het geslacht willen weten en bakerpraatjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by mano82, Dec 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik moet nog wachten tot 8 januari om het geslacht van m'n kleintje te kennen maar ik ben ooh zo ongeduldig... :oops:
    Zijn er meiden onder jullie die tips hebben om het geslacht te herkennen? Ik dacht misschien zijn er middeltjes om het te weten te komen, ik las ooit iets over het aanvoelen van de enkel?
    Verder ben ik heel erg misselijk geweest en heb ik nogmaar een klein buikje dat traag groeit en dat ik een beetje aan de zijkanten draag en niet naar voren.
    Wat volgens de bakerpraatjes zou kunnen wijzen op een meisje.
    Niet dat het wat uitmaakt hoor, als het kindje maar gezond is en gelukkig wordt maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig... Verder heb ik mijn intuitie dat zegt dat het een meisje wordt...
    Iemand tips?

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    mijn persoonlijke mening allemaal onzin. bij ons zou het volgens de bakerpraatjes een .... worden (zeg ik liever ff niet ivm meelezers) maar de echo wees toch echt het andere geslacht uit.

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik weet dat het maar bakerpraatjes zijn en dus in de meeste gevallen niet altijd juist zijn maar ben er toch stiekem erg nieuwsgierig naar.
    Ik vond (voor de geïnteresseerden) een website met een quiz om het geslacht te voorspellen.
    Bij mij wees de quiz 66% kans op meisje... Haha we zullen zien over 10 dagen :D

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik heb de test gedaan en er kwam bij mij een meisje uit, maarreh.... ik heb toch echt een jongetje gekregen. Ook de chinese conceptiekalender klopt niet. Zou ook een meisje moeten krijgen volgens die kalender, klopt dus ook niet. En ik ben ook nog de eerste 5 maanden kotsmisselijk geweest wat ook op een meisje zou moeten duiden, klopte dus ook niet.

Eigenlijk wel apart dat ik volgens alle bakerpraatjes en de 20wk echo een meisje zou moeten krijgen en het nu een jongetje is :) Bij mij klopte alleen mijn voorgevoel, ik dacht de eerste 20 wk dat ik een jongen zou krijgen, was toen ook zeer verbaasd dat de echo een meisje uitwees. Om daarna nog verbaasder te zijn toen ie geboren was :)

Groetjes Rosa

5. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    het enoge praatje welke ik geloof is de hartslag als je hoogzwanger bent van je baby.
    maar daar heb je nu niets aan.
    De bakerpraatje sbij oudste zoon waren 50-50 dus daar konden we niet veel mee.
    De jongste zoon was 80% meid volgens de praatjes.
    Nou het is een écht manneke hoor!

6. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

May 14, 2007
    762
    0
    0
    Ik hoop voor je dat ze het kunnen zien op de 20 wk echo... Wij hebben een eigenwijs kindje en die wilde het niet laten zien... 2 wk later wel gelukkig!

7. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Ik maak 87% kans op een meisje volgens de test en het wordt ook een meisje. Ik moet wel zeggen dat vele bakerpraatjes bij mij wel kloppen, en ook bij mijn vriendin, die zwanger is van een jongetje. We zijn ongeveer even ver en kunnen echt het verschil merken in zwangerschap. Zij weet niet dat het bij ons een meisje wordt, maar ze is zelf zeker van wel :)
    Maar het klopt ook wel even vaak niet, lijkt me...

8. Samama

Samama Niet meer actief

De chinese conceptietabel klopte niet, en de hele familie heeft het ook fout...

Verder hou ik nog even geheim wat het wordt. ;)

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb hem van Daan gedaan en ik zou volgens hen een meisje krijgen. Ook de chinees klopt hier ook niet.
    Ik denk zelf dat we nu een meisje krijgen.
    Puur omdat ik verschikkelijk onder de puisten zit en bij Daan er geen 1 heb gehad en ik ben wel misselijk maar loop niet heel de dag over te geven.

We zullen het zien over pfff 34 weken

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    whahahaha hier 61 % kans op een meisje.. raar meisje is het dan met een piemel!

11. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    volgens de test kreeg ik een meisje, dat klopt.
    volgens de geslachts kalender kregen we ook een meisje.
    ze zeggen ook dat je het aan de hartslag kan zien, hoge hartslag is een knul , iedereen zei toen ik aan de ctg lag het is een jongen , heeft zo een hoge hartslag

(gelukkig zeggen die bakerpraatjes niks)

12. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    bij mij is het ong. 50/50 (55% voor jongen, dus ietsje meer) EN DIT KLOPT! (toevallig, denk ik..)

13. acire

acire Fanatiek lid

een hoge hartslag is juist voor een meisje

14. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Bij mij klopten de bakerpraatjes ook niet en ik ken iemand die droeg zoals jij en ook misselijk was; zij kreeg een jongen. Zelf droeg ik rond en naar voren en werd ik niet 'lelijker' maar zag ik er juist beter uit tijdens de zwangerschap. Dat zou niet moeten als je een meisje krijgt, als ik de bakerpraatjes moest geloven. Ons voorgevoel klopte wel, maar da's waarschijnlijk meer geluk geweest dan wijsheid ;)

15. Juni

Juni Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,562
    140
    63
    Het enige wat wetenschappelijk bewezen is is dat er meer meisjes gemaakt worden als je een paar dagen voor de eisprong klust, en meer jongens als je vlak voor de eisprong klust.

Wij zijn wel 5 dagen voor de eisprong begonnen met proberen. En de dag dat ik volgens een test mijn eisprong had hebben we 2 keer geklust. En we verwachten een meisje.

Mijn zus had meteen de intuïtie dat het een meisje was en ik had dat ook wel een beetje. Ook klopten veel van de bakerpraatjes. Ook volgens de conceptiekalender zou ik een meisje krijgen.

16. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    als t maar gezond is toch? of het nu een meisje of jongen wordt maakt me niets uit.. misschien dat ik het wil weten, maar mijn vriend niet dus dat wordt lastig als ik het wel weet en hij niet..ach bij de tijd dat we het kunnen zien veranderen we misschien nog wel van gedachte :)

17. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor jullie antwoorden meiden, ik vind zo'n test wel eens leuk om te doen maar ik ga er ook van uit dat het 50/50 is en dat zo'n bakerpraatjes dus niet altijd kloppen.
    Ik wacht met spanning af, zowel een jongetje als een meisje zijn beide zo erg welkom, dus het maakt eigenlijk toch niet uit :) Jullie horen het wel ;)

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

En mano? Kwamen de bakerpraatjes een beetje uit?

Hoe was de echo vandaag?

19. moedergans

moedergans Actief lid

Apr 13, 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    De test zou bij ons 55 % kans geven op een jongen. Volgens de echo klopt dat dus niet, al hou ik persoonlijk nog steeds een slag om de arm ;) 19 feb weer een echo, waar ik het weer ga vragen.

Heb nu veel klachten die zouden wijzen op een jongen, maar minstens ook evenveel die wijzen op een meid. Die bakerpraatjes sturen mij dus naar een "onzijdig" kindje?

20. swesti

swesti Lid

Sep 18, 2007
    47
    0
    0
    noord-brabant
    Ik wil het ook heel graag weten . maar moet wachten tot 6 februari. Dat duurt zo lang. Volgende week donderdag laat ik een pretecho maken. Ben zooo benieuwd. Dan ben ik 18 weken zwanger.

Spannend! :D

Share This Page