We komen net van de verloskundige af, ik ben nu 35,4 weken zwanger. Ze wil de groei in de gaten gaan houden omdat ze, zo zei ze, vond dat ik royaal vruchtwater heb en de groei voor ligt. Als ze niet beter zou weten zou ze me nu op 37 weken zetten... Wat kan dit betekenen? Ik moet volgende week weer terugkomen. Ik dacht zelf misschien aan zwangerschapssuiker? Enige klachten die ik heb nu is veel water drinken; van iets anders krijg ik een nare smaak in de mond. En dikke benen/handen. Bloeddruk was perfect... Wie o wie, zou me kunnen helpen?
Gewoon een goed groeiende baby. Misschien zelfs wel gewoon eerder klaar met je zwangerschap. Heb geen zwangerschapssuiker maar ook een boel dorst. En vocht vast houden hebben we geloof ik allemaal in meerdere of mindere mate, dus zou me geen zorgen maken
Het zijn allemaal tekenen van zwangerschapssuiker, maar als je geen urine hoeft in te leveren zal de verdenking wel meevallen. Anders even vragen, zou ik zeggen. Je bent al zo ver dat ze er niet zoveel meer aan kunnen doen, maar je mag dan zeker niet te lang doorlopen omdat dat tot complicaties tijdens en na de bevalling kan leiden...
Bij mijn zoontje schatte de vk me bij 30 weken al 37 weken zwanger! Sommige zwangeren groeien nu eenmaal wat sneller als de ander. Ik heb een suikertest gehad, niks aan de hand. Ik heb een groeiecho gehad, niks aan de hand, gewoon binnen de groeimarges -/+ 2 weken. Ik had wel een ruime hoeveelheid vruchtwater, maar niks om me zorgen om te maken. Er werd me verteld dat ik door die ruime hoeveelheid vruchtwater kans had dat mijn vliezen eerder gingen breken, maar mijn zoontje is pas 10 dagen overtijd geboren!
Ik zou toch even aandringen op een glucose meting, bij mij is het ook pas na 33 weken ontdekt (heb een lichte vorm van zwangerschapssuiker) maar het is toch handig om het even in de gaten te houden. Succes met de laatste loodjes!
Bij mij hetzelfde verhaal als bij sassie, beeb na 25 weken een groeispurt gemaakt, suiker geprikt, niks aan de hand, gewoon een grote baby. Zou waarschijnlijk eerder komen, zei de VK toen, maar is pas met 41 weken geboren. En was idd een grote meid. Dus je hoeft je niet meteen zorgen te maken. Succes!
Waarom is royaal vruchtwater een punt om extra op te controleren? Ik heb dat al vanaf het begin, de vk was er juist erg tevreden over, extra bescherming.