Nogmaals heel veel sterkte!! Weet helaas precies hoe dit voelt. Mijn vader had ook zware longontsteking, hartproblemen en afbraak van bloedlichaampjes. Maar vd rode. Hij kreeg toen bloed bij gezet. Hopelijk knapt hij in het ziekenhuis toch op.
Ik moet alles nog lezen (maar dat doe ik morgen gezien de tijd). Mijn moeder heeft in december de diagnose longkanker met uitzaaiingen gekregen. Niet-kleincellig. Niet te genezen. Meteen daarop kreeg ze longontsteking die niet te behandelen was. De ontsteking zat in de tumor en ab reageerde er niet op. Uiteindelijk is begin februari een deel van de long, met ontsteking en tumor, operatief verwijderd. Een zware operatie maar we zagen weer wat licht. Tot, twee weken later, ze met spoed geopereerd moest worden aan een darmperforatie. Ook een uitzaaiing bleek later. Ze is nu stabiel maar heeft gisteren ervoor gekozen om niet de chemo-molen in te gaan. Haar beslissing en daarom de juiste beslissing. Ze kan er misschien drie maanden mee kopen, maar de kuur duurt ook drie maanden. Drie vreselijke maanden waarschijnlijk... Het is gewoon een rotziekte. Die je toch vaak niet kan winnen. Mijn vader heeft slokdarmkanker en leek er bovenop te gaan komen. Maar helaas, ook bij hem is er niet veel meer mogelijk...
Inmiddels alles gelezen. Hoe is het nu met je schoonvader? Bij mijn moeder wilden ze absoluut geen chemo doen toen ze een longontsteking had omdat haar afweer dan zo laag zou worden dat de ontsteking zou gaan woekeren. Dan zou ze daaraan kunnen sterven, zeiden de artsen. Ik verwacht daarom niet dat ze met de chemo door zullen gaan bij je schoonvader. Maar daar weten jullie inmiddels het antwoord op.
Ook voor jou heel veel sterkte en kracht! Heftig hoor dit met je beiden ouders te moeten doormaken. Hopelijk hebben jullie nog veel.mooie momenten samen!
Heel rottige ziekte met een laag overlevingspercentage doordat het vaak laat opgemerkt wordt. Mijn vader is één van de gelukkigen met kleincellig longcarcinoom. Hij heeft 1 x bloed opgehoest dat hij zag, doordat de hond naar de plaats liep waas hij gespuugd had (was tijdens wandelen). Toen hij zich meer op zichzelf focuste mende hij iets te voelen zitten. Na aansporen toch maar naar de huisarts gegaan. Op het moment van opereren was de kanker pas net in de long zelf aan het uitzaaien en hebben ze de hele long weggepakt. Geen chemo en een bestraling nodig gehad. Het is alweer 18 jaar geleden... 10 jaar later heeft hij nog een bypassoperatie gehad. heel veel sterkte gewenst.