Ik vind Sudo ook niet prikken...Zwitsal is hier de deur uitgegaan want die billencreme/bodylotion prikt als een idioot :O
Nou wat ik dus beschreef van die vakantie dat ik het zelf gebruikte, toen heb ik het heel dun op mijn achterste gesmeerd omdat dat helemaal schraal was ! Maar dat ging echt mega branden/prikken echt niet leuk! Daarom dus dat potje meteen weggegooid! Maar misschien is dat gewoon iets heel persoonlijks! Netzoals de een wel tegen etos dagcreme kan en de ander daar uitslag/jeuk/bultjes van krijgt :winK:! (heel ander voorbeeld, maar dat is ook heel verschillend per persoon )
In mijn werk gebruiken we ook wel sudocreme.. Dat spul mnoet je heeeel dus opsmeren, als je t (te)dik doet, kan t averechts werken.. net als andere zinkzalfjes.. Ik gebruik voor mezelf vaak de zalf van purol.. Daarvan denk ik dan "Dat is er niet voor niks al jaren..."..
inderdaad.. heel dun smeren... veel mensen smeren te dik... maar als er helemaal geen lucht meer bij kan... wordt het inderdaad veel slechter... Ik liet de kleine ook regelmatig na het smeren... " even luchten"... of nu soms in zn blote billen rondlopen... dat werkt volgens mij nog het beste...!
Hier nog een tip: temperatuur je je kindje via de billen gebruik dan geen sudocreme om de thermometer in te brengen maar vaseline. Sudocreme droogt uit en dat wil je niet in de darmpjes van je kindje. Wist dat ook niet hoorde het op mijn werk dat je dat beter niet kunt doen.
^dat deed onze kraamhulp ook, ik doe het zelf nu ook. Ik vind sudo creme ook wel fijn hier is het juist zwitsal wat niet lekker werkt
ik heb hem net gehaald, ben benieuwd... hij is wel aan de prijzige kant, kost 13 euro voor een klein flesje, maar ik betaal liever wat meer dan prikkebilletjes voor mijn meisje
13 euro jemig. Wij krijgen op min werk elke 4 wkn een box met allerlei nieuwe producten die we uit mogen proberen. Anders had ik het niet zo snel voor 13 euro gekocht. Nu het mij bevalt weerhoud het me idd niet om er 13 euro voor uit te geven. Net wat je zegt ,liever wat meer betalen dan prikkelbilletjes
Ik heb al heel wat jaren darmproblemen vandaar dat ik dit weet ! Anders had ik dit ook niet geweten ! Overigens is witte vaseline als het goed is wel 'beter' dan die gele die je in de etos oid koopt! Dat vaseline de huid afdekt moet vast ook op internet wel te vinden zijn ! Liefs, Hanneke! Edit : bijv -> Wikipedia -> Vaseline
voila dat bedoel ik, je krijgt waar voor je geld! je koopt voor jezelf toch ook geen prul als je weet dat het andere fijner is... of wel soms : en voor mijn kleine meid die krijgt al zeker het beste van beste
Wij gebruiken trouwens ook meestal witte vasaline, misschien dat het dan toch wel bekend is maar dat ik het niet wist... Weer wat geleerd!
Nova had laatst ook heel erg last van haar billetjes. Hier hielp een dikke laag Weleda billencreme en daaroverheen maizena gestrooid heel erg goed. Het was met twee dagen zo goed als over. Ook zo vaak als mogelijk lekker met de billen bloot laten spelen. Sudo smeer ik alleen als het niet open ligt of al rood is.
Jenna heeft nog (laten we even afkloppen) geen luieruitslag gehad maar vanaf het begin smeer ik haar billetjes smorgens en savonds in met sudocreme maar zal het inderdaad niet gebruiken als het open is en ik zorg er ook altijd voor dat het niet bij haar mutsje in de buurt komt
Maizena werkt idd goed tegen luieruitslag. Ik heb er nooit last van gehad dat sudocreme prikt. Terwijl wij 't regelmatig ook zelf gebruiken. In m'n werk wordt bepanthen steeds meer gebruikt.