Man stuurt net een appje dat brood bakken hem leuk lijkt. Ik houd van brood dus vind het een prima idee (anders ook hoor). Hij stuurt meteen een appje met een machine erachteraan. Deze https://www.kieskeurig.nl/broodbakmachine/product/260116-unold-backmeister-onyx/specificaties Iemand ervaring met zo'n machine? Lijkt dit een goede?
Ik heb ook een broodbakmachine gehad. Niet dezelfde als in jouw link dus daar kan ik niets nuttigs over zeggen. Wat ik als positieve en negatieve punten vind van een broodbakmachine; Positief; - je huis ruikt heeeeerlijk tijdens het bakken - je kan elk brood samenstellen zoals je dat zelf wil Negatief; - ruimte innemend apparaat - brood wordt snel oud - opbrengst is maar een klein broodje (ik kon er niet tegenop bakken met mijn gezin van 4 personen) Ik heb hem na een jaar verkocht op MP
Wat lijkt hem leuk aan broodbakken? Want meel en water in een broodbakmachine doen heeft weinig met broodbakken te maken. Ik bak veel brood en broodjes. Het kneden laat ik over aan mijn keukenmachine maar controleren, ontluchten, opbollen, vormen enz gebeurt met de hand.
Ja dat leek mijn man ook leuk.Na 3 broden was hij er wel weer klaar mee. Gelukkig hadden we er een geleend om te testen .
Ik vermoed: opeten Met de hand bakken lijkt me ook leuker... Heb het idee dat je weinig hoeft te doen met een machine...
Ik zou sowieso voor een grotere gaan, een brood van 750 gram is best klein hoor. Ik bak mijn brood in de oven maar gebruik mijn broodbakmachine wel voor bv maïs brood, dat vind ik teveel plakken met de hand. In de oven wordt het lekkerder dan in een machine, dat is mij het extra werk wel waard.
Wij hebben er eentje staan maar doen er al jaren niets mee. Als we brood bakken doen we het met de hand, gewoon even kneden, laten rijzen, weer kneden en dan bakken in een bakblik. Dan krijg je mooi brood. Nadeel van een broodbakmachine vind ik dat er altijd een gat in komt door de deeghaak. En het is een groot lomp ding.
Het is best lekker en het ruikt nog beter maar ik ken dit soort uitspraken van mijn man. Hij wilde ook de airfryer en gelukkig is dat wel goed uitgepakt want die konden wij niet lenen .