Heb ik ook maar dan de 206 sw das een kleine station. Wel wat duurder in aanschaf. Ik had een 3 deurs polo uit 92 vol deuken en roest. Tja dan wordt t wel tijd hihi.. TS : Kijk wel uit wat je koopt voor dat bedrag dat je hebt. Kijk goed naar de onderhoudshistorie. Bijvoorbeeld wanneer de distributieriem vervangen is en dergelijke. Als het distributiegedeelte recent is vervangen dan kan je weer 100.000 km rijden. Wat het is niet het goedkoopste onderhoudsdeel. Check bij het kopen ook gelijk de banden. Dat heb ik onlangs niet gedaan, en koste me 160 euri voor 2 nieuwe banden. Succes met het halen van je rijbewijs, je hebt straks een hoop vrijheid .
Ik heb een c1 en dan wel de 5deurs. Heb als stoeltje de mc axxis, deze kan draaien waardoor ik mezelf niet tussen de stoel hoef te proppen. Ik kan mijn zoon dus goed in en uit de autostoel halen. De Mutsy hier ging er met veel passen en meten wel in, alleen hebben we wel toen hij 8mnd is een buggy erbij gekocht en die ligt nu standaard in mijn auto. Dat is prima voor een boodschapje doen of een paar uurtjes weg. Ford ka is en ietsje groter als de c1.. Succes met je rijlessen!!
Ok, dus de auto's die ik op het oog had kunnen barrels zijn. Goed naar onderhoud kijken en toch liever een 5 dan 3 deurs Moet me maar even goed gaan verdiepen in de autotypes die ik op het oog heb. Gelukkig heb ik een pa en vriend die beide behoorlijk wat kennis op zak hebben en natuurlijk: Google Als een autostoeltje maar erin past en ik niet meer met die !#@$*$!& trein hoef, ben ik al blij straks
Ja maar als je een 3 deurs aanschaft terwijl je een 5 deurs had kunnen kopen is dat wel zonde. Je hoeft idd een maxicosi niet meer te gebruiken maar steeds die stoel opklappen, de kleine in het stoeltje zetten en vast maken is echt lastig. Daarnaast.....je weet nooit wanneer je een 2e krijgt toch?
Ik hoop iig niet eerder dan wanneer de eerste een jaar of 4 is Maar ook dan is een 5-deurs indd handiger Mijn voorkeur gaat nu wel meer uit dan 5-deurs, ik zag mezelf al stuntelen in de regen
Heb je goed! Ik ben ook van 3 deurs naar 5 deurs gegaan en in combinatie met een easybase (die ik al had aangeschaft omdat de gordels in mn ouwe barrel te kort was) scheelt het met je rug. Dus: 5 deurs *check checken onderhoudshistorie *check iemand met kennis meenemen *check en nu nog je rijbewijs bijna *check
Verrassend veel ruimte van binnen: een Hyundai Atos. Ga voor een japanner, betrouwbaar en goed in onderhoud.
Sinds een klein jaartje ben ik in het bezit van een Smart Forfour. Wat een geweldige wagen! + punten: zuinig, 5-deurs, ruime kofferbak waar met gemak de Quinny Buzz in past, Roest niet aangezien de auto van kunststof is, verzekering en belasting zijn niet van die schrikbarende bedragen.
Wel eerder genoemd, let wel dat goedkoop soms ook duurkoop kan zijn. Veel succes met je rijbewijs halen!
Ik heb een matiz, fijn autotje. Ik krijg naast de maxi cosi voorin, nog een extra passagier en een kinderwagen op de achterbank. Het is proppen maar het past, kofferbak is dan nog leeg. Verder een zuinig autotje, ik ben niet veel kwijt per maand.
Ik heb een Citroen Saxo, hiervoor een Citroen AX gehad, met beide auto's (5-deurs) nooit problemen gehad (in 12 jaar tijd). Mijn Saxo (2000) heb ik in 2006 in perfecte staat gekocht voor 2500 euro. De kinderwagen (Quinny Speedi) past prima in de kofferbak, zelfs met reiswieg erbij (hoedenplank wel eraf).
Ik heb een ford ka uit 98 aangekocht in 2003 met toen 20.000 km op de teller, en inderdaad dit jaar heb ik wat roest ontdekt onder aan bij de deur. Maar hij rijd lekker, zuinig, heb nooit hoge kosten gehad, tot dit jaar. 2 nieuwe banden, bougies moesten vervangen worden en hij drinkt wat meer olie. Hij is dan ook al wel 15 jaar oud. Ik ben er tevreden mee.
Kheb ook een renault twingo en past prima.. Mura kan ook makkelijk achterin en kan ook goed bij de achterbank om de cosi erin te zetten..
Dat moet prima kunnen hoor, ik heb ook een Mura en die past prima in mijn Toyota Aygo. Die is nog een flink stukje kleiner dan een Ford Ka. Ook een heel fijn autootje trouwens.
Ervaring met oude type twingo en het 2e model wat ik nu rijdt. Beide prima te doen ook al is t een 3 deurs. In 2e model kan de bijrijdersstoel helemaal plat wat t extra makkelijk maakt om je kind in een stoeltje te zetten.
Ik heb een ford ka uit 2011 en heb 2 kinderen die ik 2x in de week 's ochtends moet wegbrengen naar school en kdv. 1 van 4 jaar en 1 van 1,5. Die van 4 klimt er zelf in en uit en die van 1,5 nog niet natuurlijk en dat is wat krap maar ik ben dan ook een golf 5 gewend. Dus er passen zelfs 2 kinderstoelen in. Ik heb een quinny zapp als buggy en die past er ook met gemak in. Ik ben er blij mee in ieder geval.
Hier een Hyundai I10. Hoewel ik hem altijd zelf als 'bejaardenmobiel omschrijf ben ik er echt heel erg over te spreken. Onze wandelwagen pastte altijd achterin, 5 deurs dus geen geklooi en ook een hoge instap wat ik zeker een voordeel vind. Nu met 2 peuters wordt deze wat krap maar ik vermoed dat dat met elke kleine auto zo is. Mijn auto ligt ook wel erg stabiel op de weg, wat ik van de twingo echt niet vond. Succes met het halen van je rijbewijs!