ff voor de mensen onder ons die dingen niet uitproberen voor z het bij de kleintjes gebruiken. als een kleintje een beetje luieruitslag heeft die een beetje open is. GEEN sudocreme erop smeren want dat prikt vreselijk. heb het gisteren even bij mijzelf geprobeerd en het voelt niet lekker. dochterlief heeft namelijk nu luieruitlsag die zo erg is dat het af en toe bloed dus dacht ik ff bij mijzelf uitproberen voordat zij het opkrijgt. nou als het iets open is prikt dit erg. groetjes kim
Bedankt voor de tip... Mijn zoontje heeft nooit luieruitslag gehad.. dat het echt kapot was.... maar fijn om te weten.... maarja zo heb ik (wel wat jaren geleden) ooit mijn haren gewassen met zwitsal... en het in mn ogen gekregen en dat deed me toch zeer.......! Eigenlijk zou jezelf alles moeten uitproberen....
ja he inderdaad dat prikt ook behoorlijk. ja je zou zelf inderdaad eerst zelf dingen moeten proberen heb zelf een tip gehad van een verzorgende die zei dat ik van klinion barrierezalf moest kopen. dus die is nu besteld en morgen aanwezig!
Hier hadden we het meegenomen op vakantie! Vond een potje handiger dan een tube (bepanthen) die ik normaal heb. Maar idd het prikt super, omdat ik het idd zelf even gebruikt heb (en daarna meteen afgewassen heb). Potje is meteen weggegaan en we hebben op vakantie gewoon een tube vettige creme gehaald bij een apotheek ! Maar ik geloof idd best dat er genoeg andere dingen zijn die je voor die kleintjes gebruikt, maar eigenlijk niet zo kindvriendelijk zijn !
Ik gebruik het helemaal niet meer. Vind het echt rotspul en kan ontzettend prikken. Soms denk ik ook echt dat het het juist erger maakt. Ik gebruik alleen nog maar bepanthen.
Wij gebruikten bij open luieruitslag ook bepanthen. Veel zachter en smeerbaarder. Verder vond ik sudocreme altijd wel goed spul. Ik heb ook wel eens zo'n potje creme van Zwitsal gehad, maar dat werkte een stuk minder goed.
Wat een goede tip! Ik denk dat je nu veel leed bij de kleintjes hebt bespaard. Ik gebruik altijd vaseline. Dat geneest niet, maar beschermt en verzacht. Dat is bij Isabella altijd voldoende.
ik heb een keer sudocreme bij mijn man gesmeerd en hij werd haast gek hij had een schaafwondje van het lopen iedereavond van zijn naad van zijn onderbroek. dus ik de sudo boven gehaald.... ohhh wat ging ie tekeer is ook gedeeltelijk omdat de creme zo dik is en moeilijk smeert denk ik. ik zag in een boekje nu een spray billenzalf staan maar weet het merk niet meer en ook niet waar het te koop is
Nog een tip als je kleintje heel eg luieruitslag heeft hoeft de de creme niet rechtstreeks op de huid de smeren, want dat doet echt pijn. Maar smeer gewoon een laagje op de luier dan komt het vanzelf tegen de huid aan.
Wat gek, ik had zelf vorige week schaafwondjes, en heb het erop gesmeerd, maar ik vond het juist lekker verkoelend..
Net op de huid van mn buik geprobeerd, want die is gescheurd vannacht maar ook hier prikt het niet, terwijl ik van de zwitsalcreme tegen het plafond ging.
khad dat ook met schaafwonden en het prikte ook helemaal niet en als bij de kleintjes de kontje door waren heb ik het ook gebruikt ze hebben er nooit een kick om gelaten eigenlijk..
Ik scheur blijkbaar onder en bovenhuids Ik heb pas sinds vorige week striae, en nu ligt de opperhuid ook open
Vreemd, ik heb altijd Sudocreme gebruikt, ook bij open billetjes en het is dan altijd supersnel over. Ook merk ik dat de babytjes dan juist meteen rustiger worden omdat het verkoelend lijkt te werken. Als de billen echt erg open liggen dan eerst laten drogen, een tijdje zonder luier tot het wat dichter is en dan heel zachtjes sudocreme met een zacht, schoon doekje, niet inwrijven, gewoon deppen. ' Wij gebruikten het op het Kinderdagverblijf want daar kwam het als allerbeste naar voren. Nooit klachten over gehad en moeders altijd sudocreme aangeraden. Bij dit wisten we ook tenminste zeker dat kindjes er niet allergisch voor waren in tegenstelling tot veel andere producten. Is dat prikken niet omdat je het er met vuile handen op smeert of het te hard doet? Bij een bloedende open wond is creme nooit echt goed trouwens, dan kun je beter het eerst aan de lucht laten drogen voor je het indept met creme. En als een babytje open billen had en een vieze luier dan vond ik het fijner om hem meteen even in een lauw badje te doen, dan te laten drogen en dan sudocreme te gebruiken. Op die manier kreeg ik eigenlijk alle geirriteerde billetjes wel weer 'rustig'. Nou voor mijn babytje haal ik eerdaags wel sudocreme hoor, ik heb het zelf ook een hele tijd gebruikt bij een paar wondjes en littekens om het te versoepelen, nooit ergens last van gehad.
maizena werkt ook goed...vooral als de billetjes een beetje open zijn...zodra het dan weer dicht is deed ik er vette creme of zalf op (als het maar goed vet is)...werkt echt als een tierelier