Ik ben nu 35 bijna 36 weken en ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor een extra echo omdat de groei moeilijk te voelen is door de vlk omdat ik dikker ben (126 kg). Nu blijkt volgens de echo het kindje de groei en gewicht van een kindje van 33 weken te hebben. Ze zeggen dat je het kindje nu haast niet groeit, moet ik me zorgen maken. Het gewicht was maar 4 pond. Weet u vanaf hoeveel pond het kindje thuis geboren mag worden? en is wat voor risico's zijn er als het nu al geboren wordt?
Hoi slingeraap 74, Het is inderdaad lastig om het gewicht van het kindje te schatten als mama wat zwaarder is, dit is met de hand zo maar ook met een echo. Ze kunnen ook alleen maar bepalen of je kindje niet meer groeit als ze elke 1 a 2 weken een echo maken. Je kindje is geen reus en mag nog wel iets groeien. Kindjes mogen thuis blijven bij 2500 gram. Onder dit gewicht word het kindje opgenomen tot dat het laat zien dat het goed groeit. Als je kindje nu geboren word dan zullen ze het niet meer tegen houden, het mag alleen nog niet thuis dat mag vanaf 37 weken dus houd het nog zeker een week vol! De kinderartsen willen je kindje dan even goed in de gaten houden omdat zulke jonge kindjes soms nog wat moeite kunnen hebben met ademen en met zichzelf op temperatuur houden. Geen zorgen! Neem veel rust! eet en drink goed. Liefs imke
dank je wel voel me al weer beter.. Heb met 30 weken ook een echo gehad en tot nu was het kindje maar 6 ons aangekomen. Met 20 weken lag het ruim 4 weken voor vandaar mijn zorgen.
Hoi slingeraap, Ik wil te geruststelling ook nog even laten weten dat een echo ook een bepaalde foutmarge heeft, het gewicht kan nooit exact geschat worden. DIt is ook heel moeilijk met een echo want het is ook afhankelijk van de ligging van je kindje. Laat 3 mensen een schatting maken van joukindje en je hoort 3 verschillende antwoorden, Laat je er niet door gek maken! Groetjes Imke