eerst groente of eerst fruit?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Natasja2, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Binnenkort willen we beginnen met bijvoeding. Ik heb ergens gelezen dat geadviseerd wordt om met groente te beginnen en pas later met fruit. Ik dacht dat dit was, omdat babys fruit vaak toch wel lusten en dat daarom aangeraden wordt om juist met groente te beginnen. Maar als ik erover nadenk, is dat helemaal niet logisch, toch? Bijvoeding zal toch al gek zijn, omdat ze melk of pap verwachten. Waarom dan niet eerst fruit, zodat ze leren dat ze ook andere dingen dan pap te eten krijgen met een lepeltje (en daarmee aan het lepeltje kunnen wennen)? Weet iemand waarom dit geadviseerd wordt? En hoe zijn de ervaringen met het beginnen met groente als eerst bijvoeding?

bedankt alvast voor jullie reacties, groetjes, Natasja2

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik geloof dat wordt geadviseerd om met groente te beginnen ipv fruit omdat groente minder allergeen is dan fruit.

Volgens de ka hier was het echter geen probleem om met fruit te beginnen, omdat allergieën ivm voedsel volgens hem heel klein waren en een beetje overdreven werd de laatste jaren.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat suus al zegt, de 1 zal je vertellen eerst met groente te beginnen, en later pas met fruit, maar het zal in de praktijk niet veel uitmaken...

ik ben bij de andere begonnen met kleine lepeltjes fruit, en toen dat goed ging ben ik pas groente gaan geven, kleine stukjes brood met thee etc etc...

kijk wat jou het beste uitkomt meid..

gr.smoekie

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mij zoontje vind groente lekkerder dan fruit. op het cb zeiden ze dat ik beter met fruit kon beginnen omdat baby`s dat lekkerder zouden vinden.

volgens mij maakt het geen bal uit

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nou dat ook, het maakt mijn zoontje idd ook niks uit wat hij krijgt, is het groenten of fruit, als hij maar eten krijgt. Maar ja, heb dan ook wel een vreetzakje.

Deel Deze Pagina