zwanger en roken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Michanda, Dec 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michanda

Michanda Actief lid

Dec 7, 2009
    121
    0
    0
    Zijn er hier mensen die roken? Ben je gestopt of rook je nog en wanneer ben je dan gestopt? Was het moeilijk?

Ik ben waarschijnlijk zwanger en heb met m'n man afgesproken dat ik m'n pakje leeg maak en dan stop. Ik heb er nu nog 3 en vind het heel moeilijk.

2. dejide

dejide Lid

Mar 3, 2009
    93
    0
    0
    Hoi Michanda,

Ik heb gerookt totdat ik de positieve test in mijn handen had, toen nog twee omdat ik helemaal hyper en daarna per direct gestopt. Ik dacht dat ik het er heel moeilijk mee zou hebben maar het is me echt alles meegevallen.

Succes!

3. priscillaq

priscillaq Niet meer actief

hoi
    succes met stoppen:)
    ik rook ook maar ben noch niet zwanger:(
    heb tegen mezelf en mijn vriend gezegt
    als ik zwanger ben stop ik gelijk
    als het iets is waar je dan achter sta dan lukt het wel
    en als ik noch niet zwanger ben voor 31 dec dan stop ik als noch in het nieuwe jaar dan alleen noch de nacht van oud en nieuw roken en dan stop ik en dan denken ze ( familie, vrienden ) ook niet gelijk dat ik aan kinderen bezig ben of zwanger ben hihihihi
    groetjes priscilla:D

4. duimpje

duimpje Bekend lid

Sep 25, 2009
    604
    5
    18
    Ben ook gestopt toen ik een positieve test in handen had. Zo heb ik het met mezelf ook afgesproken. Daarvoor heb ik al wel een soort van rekening mee gehouden. Sigaretten gingen nergens meer mee naar toe, 's avonds eentje na het eten en daarna niet meer etc. Toen het moment daar was van de positieve test heb ik er nog 1 gerookt en dat was ook gelijk mijn laatste.

Moeilijke momenten heb ik nog wel eens maar ja, dat blijft zo. En zo'n moment duurt hooguit 5 minuten en daarna is het weer over en denk je er niet meer aan.

5. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben ook gestopt toen ik zwanger bleek, ik heb er toen heel af en toe nog 1 gerookt in het begin. Maar heb vanaf week 6 niet meer gerookt. Ook ik heb het er soms nog moeilijk mee. Ik droom soms nog over roken.... Erg he? Maar over het algemeen valt het me allemaal heel erg mee! Je weet waarvoor je het doet he?

Succes met stoppen!

6. Michanda

Michanda Actief lid

Dec 7, 2009
    121
    0
    0
    Ik heb er nog 2. Morgen ochtend test doen.
    Gelukkig heb ik wel afgesproken dat ik weer ga roken als ik niet zwanger ben.

7. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Maar je bent wel van plan zwanger te worden als het mag lukken??? Dan kan je toch beter gewoon nu stoppen ipv steeds uitstellen en weer te beginnen als je niet zwanger bent???

Succes

8. Michanda

Michanda Actief lid

Dec 7, 2009
    121
    0
    0
    Nou, de zwangerschap was niet gepland, want ik slikte de pil. Als ik niet zwanger ben ga ik weer aan de gang met de pil en gaan we het over 2 jaar nog een keer proberen!

9. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik ben gestopt toen we ervoor gingen.. geen peuk meer aangeraakt en ben oook niet meer van plan

10. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik ben ook gestopt met roken vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, en heb er niet echt moeite mee gehad. Maar ik rookte trouwens al niet zo veel. Maar heb altijd gezegt wanneer ik zwanger raak stop ik met roken.

11. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    Ik rookte ook en ben ook gestopt toen ik positief getest had, ik vind het echt heel moeilijk maar goed weet waarvoor ik het doe!. Mijn vorige zwangerschap heb ik het niet roken ook volgehouden alleen ben ik daarna weer vrolijk begonnen dom dom dom maar ja

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook gestopt bij de posi test.
    Stoppen met roken toen we ervoor gingen heb ik expres niet gedaan... Ja het is beter, maar hee, wij hebben er bijna 4 jaar over gedaan en dan had ik dus 4 jaar niet kunnen roken....

Het stoppen is me echt 100 procent mee gevallen, eerlijk waar. :) Je moet je zelf erop instellen dat je niet kúnt roken. Ik heb er helemaal geen moeite mee.
    Ja ik mis ze wel eens en denk wel eens zal ik er 1 stiekem proberen? Maar de gedachte aan mijn meisje dat in mijn buik zit haalt al die gevoelens weer weg!!! :)

Succes voor iedereen die net gestopt is/gaat stoppen! Het is eigenlijk heel makkelijk, als je er zelf maar achter staat!

13. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Heb wel 'gewoon' gerookt tijdens de zwangerschap helaas. Wel minder maar toch gerookt. Succes met stoppen

14. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Na 10 jaar roken was ik gelijk gestopt toen ontdekte dat ik zwanger was. Tijdens mijn zwangerschap werd ik al bij de gedachte aan een sigaret heel misselijk. Kon absoluut niet tegen die lucht. Buiten dat vind ik de combinatie zwanger en roken gewoon niet kunnen. Tijdens zwangerschap dacht ik wel altijd dat ik na de bevalling gelijk zou beginnen maar gek genoeg nog geen een sigaret aangeraakt. Zal dat ook nooit meer doen (hoop ik).

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- België
    hier idem... rookte altijd graag... tot ik wist dat ik zwanger ben, ben dan dadelijk gestopt... bij mijn tweede heeeeeeel af en toe nog gezondigd...

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Na ongeveer 15 jaar gerookt te hebben (walgelijk werkelijk!) ben ik na het zien van de positieve test gestopt en geen enkele moeite mee gehad! Ik ben ook niet meer gaan roken en ben daar gewoon heel blij mee want vind de gewoonte nu echt smerig.

17. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    ik ben vorig jaar 2 januari gestopt met roken. We waren al wel een tijdje bezig. Als ik eerder zwanger was geworden was ik gelijk gestopt. Zou niet eens meer genieten van mijn sigaret! Heb er af en toe problemen mee gehad, maar nooit naar een sigaret gegrepen omdat je weet waar je het voor doet! Soms wel momenten dat ik denk, na de bevalling begin ik weer, maar die momenten zijn ook allang weer verleden tijd. Ben blij dat ik er straks bijna een jaar vanaf ben!

18. Carinda

Carinda Actief lid

May 26, 2007
    118
    0
    0
    Ik zei altijd dat ik zou stoppen als ik zwanger zou zijn..... bij mijn eerste zwangerschap is dat niet gelukt (shame on me!!!) Mijn toenmalige partner rookte ook en veel vriendinnen (al dan niet zwanger) rookten ook lekker door. Heb het toen wel terug kunnen brengen naar 5 per dag. En dat vond ik toen een hele prestatie. Maar je weet dat het slecht is en het stinkt en ja een slecht voorbeeld voor je kind..... ga zo maar door. Het is alleen zo moeilijk om te stoppen!!

Nu een nieuwe partner (anti-roken!!!) En vorig jaar opeens vanzelf gestopt. Niet zwanger of zo.... gewoon klaar mee. In de zomer van dit jaar weer wat begonnen en dat werd natuurlijk steeds weer erger. Eens een pakje kopen..... nog eens een pakje en mezelf maar voorhouden dat ik wel zou stoppen. Op een gegeven moment ga je er weer naar leven. Ik rookte niet thuis..... ook niet buiten, eigenlijk nooit waar mijn vriend bij was. Dus dan ga je smoesjes verzinnen en nadenken wanneer je weer kan roken... verschrikkelijk!!! En toen was ik zwanger (rookte gemiddeld toen 2 per dag). En meteen gestopt. Klaar ermee..... maar de momenten zijn af en toe wel moeilijk hoor!!! En dat zal altijd blijven.

Mijn partner heeft nooit gerookt en snapt niet hoe het is, waarom mensen roken en waarom het zo moeilijk is om te stoppen. Het heeft dus voor mij ook geen zin om er met hem over te praten. Hij snapt het niet en zal het ook nooit snappen.

Groeten Carinda

19. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Nog steeds overtijd Michanda??

Ik ben na 20 jaar (!!!) te hebben gerookt, Gelijk gestopt toen ik met de pil ben gestopt!
    En een betere motivatie had ik niet kunnen hebben! Echt super!
    Gezond zwanger worden dat was voor mij een wens. En eerdere stop pogingen in het verleden waren geen succes, daar was ik veel te zwak voor, maar met dit in mijn achterhoofd heb ik nooit weer gerookt.
    Nu 11 maand gestopt!!
    Ik begin er ook NOOIT weer aan! Maar als ik het zie en ruik denk ik nog steeds hmmmmm. Maar echt Nooit Nooit weer roken! Bah

20. desteny

desteny Actief lid

Dec 13, 2005
    272
    0
    0
    Ik zei ook alijd als ik een positieve test heb stop ik gelijk...OOO wat moeilijk!!!direct geminderd naar 5 per dag en toen ik 6 week was heb ik het 3 weken volgehouden om helemaal niet te roken!!! Door hoop gestress weer begonnen (ik weet het:S)
    Maar sinds ik mijn kleintje voel bewegen ben ik weer gestopt want dacht bij mezelf wat doe ik haar aan???? ben er nu alweer 6 week vanaf en begin dus echt niet meer!!! vind het stinken bahhh
    Had het veel eerde moeten gaan doen!!!

Share This Page