omwille van iedereen. Ik ben namelijk echt niet leuk sacherijnig. Geloof me maar.
Of je gooit die mensen van je vriendenlijstje af, kan ook. Ik zie het nooit op mijn Facebook profiel, omdat ik niet zulke mensen in mijn vriendenlijstje heb.
Ik speel spellen op facebook, daar is het meestal wel gezellig. Ik heb collega's er op. Je hoeft facebook maar te openen en je weet wat ze gaan doen, hoe ze het gaan doen, met wie en hoe lang ze er aan bezig zijn. Negatieve berichten negeer ik. Ik doe niet mee aan Pietitie, Wij zijn voor Homo's, of Tegen Homo's, ik doe niet mee aan Help elkaar de winter door, of Blijf van onze kinderen af. Het punt van deze berichten is dat ze elkaar meestal verwijten maken. Laatst positief gestart op een clubje op facebook, waarin ze elkaar helpen herinneren als er een pedo actief is in de buurt. Ik heb mij na 2 dagen afgemeld: er werd iemand met dezelfde naam onterecht beschuldigd. En zelfs de onschuldige persoon werd afgemaakt op facebook. Negatieve berichten negeer ik. Ik leef mijn eigen leven, ik heb wel een mening maar ik probeer mij in te houden en ik zeg ook: sorry als ik het mis heb, of sorry als ik negatief overkom. Dat verzacht de omstandigheden wel een beetje.
Volgens mij is dat altijd rond deze tijd van het jaar... Met de kerst zijn we dan weer vreedzaam en lief, en na oud en nieuw is iedereen chaggo tot het weer wat warmer wordt
Oohjaa ik steek daar allemaal mijn energie niet in. Mensen moeten altijd wel iets te zeiken hebben. Ach, en zeg nou eerlijk, af en toe is een relletje ook wel entertainment .
Ik heb überhaupt geen Facebook. Ik zie er het nut niet van in. Dus heb ook geen last van dat soort berichtjes.
Helemaal mee eens. Ik heb dan geen facebook of andere social media-dingen. Maar ook hier kan het er flink opgaan. Net alsof men niet verder kijkt dan hetgeen geschreven staat en de intentie er achter niet kan of wil zien. Of maar blijven hakken over een bepaalde zin of zo. Pffff....
Maar het is niet alleen fb, ook gewoon buiten. Loop je daar vrolijk te wezen, omdat je je goed voelt zegt vrolijk met een glimlach Goedendag. Krijg je niks nada terug behalve een chagrijnige blik, pfff dan niet. Maar ik ben vrolijk, dus zeg jullie allen met een grote glimlach Goedendag
Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje schrok toen ik me hier had aangemeld. Wat een hormonen overal zeg! Nu hebben de dames hier een excuus (geen dekkend excuus, maar vooruit), maar ik vond de hoeveelheid insinuaties, beschuldigingen en toedichtingen van nare karaktertrekjes echt overweldigend. Ik ga er zelf liever vanuit dat iedereen een reden heeft om dingen op een bepaalde manier aan te pakken, maar dat schijnen heel veel mensen niet te zien. Mijn facebook contacten zijn gelukkig wel leuk, al overweeg ik mijn oom eruit te gooien. Die is na zijn scheiding zo raar gaan doen, echt geen land mee te bezeilen. Maar ik wacht het nu nog af.
Ik zie dit dus niet voorbij komen op mijn FB?! Daarbij denk ik niet dat het iets "van de laatste tijd" is maar dat het makkelijker zichtbaar is nu met twitter, facebook en alle andere social media.
Gelukkig heb ik geen facebook oid.. Maar ik denk zo vaak waarom iedereen niet gewoon wat liever tegen elkaar doet..niet alleen met sociaal contact..maar ook als je een bedrijf of instantie aan de telefoon hebt..of in de winkel loopt..of waar dan ook. Het lijkt wel of je constant tegen een muur aanloopt. Alles moet op de moeilijke manier..bah.
Ik ben heeeeeel selectief in wie ik wel en niet bevriend op fb. Mijn man heeft al ingesteld dat hij van bepaalde mensen de posts niet meer te zien krijgt. (Hij durfde niet te ontvrienden, omdat het om familie gaat... ) Ook op zp ben ik selectief in welke topics ik wel en niet lees. Een enkele keer voel ik me op een of andere manier strijdlustig en dan kan ik mij wel laten verleiden tot harde reacties. Dat wil ik eigenlijk niet, maar ik ben soms zo verbijsterd van wat mensen schrijven, dan kan ik gewoon niet niet reageren. (Daarom kan ik dus beter zorgen dat ik bepaalde topics mijd.)
Het zijn niet enkel vrienden hoor. Het is ook vaak op bepaalde nieuwssites. Ik heb laatst wel twee personen ontvriend omdat deze in mijn ogen te ver door gingen w.b.t. de zwarte Pieten discussie. Begrijp mij niet verkeerd, van een discussie ben ik niet vies hoor, maar dit gaat soms mij zelfs te ver en ik kan een hoop hebben. Iedereen maakt problemen van dingen die normaal gesproken als normaal of grappig werden bestempelt en iedereen reageert overdreven fel of argwanend. Ik ben al die nieuwsberichten over het vermeende racistische karakter nu wel zat en ook de domme mensen die op zo'n punt generaliseren. En dan heb ik het nog niet over de berichten met overleden beestjes, kinderen en klopjachten naar criminelen. 1 en al ellende dus. En al wat geen ellende is, wordt ellende gemaakt door een paar overdreven negatieve figuren die alles in twijfel trekken. (Sorry, ik ben nu ook wel lekker negatief, maar ik ben het zooo beu. Het is verdomme bijna Sinterklaas en zelfs 5 december heeft een negatieve lading zo)
Ik heb zulke mensen vrijwel niet op fb! Eentje, maar ben van plan haar binnenkort te gaan verwijderen! Gisteren hele discussi over bont met haar ivm de (neppe) bontkraag op de jas van mijn zoontje! Was bijna in staat om te zeggen dat hij inderdaad echt was met daarbij, je fret was toch laatst overleden? Maar... ik heb wel zo een man hier... niet te genieten en niets is goed de laatste tijd! Soms denk ik er ook over om hem te verwijderen... zo vermoeiend en word er zelf ook niet vrolijker van