Broodbakmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door Blijdorp, 29 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb ook een broodbakmachine gehad. Niet dezelfde als in jouw link dus daar kan ik niets nuttigs over zeggen.
    Wat ik als positieve en negatieve punten vind van een broodbakmachine;

Positief;
    - je huis ruikt heeeeerlijk tijdens het bakken
    - je kan elk brood samenstellen zoals je dat zelf wil

Negatief;
    - ruimte innemend apparaat
    - brood wordt snel oud
    - opbrengst is maar een klein broodje (ik kon er niet tegenop bakken met mijn gezin van 4 personen)

Ik heb hem na een jaar verkocht op MP

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wat lijkt hem leuk aan broodbakken?
    Want meel en water in een broodbakmachine doen heeft weinig met broodbakken te maken;).

Ik bak veel brood en broodjes. Het kneden laat ik over aan mijn keukenmachine maar controleren, ontluchten, opbollen, vormen enz gebeurt met de hand.

Rosa5 vindt dit leuk.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ja dat leek mijn man ook leuk.Na 3 broden was hij er wel weer klaar mee. Gelukkig hadden we er een geleend om te testen .

5. Blijdorp

Ik vermoed: opeten :roflmao:
    Met de hand bakken lijkt me ook leuker... Heb het idee dat je weinig hoeft te doen met een machine...

6. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik zou sowieso voor een grotere gaan, een brood van 750 gram is best klein hoor. Ik bak mijn brood in de oven maar gebruik mijn broodbakmachine wel voor bv maïs brood, dat vind ik teveel plakken met de hand. In de oven wordt het lekkerder dan in een machine, dat is mij het extra werk wel waard.

Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Blijdorp

Hm goed idee, eens kijken of ik iemand kan vinden die er een heeft.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben er eentje staan maar doen er al jaren niets mee. Als we brood bakken doen we het met de hand, gewoon even kneden, laten rijzen, weer kneden en dan bakken in een bakblik. Dan krijg je mooi brood. Nadeel van een broodbakmachine vind ik dat er altijd een gat in komt door de deeghaak. En het is een groot lomp ding.

Blijdorp vindt dit leuk.
  9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Het is best lekker en het ruikt nog beter maar ik ken dit soort uitspraken van mijn man. Hij wilde ook de airfryer en gelukkig is dat wel goed uitgepakt want die konden wij niet lenen .

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina