Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en omdat we een kleintje krijgen leek het me wel handig meteen een mamafiets aan te schaffen. De Gazelle Bloom heeft mijn voorkeur, vooral omdat ik niet zo groot ben en hij in 26" verkrijgbaar is. Iemand ervaring in de praktijk met deze fiets? We willen het '09 model kopen.
ik heb het model van 2007. Ben er tevreden over. Ik zou hem alleen wel in een winkel kopen en niet via internet i.v.m. afstellen en service etc. Nog een tip, volgens mij wordt er bij elk model een bijpassend windscherm en fietstoeltje (voor en achter gemaakt. Het is handig om die meteen mee te bestellen, want als je een jaar later gaat kijken is ie waarschijnlijk niet meer leverbaar.
ik vind het een fijne fiets hij fiets lekker en er zit een handig stuurslot op ik heb hem nu 2 maandjes en tot nu toe fijn. heb er nog geen zitjes op dus daar heb ik nu nog geen ervaring mee dat komt nog.
Ik ben ook klein maar de 26" vond ik wel te klein, voelde me echt een dwerg op een kinderfiets dat iedereen ruim boven me uit stak tijdens het fietsen. Dus heb de kleinste 28" genomen, hoef je ook minder hard te trappen Heb em wel via internet besteld, veel goedkoper en afstellen is heel makkelijk zelf te doen.
Ik ben in ht bezit van de Sparta Moederfiets, ik wil niet meer anders! Gazelle Bloom heb ik dus geen ervaring mee.....
Hier ook de gazelle Bloom model 2009. Ben echt super tevreden! Wat een lekkere fiets zeg. Ik wil niet anders meer. Ik heb er gelijk een fietsstoeltje, windscherm en fietstassen bijgekocht. Heb je hem lekker compleet en alles past bij elkaar. Hij fietst super en je zit lekker rechtop, maar dat is bij alle moederfietsen zo. Ik ben ook klein en ik kan goed bij de grond, wat ik bij mijn vorige fiets niet kon.
Ik heb er een proefritje op gemaakt en hij fietste prima. Heb uiteidelijk de Batavus Mambo gekocht en deze vind ik ook erg fijn maar ik denk dat er behalve de 100 euro prijsverschil ook bijna geen verschillen zijn met de Bloom. Ik heb hem trouwens op bikemotion gekocht. Dat scheeld veel geld.
Hier ook de Bloom. Afgelopen zomer gekocht, geen idee welk model het is, zal wel 2008 zijn dan Voorstoeltje had ik al, van Bobike en die pastte er prima op, achterstoeltje in diezelfde kleur erbij gekocht. Je had ook bijpassende kleuren bij de Bloom, maar die waren dus weer veel duurder, dus daaag...Ik heb de knalblauwe versie, met donkerblauwe stoeltjesbekleding en en donkerblauwe fietstassen, staat hartstikke mooi. En ik heb ook de 26 inch. Ik heb op allebei gefietst (26 en 28 ) omdat ik qua uiterlijk ook liever de 28 had. De 26 doet inderdaad enigszins kinderfietsig aan 8) Maar ik had me de moeite kunnen besparen. Op de 26 fietste ik zo weg, heerlijk licht trappen, handzaam kortom gewoon fijn. Toen ik op de 28 stapte voelde ik al meteen dat deze fiets met mìj op pad ging, ipv ik met de fiets. Moest enorm trappen om vooruit te komen en de afstand van voet, zadel, stuur was gewoon echt te groot... Dus conclusie......Ik moet met mijn korte pootjes gewoon echt een stapje terug doen om lekker te kunnen fietsen..En nu ik hem eenmaal heb, valt het eigenlijk helemaal niet meer zo op dat ie wat kleiner is, zolang hij maar niet naast zijn grote broer staat Enige grote nadeel aan mijn fiets is de standaard! Wat een @#*!*%$ding Hij lijkt handig als je hem zo ziet (het is zo'n dubbele), maar als hij op de standaard staat hoef je er maar tegenaan te blazen en m'n fiets dondert om. Is nu dus al 3x gebeurt en daar baal ik zo van. Ben er erg zuinig op en nu zijn er hier en daar toch wat beschadigingen op, door zo'n stom ontwerp.. De standaard is gewoon niet geschikt voor zo'n zware fiets, dat hadden ze bij Gazelle ook wel kunnen bedenken. Heb er al een teleurgesteld mailtje over gestuurd, maar volgens hun moet ik het maar oplossen met mijn fietsenmaker, zij konden er niets aan doen. Dat snap ik ook wel, maar hopelijk verbeteren ze deze constructie wel in de toekomst, want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die deze standaard K*T vind
Ik heb ook een Bloom, uit 2005 meen ik. Ik heb juist voor de Bloom gekozen omdat het de enige mama fiets was die ik paste met mijn lengte van 1.82m. Ze maken hem dus ook in grote maten. De standaard is reeds een keer vervangen. Wel weer door een dubbele (onmisbaar, mijn inziens) maar een die niet aan 1 kant inklapt. Maar ms zijn de nieuwe modellen nu wel beter. Het is een fiets die echt wel tegen een stootje kan, maar daardoor wel erg zwaar is. Wat met een zwangere buik nu niet erg fijn is. Maar anders een fijne fiets!