Honden uitlaten op het speelveld, zeg jij er wat van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zag vanmorgen iemand 2 honden uitlaten op het speelveld vlak bij ons huis. Toen ik langsfietste lag en er een lekkere drol. Ik weet niet 100% zeker of het van deze honden is, maar baal er altijd zo van als ik zoiets zie. Als ik hem op heterdraad betrapt had had ik er wel wat van gezegd.

Wat vinden jullie er van? Durf je er wat van te zeggen? En wat dan?

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ja daar zou ik wel wat van zeggen! Eerlijk is eerlijk, ik ruim mijn hondenpoep ook niet altijd op, zeker niet als hij beneden aan de dijk poept, ik betaal meer dan genoeg hondenbelasting, maar op speelveldjes of plekken dat ik weet dat er gespeeld wordt wel! Ook midden op de stoep vind ik dat je het gewoon op moet ruimen!

Het kan heus een keer voor komen dat je hond per ongeluk op een speelveldje poept als je er langs loopt maar wel opruimen dan dus!

3. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Durf er wel wat van te zeggen, maar volgens mij wordt ik daar alleen maar moe van. Achter mijn huis ligt ook een grasveld, op een stuk van 150 meter staan al 3 borden met verboden voor honden. Maar ik denk dat er dagelijks wel 20 honden meerdere keren per dag worden uitgelaten. Dus dan blijf ik bezig. Laat mn kind er toch niet spelen. En hopelijk ben ik binnen een jaar wel verhuisd.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Op dit speelveld spelen dus wel heel veel kinderen. Heb zelf ook een hond gehad en poep in de bosjes ruimde ik ook niet op. Maar op dit speelveld hield ik hem altijd strak aan de lijn. Daar mocht hij niks doen, vind ik zo aso.

Ik denk dat ik de volgende keer iets ga zeggen in de trant van. 'Hey meneer, u vergeet de hondenpoep op te ruimen.'

5. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet daarbij wel zeggen dat als je een hond hebt, er vaak amper plekken zijn om hem uit te laten. Hier in de buurt zijn ook geen andere veldjes. En katten poepen toch ook overal

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou er wel wat van zeggen hoor, zeker als het een speelveld is waar veel kinderen spelen. Ik vind het echt aso!

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou hier in de wijk is een hele strook waar je officieel geen honden mag uitlaten, maar daar kun je best je hond laten poepen. Er speelt nooit iemand. En 2 stappen verder is het speelveld, dus het slaat nergens op.

Ik verbaas me erover hoe onbeschaamd mensen de honden gewoon laten plassen en poepen op een kinder speelplek.
    Nou de volgende keer zeg ik er wel wat van.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is toch geen reden om een hond dan maar uit te laten op een speelveld?

Ik vind het ronduit asociaal en ik zou er (op een normale manier) zeker wat van zeggen.

9. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ja ik zeg er altijd wat van, speelveld, stoep, je moet het gewoon altijd opruimen buiten de uitlaatgebieden.
    Speelveld is dan wel dubbel aso natuurlijk.
    Vorige keer zat er een hond voor mijn huis op de stoep te poepen en hij liep zo door...dan mag ik misschien een grote mond hebben maar ik vloog toch echt naar buiten dat meneer het op moest ruimen.

10. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo vies!! Ik zou er wel wat van zeggen, kan erg slecht tegen, zulke vieze mensen

11. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik zou er ook wat van zeggen. Dan heb ik zelf (nog) geen kinderen masr gister zag ik ook een hond poepen op een speelveld. Ik was mijn hondje aan het uitlaten en heb aan die eigenaar gevraagd of hij een poepzakje van mij nodig had? Hij keek mij gek aan maar heeft het toch mooi opgeruimd.

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik zeg er ook wat van! De mensen in de straat laten vaak hun hond in onze tuin poepen.
    En dat is niet fijn want elk buurtkind gebruik dat stukje gras als speelveld!
    Ik krijg dus vaak een grote mond van de hondeneigenaren, dat ik er maar een bordje moet plaatsen!
    Klopt, er staat nergens dat honden er niet mogen schijten, maar dat geeft hen toch geen recht om het toch als uitlaatveld te gebruiken?

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ja hoor, daar zeg ik wat van, en ook als ik zie dat mensen hun hond tegen mijn huis laten pissen. (wij wonen langs een doorgaande weg) Grr kan ik echt boos om worden. Ik zeg dat ook gewoon, 'je laat je hond toch niet tegen mijn huis zeiken, we wonen zo ongeveer IN de polder!'
    En zo ook op als ik het zie op het speelveld.

14. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    wij hebben ook twee grote honden en zij poepen buiten de bebouwde kom waar niemand daar last van heeft. gebeurt het toch ruimen wij het op. ik erger me daar ook aan maar erger me nog meer aan
    katten die in mijn tuin de behoeften doen. dit is voor de kinderen veel viezer omdat de kans groter is dat ze hier in aanraking mee komen. moet het toch gezegt hebben.

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik was vanmorgen net een halve minuut te laat. Want ik weet bijna zeker dat die drol waar ik heb over heb van een van zijn honden was. Zag er nog echt uit als verse drol. Kon het alleen net niet bewijzen. Jammer....

Misschien moet ik maar een bord maken en op een paal daar neerzetten. Plassen vind ik namelijk net zo vies. Die kids zitten, liggen en rollen ook op dit speelveld namelijk.

16. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja, ik zeg daar zeker wat van! Vind het onbeschoft, asociaal en smerig! Als mijn hond niet op de daarvoor aangewezen plaats poept dan ruim ik het altijd op.

Ik word overigens ook gestoord van al die katten die overal maar schijten, snap werkelijk niet dat je je beest niet gewoon bij je kunt houden. Mja daar gaat het nu niet over ;)

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou er wat van zeggen.

Ik heb altijd luierzakjes van mijn dochter bij me voor het geval mijn hond binnen de bebouwde kom iets doet. Daar buiten mag het liggen blijven.

Waar wij eerst woonden wist mijn hond precies, daar en daar mag het en daar niet. Waar wij nu wonen weet ze dat ze eerst de straat uit moet. Zo'n kleine moeite om het je honden te leren.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :(:$:x

Geen excuus!

Beste hondenbezitters

Wilt u aub uw hondendrollen opruimen. Ook als ze onderaan de dijk geworpen worden? Ook als u al (vindt dat u) veel hondenbelasting betaalt? Ik word heel verdrietig van die drollen overal. Zeker als ik weer moet peuteren of mn ontdekkende dreumes bij een drol weg moet rukken. Als ik geen pasgemaaid gras ruik maar wel pasgemaaide drol.

Het lijkt me een kleine moeite voor u. En zoveel plezier voor uw medemens!

Alvast bedankt

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nb. Ook buiten de bebouwde kom spelen kinderen en wandelen mensen.

20. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ja maar buiten de be.kom hoef je ze niet op te ruimen en daarbij poepen mijn honden op plaatsten waar geen NIEMAND wandeld bv op een zeer steile helling (woon in limburg) en niet zoals katten uit de buurt in MIJN tuin. en poepen ze toch op het pad (of daar dicht bij) ruimen wij het altijd op!. mensen hoeven geen last te hebben van mijn hond maar wens ook geen kattenstrond in mijn tuin. houd katten bij je!!! ik laat mijn honden ook niet los lopen!!!!! ben er echt vies van.

Deel Deze Pagina