hoi ik heb een vraagje mijn kleine meid is nu 11 maand [officeel 10.5] en sinds van de week is het slapen een drama ze sliep sochtends 2 uur en smiddags ook nog nu slaapt ze sochtends nog maar een uurtje en smiddags ongeveer 2 uur , en savonds is ze iedere keer wakker. ik weet niet waar dit aan ligt heeft ze minder slaap nodig of is dit een sprong? ik weet ook niet of ik wat aan haar schema moet veranderen 8.30 wakker en krijgt ze fles 10.00 fruithap 10.30 slapen tot ? 12.30 brood +fles tegen 14.30 slapen tot? 16.30 warme hap + toetje tegen 19.30 fles en dan om 20.00 naar bed
Ik zie eerlijk geen slaapdrama in jouw verhaal. Wat er dus veranderd is dat zij 's ochtends 1 uur slaapt ipv 2. Ze wordt ouder dus heeft ze minder slaap nodig, lijkt mij. Of heb je het idee dat ze dan niet uitgeslapen is? Mijn zoontje van 10,5 maand slaapt 's ochtends gemiddeld 1,5 uur (soms iets korter, soms langer) en 's middags 2 uur. Dit lijkt mij voor zijn leeftijd wel een normaal slaappatroon. Alleen gaat hij 's avonds om 19:00 uur naar bed. Misschien kun jij je kleine 's avonds eerder in bed doen?
oke maar doe je dan geen avond fles meer. ze drinkt hem hier ook nog maar half op dus weet niet of ik hem er af kan laten.
Kai slaapt in de ochtend net aan een uurtje en in de middag ook net aan een uurtje...en dan in de avond na zn fles rond half 8 op bed....hij eet ook met de pot mee rond half 6 en dan 7 uur een fles en daarna ff knuffelen en op de bank relaxen en dan naar bed...
hier slaapt hij alleen smiddags nog van half 12 tot half 2 ongeveer meestal 2uurtjes en dan gaa thij savonds om 8uur naar bed tot smorgens 7u..