Hoi allemaal! In september 2014 ben ik bevallen van een kerngezonde dochter, volgende week is ze alweer 8 maanden (lekker cliché maar het gaat allemaal zo snel!). Wij zijn deze maand weer begonnen met klussen in de hoop dat ze begin volgend jaar een broertje/zusje mag verwelkomen. Wie heeft er ook zo'n klein verschil tussen de kids en wat zijn de voor en nadelen? Liefs Debs
Bij mij zit er 16 maanden tussen de oudste en de jongste. Nadelen: - het is druk! Je hebt twee kindjes die nog erg afhankelijk van je zijn en die je ook nog veel moet tillen. - de oudste was nog te jong om te begrijpen dat de baby soms even eerst moet, daar moet je echt je weg in vinden. - er zijn periodes dat je voor je gevoel alleen maar bezig bent met luiers, eten en slaapjes. - de oudste vind ik nu nog te jong om alleen boven te spelen, dat levert frustraties op als de jongste met zijn derriere op de zorgvuldig aangelegde treinbaan gaat zitten Voordelen: - het is erg gezellig! - de oudste slaapt (bij mij ieg) nog 's middags. Dan heb je toch wat rust voor jezelf tijdens de zwangerschap en de eerste babymaanden. - ze zitten in dezelfde fase (luiers, eten, drinken, speelgoed, uitjes) - jehoeft daardoor ook niet met de baby te slepen naar school of zwembad oid. - ze hebben veel aan elkaar. Ze kunnen nu echt al leuk met elkaar spelen! Uiteraard moet je ook vaak politieagent spelen, maar dat weegt niet op tegen de leuke speelmomenten. Er zullen vast nog veel meer voor- en nadelen zijn, maar dit kan ik zo snel verzinnen. Bij ons is het ieg zo goed bevallen, dat nummer 2 & 3 zometeen zo'n 18 maanden zullen schelen.
Ik wou dat onze tweede zo kort op de eerste zat maar de natuur wil niet meewerken... Mijn zusje heeft er 11 maanden tussen en tussen mij en mijn zus zat 14 maanden. + je hebt veel aan mekaar, samen spelen enzo - je lichaam heeft echt wel tijd nodig om te herstellen, ik had echt een jaartje nodig!
Ik had keizersnee en moest een jaar wachten van de gyn maar dat is ook wel verstandig lijkt me. Wij zijn ook druk aan de klus. Hopelijk einde vd maand posi test. Dan zit er net geen 2 jaar tussen en dat lijkt me een mooi verschil. Maar als ik natuurlijk was bevallen had ik waarschijnlijk al eerder weer aan de klus gegaan
Wat goed om zo je antwoord te lezen MissM! Het is dus ook erg leuk! Zelf ben ik bang dat ik geen afscheid kan nemen van klein grut. Voor je het weet heb je binnen 5 jaar 3 Kids, ben ik 30 en op mijn 33e al uit de luiers en op mijn 55e een empty nest.. Ik wil liever even wachten zodat ze een beetje verspreid komen
Hier 12.3 mnd tussen de jongste 2. Ik vind het vrij pittig..... Vooral omdat dochter van bijna 2 een enorme huilbaby is geweest, en nog steeds een huil&krijs madame (zij was 4 mnd, toen kwamen we erachter dat ik 5wk zwanger was) heb mazzel met zoon van 8mnd, die vind alles best... Huilt amper echt een makkelijk jongetje. Zou het niet snel overdoen ( dus omdat dat dochter zo veel huilt) maar al helemaal niet willen missen!! We hebben ook een zoon van net 5. Het is druk, maar erg gezellig met een 1.5 jr zouden we er weer voor gaan
Hehe, en het zit nog in de familie ook. Maar ach, dan zijn het er twee. Slapen doe ik toch al niet haha!
Hier is 1 1/2 jaar verschil, ik vond het in het begin heel erg pittig, vooral omdat onze dochter een hele drukke en pittige dreumes was (terwijl ze een voorbeeldige baby was). Ik had maanden het gevoel dat ik handen te kort kwam en maar een beetje aan het overleven was. Nu gaat het prima (al lang hoor) en spelen (en vechten) ze juist lekker veel samen.