Haar van baby blijft stinken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nicky1973, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Mijn zoontje is bijna vier maanden.
    Wij wassen zijn haar met zwitsal shampoo, dan ruikt het lekker. Zodra het opdroogt stinkt het wat we ook doen, het blijft stinken. Bij onze oudste hebben wij met vier maanden (in de zomer) de haren gemillimeterd en nooit het probleem gehad. Nu vertelde iemand mij laatst dat de haren misschien stinken omdat het "oud" haar is. Heeft iemand dezelfde ervaring en tips?

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Klinkt me vreemd in de oren, oud haar?! Kan het zijn dat hij daar een schimmeltje of bacterie heeft ofzo? Misschien dan eens aan de ha vragen, of op googlen?

Klinkt misschien raar, maar ik zou het eens een tijdje alleen maar schoonspoelen. De zeep - zwitsal is ook niet mijn favoriete merk trouwens - tast eerder de natuurlijke staat van de hoofdhuid aan dan dat het het enig goed doet lijkt mij. Ik waste haar haar nooit, spoelde het alleen en deed het af en toe met een beetje olie en daarna een beetje wascreme om de berg wat weg te krijgen.

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hai Babel,
    ken je me nog?:D
    Ja, met oud haar bedoelen ze haar wat eigenlijk uit de buik komt en waarvan je de geur niet meer wegkrijgt?
    Ik zal het eens vragen bij het cb volgende week. Nee, hij heeft geen schilfertjes of roos ofzo, het huidje is mooi schoon.
    Bedankt voor je reactie.

4. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    spoel je het haar met badwater uit of met shoon water?? met badwater word het haar niet schoner omdat de viezigheid dan weer in het haar gaat zitten. ik spoelde mijn kinderen altijd gelijk af met de sproeier!

groetjes ylona

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook even wat minder met die shampoo wassen. Vaak is uitspoelen wel genoeg, zo vies worden ze niet. Dan kan de hoofdhuid even een eigen evenwicht vinden in bijv vetproductie..

6. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    :$
    Met schoon water, hij gaat niet meer in het badje, want daar past hij niet meer in, haha. Hij gaat gewoon onder de douche, dus daar ligt het niet aan denk ik.

7. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Das wel een goede tip. Soms spuugt hij melk en zit het soms aan zijn haartjes, dus ben je toch geneigd met shampoo te wassen.

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou ook even alleen met water spoelen ( schoon)

en heel goed drogen! ( heeft je kindje veel haar?)

als het bijv nat is en je legt je kindje gelijk ergens op...dan kan het gaan stinken, dan gaat het zo broeien..

en ander sis de hoofdhuid mss wat vettig...daarom even geen shampoo doen dan dnek ik!?

9. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Hij heeft enorm veel haar! Misschien zonder shampoo en dan extra goed drogen. Bedankt voor de tip!

10. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje heeft ook enorm veel haar gehad altijd..ik deed hem ook vaka na het badje op zn buikje...en dna goed drogen...
    moet wel zeggen dat wij met 4/5 mnd zn kop lekker hebben gemillimeterd :D dat eerste haar was toch echt zachter en fijner ...mnu heeft ie zo'n dikke bos, groeit als kool!

11. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Kijk! Dat dachten wij dus ook. Ben alleen bang dat ie het zo koud gaat krijgen met een kaal koppie...

12. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje was toevallig ook die leeftijd in de winter, maar had gewoon lekekr warme muts op altijd...met van die flappen over de oortjes...!

stel dat ze kaal waren nog...dan is het natuurlijk niet heel anders als die babies die geen haar hebben tot 1 jaar ;)

13. quest

quest Lid

19 mrt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    groningen
    klein beetje Zarqa shampoo baby gebruiken, dode zee producten
    fles is 9 euro maar je doet er een jaar mee.
    Overvloedig uitspoelen, en niet elke dag het haar wassen
    mijn ervaring is dat zwitsal ook vaak berg geeft.

14. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Misschien andere baby shampoo proberen, kijken of je dan na paar dagen nog steeds hetzelfde hebt?

15. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hier ook hoor.. mijn oudste had het niet en mijn jongste dus wel en bij allebei hetzelfde qua wassen.
    ik was het 1 a 2 x in de week met zwitsal en alleen de dag na het wassen ruikt het lekker en daarna gaat het al stinken. ik wil juist dat het koppie lekker ruikt, als ik het dan helemaal niet meer was blijft het toch stinken..

16. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    als kindjes gaan zweten door het drukke spelen kan het haar gaan stinken, mijn oudste heeft ontzettend veel haar en zweet snel en daar gaat zijn haar van stinken.

Ik was ze nu altijd met pure olijfoliezeep (gewoon het blok over het koppie) Ook handig is dat het op een of andere manier veel sneller droog is, geen idee waarom. Maar het haar ruikt daarna heel neutraal, het heeft geen parfum geur maar het stink iig niet

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tuurlijk ken ik je nog ;)

Beetje raar, maar ik heb het zelf ook een keer gehad, na een tijdje in de tropen en veel zwemmen... Ik heb erg dik haar, en het droogde gewoon niet goed daar. Na een tijdje ging het stinken :( ik heb toen idd een tijd gezorgd dat het steeds goed droogde na het wassen en toen verdween het weer.

Benieuwd wat er gebeurt als je een weekje ofzo goed uitspoelt en goed laat drogen voor je hem neerlegt!

18. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Inderdaad, je hebt van die leeftijd ook gewoon babies die nog kaal zijn...:D

19. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Nou gisteravond toch de tondeuse erover heen gehaald. Hij is helemaal kaal en nu pas zien we goed dat hij lichte berg heeft. Dat was het dus. Nu doen we inmasseren met babyolie en na een paar uur met een zachte borstel uitborstelen, binnen een dag al een stuk minder. Ik las ergens op het forum dat Neutral misschien ook goed helpt dus heb op www.neutral.nl een paar gratis proefjes besteld.
    Bedankt voor de tips. Ik hoop dat hij nu snel van het probleempje af is.

20. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Misschien kan je ook eens de babyshampoo van Weleda gebruiken. De babylijn hiervan vind ik echt heel goed. Mijn zoontje heeft een gevoelige huid, maar hier reageert hij helemaal niet op. Gewoon verkrijgbaar bij bv. Etos ed.

Deel Deze Pagina