Klein voordelig wagentje

Discussie in 'De lounge' gestart door Lexie74, 11 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Suzuki Alto.. Kost echt geen drol qua benzine. Ideaal klein ding, past overal tussen, kan makkelijk 140 rijden zonder te trillen, 4 deurs ideaal met kids achterin. Goedkoop qua onderdelen.. Ideaal vrouwen-autootje voor erbij (vind ik)

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Nee hoor, niets mis mee, mijn man rijdt er ook weleens in en mijn zus heeft hem ook weleens geleend. Zoals ik al schreef, ligt aan mij, ik vind hem wat onrustig voelen als ik boven de 120 kom, dat trillen wat jij beschrijft, is inderdaad pas als hij zijn top nadert. Maar goed, dat is persoonlijk, ik ken wel meer mensen die een klein licht autootje niet zo fijn vinden om veel snelweg mee te rijden. Voor mij persoonlijk vind ik dus de verlaging van de maximumsnelheid prettiger, het is handiger met inhalen, omdat hij nog prima trekt bij 100 km per uur, maar wat trager is met snelheid vermeerderen bij 120-130, het rijdt gewoon relaxter op een drukke snelweg.
    Mijn aygo krijgt gewoon jaarlijks volgens schema een onderhoudsbeurt, bij een hele goede toyota-garage, dus wordt prima onderhouden.

Bellybell vindt dit leuk.
  3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    VW up. Klein maar rijdt wel als een degelijke auto.

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik rij een fiat 500, buiten dat het leuke auto’s zijn (vind ik dan he ;) ) zijn ze ook nog eens super zuinig en rijden top! Ik rij een automaat en zou echt niet anders willen.
    De kofferbak is met cabriodak zelfs nog groot genoeg voor alle weekboodschappen.
    Het enige minpuntje is dat het geen 5 deurs is en dat zou ik nu de kids wat ouder zijn wel handig vinden :)

5. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Heeft je partner een grotere auto. Ik ben het wel met je eens dat je in een C1 veel meer last hebt van de wind en weg dan in een iets grotere auto, dat voelt echt anders kwa rijden.

To: Ik vind van de kleintjes de serie van de UP het meest fijn rijden voor een kleine auto. Volkswagen groep is alleen niet direct goedkoop in onderhoud. Toyota Yaris is ook een fijne en goedkope auto in onderhoud en net iets groter dan de Aygo. Mocht je een automaat willen, die zijn er niet in de kleinste versies. Alleen gerobotiseerde schakel en dat rijdt wel echt heel anders.

6. demy25

demy25 Actief lid

25 okt 2010
    101
    2
    18
    NULL
    NULL
    Toyota Yaris zijn ook echt zuinige auto´s

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Koop nooit een fiant 500. Ik ken alleen maar mensen met drama. Alle auto’s waren nieuw of bijna nieuw gekocht.

Ik heb zelf een kia picanto. Absoluut een topper. Is nu 8 jaar oud met 160.000 op de teller en ik zou alleen voor het formaat auto wat anders willen. De garantie van 7 jaar is ook erg fijn.

Aygo zou het enige andere kleine autootje zijn wat ik zou overwegen. Nooit een franse of Italiaanse auto voor mij ;)

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, mijn man rijdt een prius inderdaad.
    Mijn aygo is trouwens een (half)automaat en ik vind het dus wel meevallen hoeveel anders deze voelt. Ja, wel anders dan de automaat van een hybride natuurlijk, want die schakelt niet, maar een klassieke automaat schakelt wel. Voordeel van een halfautomaat is dat de onderdelen goedkoper zijn heb ik begrepen (niet ervaren, want nog nooit wat aan de automaat gehad).
    Ik denk er overigens over om hem in te ruilen voor een yaris hybride, dat is wel een fijne auto, net wat groter en nog zuiniger. Ik heb een proefrit gemaakt tijdens de laatste beurt van mijn aygo ;).

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ja, hebben wij ook 2 jaar gehad. Vond het een heel fijne auto, nu een 208, daad kunnen we ook met zijn allen in namelijk.

10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Ook 1 van de mooiere kleine wagens e.
    Als ik zou moeten kiezen voor een klein wagentje sowieso die nemen.

Luna86 vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Onze 108 reed ook zonder moeite 130-140, nooit getril. Had niet het idee dat ie nog harder kon haha, maar ook nooit geprobeerd.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Leuke auto idd, maar duur in aanschaf, niet het meeste goede merk en niet heel praktisch qua indeling.

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb een seat Ibiza.
    Kost me 30 euro per mnd wegenbelasting en ik tank voor 50 euo en kan daar bijna een maand op rijden.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.766
    113
    Dit! Wij hebben zelf geen auto maar hier rijdt bijna iedereen in Franse auto's. Buurman had laatst een nieuwe Renault gekocht, nu na 2 maanden zijn er al tig mankementen :eek:

Huismuisie vindt dit leuk.
  15. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik denk dat de Yaris dan zeker goed zal bevallen. Een half automaat schakelt wel eens op vreemde momenten die eigenlijk niet handig zijn. Ik rij niet zoveel maar ik kan me voorstellen dat het echt wel verschil maakt als je veel onderweg bent. Ik heb een Golf, met name omdat ik 5 zits wilde en iets kofferbak ruimte en deze goed te vinden waren als ex lease.

@ fiat 500, ik vind het echt een onhandige auto met kinderen. Hij heeft ongeveer nul kofferbak ruimte en alleen beschikbaar in 3 deurs. Doe mij dan maar een iets minder hippe Panda, van binnen volgens mij hetzelfde. Zelfde geldt voor de Audi a1, super onhandig

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Haha, dat zegt natuurlijk niets zonder je kilometers, ik moet tegenwoordig bijna wekelijks tanken (45 euro). Maar ik rijd dan ook minstens 80 km per dag op schooldagen (school van mijn dochter is precies 20 km enkele reis).

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Vanuit de autoverhuur bekend met veel auto's. Ik zou echt zeggen Toyota. 2e hands prima te betalen in aanschaf. Peugeot, Renault, Fiat, allemaal meer en duurder onderhoud nodig. Daarnaast is bv de aanschafprijs van een Fiat 500 ook vele malen hoger. Hij ziet er leuk uit, dat is dan ook alles. Weinig auto voor veel geld.

Huismuisie vindt dit leuk.
  18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    O ja, dat klopt wel van dat schakelen, ik weet dat mijn zus hem op handmatig zet. Maar als je er dagelijks in rijdt dan weet je beter hoeveel gas je moet geven om hem anders te laten schakelen. Ik heb alleen weleens dat probleem als ik bijvoorbeeld achter een trage optrekker zit, dan schakelt mijn aygo te snel en trekt hij niet meer zo goed. Als je een beetje pittig wegrijdt dan doet hij het wel prima.
    Dat is ook de reden dat ik erover denk hem in te ruilen, ik maak nu best veel kilometers, iets meer comfort zou ik niet vervelend vinden.

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.681
    18.754
    113
    Vrouw
    Wij hebben de laatste 10 jaar altijd nieuwe wagens (wel grotere modellen, dus geen idee hoe dat bij kleine modellen zit) en hadden al Ford, Renault, Peugeot, BMW en Fiat.
    Echt drama hebben wij nog nooit gehad met een auto.
    Met een nieuwe kan je gelukkig nog naar de garage, die het dan maar moet oplossen natuurlijk.

20. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik heb een Citroën C1 gehad, prima auto en nooit wat mee aan de hand geweest. Ik geloof dat ik €20 aan wegenbelasting betaalde en iets van €15 voor de verzekering. Het was dat ik toch een grotere auto nodig had ivm langere afstanden rijden anders had ik hem denk ik nog gehad :)

Deel Deze Pagina