kleine auto

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missmama, 8 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmama

missmama Actief lid

6 aug 2006
    125
    0
    0
    Nederland
    Ik vraag me af als de baby geboren is of onze auto wel groot genoeg is om alles in te vervoeren als we eens een dagje of een weekend weg willen, we rijden een ford ka, heel leuk en praktisch autootje als je met z`n tweeèn bent maar is het straks wel groot genoeg.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips, ik hoor ze graag....

Groetjes Missmama

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij rijden een station en die is net groot genoeg :confused: :confused:

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Haha Susanne wat neem je dan allemaal mee?
    Ja je hebt wel 2 kids he...

Wij rijden een Kia Sephia en die is redelijk groot genoeg, alleen die stomme kinderwagen neemt zoveel plek in (lees: hele kofferbak), dus als we echt op vakantie zouden gaan zou die te klein zijn, want dan raken we onze koffers niet kwijt, maar voor echt een dagje of weekend weg wel hoor en nog maar een maand of 4 en dan kan ze toch in een buggy.

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik rijd zelf een Citroen C3 en die heeft een ontzettend kleine kofferbak, met mijn auto is het dan ook niet praktisch om echt weg te gaan en dan pakken we altijd de auto van mijn man. De kofferbak van een Ford Ka is volgens mij wel iets groter..

Wat mij nog het meest onhandig lijkt is dat een Ka een 3 deurs is en je altijd een stoel naar voren zal moeten klappen om je kind in te laden..

5. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Wij hebben een Opel Corsa 3 deurs en die is idd niet echt handig met een kleine...
    De kinderwagen kan net mee..
    Het onderstel gaat dan in de kofferbak en die zit dan vol en die kinderwagenbak moet dan op de achterbank naast de maxi-cosi.

We zijn aan het sparen voor een grotere auto :)

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee 3 deuren is idd niet handig...
    Wij hebben extra een andere auto gekocht toen ik zwanger was. (we moesten ook n nieuwe, maar hebben extra gekeken voor een 5 deurs)

7. Niet meer actief

Wij hebben een renault laguna station, maar hebben altijd ruimtegebrek :( komt ook omdat naast de kinderwagen onze twee labradors ook vaak meegaan..
    Maar mijn oom en tante hebben het tot drie jaar geleden altijd met een ford fiesta gedaan met twee kids..ging prima..oke beetje inschrikken en alleen het nodige meenemen.
    Idd is het lastig als een auto drie deurs is..

8. weeltje

weeltje Actief lid

21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Wij hebben een vw golf4 en een vw polo4 en dat gaat allebei erg goed.
    Maar de bedoeling is dat de golf plaats gaat maken voor een vw passat station :) .
    Heb trouwens wel in allebei de auto een iso-fix wat errug handig is.... :D

9. Niet meer actief

Ik heb een hyundai Getz en dat ging prima met astrid! Aangezien ik hier zelden met nog meer mensen in rijdt, is dat prima voor ons 2. Straks als nr 2 is, dan vindt er een wisseling plaats vrees ik. haha. Dan ga ik de tucson rijden en mijn man de getz, tenzij ik niet echt ergens heen hoeft.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben een mitsubishi carisma, grote kofferruimte,
    waar en het onderstel en de kinderwagenbak in kan.
    Als we volgens jaar op vakantie gaan, koop ik een goedkope buggy,
    anders kan ik er de rest van de spullen niet kwijt.
    M'n man heeft een peugeot partner grijs kenteken, dan kan evt Steven voorin en heeeel veel achterin, maar dan kan ik er zelf niet in :) :)

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben ook n citroen c3, geen probleem hoor. Heb t al gepast. Ik vind de kofferbak vrij ruim.

12. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij hebben een klein gebakje een Citroentje AX, maar ach met een beetje passen en meten gaat t prima!
    In het begin sleep je idd van alles mee, maar nu hebben wij een (kleinere) buggy standaard in de kofferbak liggen en Valentino gaat in zijn autostoeltje en dan is t prima te doen, een 4deurs was wel handiger geweest, maarja deze auto is echt prima en heeft ons nog nooit in de steek gelaten, daarbij hebben we m gekregen dus heeft de auto ons echt niks gekost, wij vinden t dus zonde om m weg te doen, en als je kleintje strakkies gaat lopen stappen ze zo zelf achterin. ;)

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij hadden eerst een volvo weet ik veel wat.
    maar die was te klein en ik vond hem te onveilig want hij reed op gas dat vond ik maar niks met de kleine erbij daarna hebben we een A6 audi gehaald die was net groot genoeg maar aangezien mijn man een auto verslaafde is hebben we sinds vorige maand een A8 en die is echt reusachtig.

groetjes Talia

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wj hebben een Citroen C5 station.
    En die is wel ruim genoeg.
    De kofferbak staat vol met kinderwagen spul...
    Hond ernaast -.. pas allemaal best

15. Niet meer actief

Wij hebben ook een mitsubitsi carisma 5 deurs. Daar zit een onwijs grote kofferbak bij. En daar past heel erg veel in. Als wij naar groningen gaan een weekend past het net allemaal achter in de kofferbak. Dus en dan gaat de hond ook nog mee.

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee hoor... zo is de station ook groot genoeg, maar als we naar mijn ouders gaan in brabant dan blijven we daar een weekend.
    Er moeten dus kleren voor 4 pers. mee. Onze jack-russel zit tussen Lisa en mij op de achterbank. Tim en papa voor.
    Bench van de hond, kinderwagen enz enz.. allemaal achter in de bak.
    Is altijd een hele volksverhuizing wanneer wij naar brabant gaan...hihi

17. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hebben een peugot 306 station.... past makkelijk!

18. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Wij hebben een Fiesta en in het dagelijkse bestaan is deze groot genoeg :)
    Volgende week gaan we voor het eerst een weekje weg en ik ben benieuwd hoe het dan gaat... Heb vast een gedeelte aan mijn ouders mee gegeven afgelopen weekend ;)

19. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Wij hebben een audi A4 avant, een stationwagen. Is opzich groot genoeg alleen als de kinderwagen meegaat is idd de achterbak al bijna vol. hahaha

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik had een Fiat Sysento en die is echt VEEL te KLEIN! dus die hebben we ingeruild voor een KIA RIO station wagon. En dat is echt een super auto! De kinderwagen in de achterbak, en de hond kan er makkelijk naast!
    En je kan er dus vanalles mee vervoeren.
    In de Fiat konden we niet de kinderwagen mee nemen en de maxicosie op de achterbank voelde je in je rug als je er in de stoel voor zat...
    Dus toen Ewout een paar weken oud was hebben we de auto omgeruild ;)

Deel Deze Pagina