babyspullen bij oma

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door debs, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    hallo!

mijn moeder gaat straks 1 dag per week oppassen en nu vraag ik me af wat handig is om in huis te hebben voor de kleine. Ben een lijstje aan het maken, maar ik vergeet natuurlijk weer van alles..We hebben een campingbedje en een badje, maar ik bedoel meer de kleine spullen..

wat heeft jullie oppas in huis?

alvast bedankt voor het meedenken!

groetjes debs

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    slabbertjes, speentjes, flesjes... noem maar op...

Ik bedenk me in zo'n geval altijd hoe een dag verloopt en bij elk ding wat daarbij nodig is. Wat is er nodig bij eten, in bad gaan, slapen, wandelingen etc.

3. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Reservekleren, slabbertjes, spuugdoekjes, hydrofiele luiers, badcape, slaapzak, campingbedje, flesje met speentje, knuffeltje. wipstoeltje, Verzorgingsproducten, Luiers en luierdoekjes, een boxkleed of dikke deken.
    Wij geven per dag alleen de voeding mee.

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik denk dat je vooral niet teveel moet laten aanschaffen, er zijn een hoop dingen die je voor 1 dag niet echt nodig hebt aangezien de kleine s'avonds toch weer naar huis komt en je een heel deel dingen ook gewoon kunt meegeven voor die dag.

Mijn moeder heeft een ledikantje en commode aangeschaft en dekentjes, speelgoed reserve luierpakjes..verder zijn een box en een kleed geen overbodige luxe.
    Ook luiers, luierdoekjes, luieremmer enzo lijkt me handig.

Flesjes kan, maar die kun je ook gewoon meegeven s'morgens...zelfde als speentjes en dat soort dingen

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt.
    Mijn schoonmoeder gaat een hele babykamer inrichten, maar daar hebben mijn eigen ouders geen plek voor.

Voor hun neem ik een campingbed mee, en ze nemen een box. Voorraad luiers + doekjes en extra kleertjes is altijd makkelijk om daar te hebben,maar ben van plan om sochtends gewoon een luiertas met voeding, spenen enz. mee te geven.

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn ouders hebben een campingbedje en een badje/commode. Ze hebben een klein beetje speelgoed. Mijn schoonmoeder had eerst alleen een camping bedje en inmiddels ook een box. Zullen dalijk goed moeten kijken hoe we het regelen, want wij hebben ook een campingbedje, maar dan zal er wel iemand mee moeten helpen sjouwen :D

Ik geef altijd mee wat ze nodig heeft, en voor de tijd dat ze daar is. Dus flessen geef ik altijd mee, luiers geef ik mee. Reserve kleertjes zijn leuk, maar daar groeien ze ook weer uit. Dat vind ik dan weer zonde.
    Ook de luiers, want hoe lang gebruik je een maat, soms heel lang en soms heel kort.

Voeding wordt steeds makkelijker naarmate ze ouder worden, brood hoeft niet mee, en 's avonds kan ze bijna altijd met de pot mee eten. Maar anders gaf ik de voeding ook gewoon mee.

Bordjes, plastic bekers, lepeltjes, plastic bestek is wel handig om daar te hebben liggen, dat vergeet ik vaak mee te geven.

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Een echte must vind ik een verschoningskussen want van die matjes uit de verzorgingstassen word ik al kriegel.

8. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi

Mijn schoon mama is onze oppas en zij heeft echt alles in huis haha.

Ze hebben een kamer gemaakt voor de kids en ze hebben ook een eigen kast daar waar hun spullen in liggen.

Hoef vaak alleen maar de voeding en wat kleren mee te nemen.

Maar vaak ligt daar al kleding van de keer ervoor en is ook dat meestal niet nodig.
    Vind het heel fijn scheelt ons een hoop gesleep en zei vind het ook veel makkelijker als ze alles zelf in huis hebben ook de potjes koopt ze zelf.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    bij me ouders en schoonouders staan een bedje/campingbedje en een kinderstoel en wat speelgoed.
    ook heb ik ze een slap/hydrofielluier en een voorraad luiers en billendoekjes gegeven en nu ook de miniverpakking van shampoo/douscheschuime en bodylotion.
    reservekleding+voeding krijgt hij smorgens mee in een tas en ook een boekje waarin je wat kan schrijven over die dag en zij schrijven terug hoe de dag was.....want ja als je alles smorgens moet vertellen vergeten ze het misschien ook
    oja ook in zijn tas zit een medicijntas met paracetemol, neusspray, tandendruppels,thermometer.....en zijn kaartje van de verzekering.
    en de wagen gaat mee.....
    dus al met al valt het best wel mee....zou niet alles echt dubbel gaan nemen hoor......

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wij hebben bij beide oma's allerlei spul staan gelukkig. Dat scheelt een hoop gesjouw. Gemak dient de mens he.
    Eens denken:
    * Verschoningskussen
    * pampers, billendoekjes, luierzalf
    * voeding
    * flesjes, spenen
    * campingbedje (te gebruiken als bed en als box)
    * speelgoed
    * badje
    * wandelwagen
    * reservekleertjes

Deel Deze Pagina