kolven/borstvoeding en werken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door manouk81, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik heb een paar vragen voor als ik straks weer ga werken.
    Hoe vaak zou ik moeten kolven als ik straks weer ga werken? Kan ik om de 4 uur aanhouden? En moet je dan beide borsten kolven of is 1 borst per keer voldoende?
    Hoe kan ik de melk vervoeren? Ik moet nl 1,5 uur met de auto reizen, mag je de melk dan nog gebruiken en evt. invriezen?
    Hoeveel melk moet ik meegeven aan het kdv? Het is moeilijk te zeggen hoeveel ml ze drinkt nl, als ik teveel meegeef moeten ze het weggooien maar te weinig zou ook erg vervelend zijn.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kolft als het haalbaar is op de momenten dat je anders zou voeden. Als dat niet lukt dan verschuif je wat met tijden.
    Als je nu 1 borst per keer voedt kun je ook 1 borst kolven. Als je merkt dat je productie met kolven niet zo hoog is, dan kun je ervoor kiezen om wel 2 borsten te kolven.
    Ga nu al oefenen met het flesje, dan weet je ook hoeveel ze daaruit drinkt. Dat verschilt wel wat per keer, maar dan heb je een beetje een idee. Waarschijnlijk wel 120-150 ml per keer of meer zelfs.

Mirjam

3. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Bedankt voor je antwoorden!

Wat ik mij ook afvraag. Hoe lang mag ik borstvoeding bewaren in de koelkast? Ik lees allemaal verschillende meningen hierover.

En is het nodig de kolf na elk gebruik te steriliseren? Of is afwassen voldoende en 1x per week steriliseren?

Ook vraag ik mij af of invriezen van moedermelk verstandig is?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC

Deel Deze Pagina