Ik ben op zoek naar ervaringen van meiden, die medicatie hebben gebruikt tegen schimmel/kalk nagels. Heeft het geholpen? Hoelang duurde het voor je resultaat zag? Heb je lichamelijke klachten/bijwerkingen gehad door de medicatie?
Ik weet niet met welke medicatie je op doelt, maar ik gebruik af en toe voor mijn schimme/kalknagels op mijn tenen daktarinnagellak, helpt erg goed
ik heb 1 keer een klein kalk plekje op mijn nagel gehad, heb er een soort nagellak voor gebruikt dat werkte erg goed. nooit meer kalknagels gehad *klopt af*
Ik gebruik medicijnen nu zo'n 3 maanden en ben nu met de laatste maand bezig. Heb geen last van bijwerkingen en de nagel groeit nu heel mooi uit. Enig nadeel is dat de pil niet meer werkt en we dus 5 maanden veilig moeten vrijen. Ik kreeg iedere keer voor 15 dagen die pillen en dan moest ik contact op nemen met ha om te bespreken of ik klachten had.
Het was trouwens mijn grote teen nagel en tijdens de laatste zwangerschap was die helemaal wit Nu dus 3 maanden later en nog 1/4 gok ik..
Ik had een hele dikke kalklagen die ik telkens af moest slijpen. Niets hielp. Ik ben zo blij geweest met die medicatie. Ik had geen bijwerkingen en na een half jaar was hij eruit gegroeid.
Wij zijn hier op mijn werk (huisartsenpraktijk) terughoudend mee, gezien het leverfunctie stoornissen kan veroorzaken. Indien mijn baas het toch voorschrijft wordt vooraf bloed gecontroleerd en vervolgens om de 2 wkn. Het is al vaker voorgekomen dat patienten die wel starten het middel als nog moeten staken omdat de leverwaardes stijgen. Mijn advies bespreek het goed met je huisarts!
Ik kreeg tijdens de zwangerschap van mijn oudste een kalknagel. Na de bevalling heb ik 3 maanden medicatie gebruikt, geen bijwerkingen gehad en mijn nagel is nu weer prima. Ik heb ook allerlei smeerseltjes gebruikt, maar dat hielp dus echt niet.
Ik doel idd op de medicatie en niet op nutteloze smeerseltjes enzo hihi. Fijn om te horen dat de medicatie wel aanslaat!
Ik heb er ook ooit eens medicatie voor geslikt en ik ben er tot de dag van vandaag nog blij mee want ik heb er nu weer een normale nagel voor terug. Het schijnt inderdaad wel rommel te zijn, maar hier geen last van bijwerkingen gehad. Smeerseltjes, en de pedicure hielpen hier ook niet trouwens. Gr MB2005.
Ik heb de medicatie 3 dagen geslikt maar ik werd daar zo ontzettend misselijk van s nachts dat uk gestopt ben. Ben toen naar pedicure gegaan en heeft m heel kort geknipt en heel dun gefreesd en dat iedere zes weken herhaald. Is er nu uit.
Ik gebruik nu ook pillen. Idd na 2 weken moet je even bloed laten prikken om te kijken of je leverwaarde niet veranderd. Het werkt heel goed, alleen een nadeel vind ik dat de pillen best groot zijn. Ik ben niet zo'n pillen slikker.
Hier ook 3 maanden pillen gebruikt na heel erg consequent alle andere smeerseltjes erop te hebben gesmeerd. Al die smeerseltjes werkten bij mij amper. Die pillen werkten erg goed. Wel een aantal keren bloed moeten laten prikken, maar nu toch alweer ruim 3 jaar kalknagel vrij. Na ongeveer een half jaar waren mijn nagels weer schimmel vrij.
Ik heb daar vorig jaar 3.5 maand lang (14 weken) medicatie voor geslikt en die hielp niet. Het was zowat het laatste redmiddel voor mijn kleine tenen (nagels), maar het heeft niets geholpen. Ik heb ermee leren leven dat de nagels van mijn twee kleinste teentjes om zeep zijn.
Bij mij heeft niets geholpen Conclusie; afbrokkelende teennagel, vervolgens ingegroeide nagel, Paar keer in me teen laten snijden.. en de 3e keer.. was het eindelijk goed.. nu niet meer gehad.. mja mis wel een stuk nagel en t was flink pijnlijk