Hoi! Zoals het onderwerp al zegt, hoe en wanneer hebben jullie de zwangerschap bekend gemaakt? Bij onze eerste hebben we het 'gewoon' verteld omdat ik erg ziek was, stil houden lukte met een week of 8 echt al niet meer. Op Facebook hebben we het met 13 weken gezet met een foto met 3 paren allstars (vriend, baby, mij). De tweede kwam er snel achteraan en hebben we het gewoon face to face verteld aan mensen en met 20 wkn pas op Facebook met de echofoto. Ik zit nu nog te broeden op een leuke aankondiging van nr 3! Hoe en wanneer vertelden jullie het grote nieuws?
M'n beste vriendinnetje gelijk na de positieve test. De rest elke keer rond de 12 weken. Wel eerst de families en daarna vrienden. Gewoon face to face trouwens. Heb geen fb
Familie direct na positieve test. Op FB na 8 weken, want het was al duidelijk te zien. Mijn hele lichaam was aan het veranderen, en ik werk op dit moment even niet ivm zwangerschap. Dus vandaar!
Ouders, zus en beste vriendinnen bijna direct na de positieve test De rest van de wereld na de termijnecho (10+3)
Wij meteen aan familie en goede vrienden. Mijn werkgever toen ik 7 weken was omdat ik veel last heb. En na de termijnecho op Facebook )
We hebben het gelijk na positieve test aan familie en naasten laten weten. Bij ons was het een beetje lastig stil houden omdat iedereen stap voor stap met ons mee leefde..
Vroeg me eigenlijk een beetje hetzelfde af. Zit nu ook in de bekend maak termijn (9 - 10 weken) en heb het alleen ouders, zusje en schoonfamilie verteld. Mijn manager weet het ook. Allemaal na een goede echo trouwens. Maar nu vraag ik me af wanneer we de rest van de familie en vrienden moeten inlichten. Nu al? (heb gisteren nog een controle echo gehad en alles was goed) of echt nog wachten tot de 12 weken echo? Wij weten het echt niet
Ouders broers en zussen rond 9 weken ( na eerste positieve echo ) Dit hebben we gedaan op de verjaardag vaan mijn man met een foto op de taart. En de rest van de familie rond 15 weken een toen ook gelijk op Facebook.
Ouders en broers/zussen met bijna 7 weken. Hebben bij de vorige zwangerschap gewacht tot na de eerste echo maar dit keer kwam het heel mooi uit met kerst. Hadden een foto gegeven van onze dochter op haar kamer. Boven haar bed hing de tekst: Ik ga verhuizen! Op Facebook beide keren pas na de 20 weken echo.
Wij hebben het de naaste familie en vrienden verteld gelijk de avond na de termijnecho, die was met 11 weken ongeveer. Voor de opa's en oma's hadden we een foto ingelijst met daarop een tekst over de toekomstige babykamer. De rest door middel van die foto in de groepsapp. Familie en vrienden wonen verspreid door het land, face to face vertellen lukte helaas niet. Nu dat we het geslacht weten hebben we die bijbehorende foto op Facebook geplaatst, ben nu 25 weken. Dus alleen de kennissen en vrienden van vroeger die het nog niet wisten die weten het nu ook.
Op veel verschillende manieren. De oudste face to face. De tweede volgens mij ook. We hebben het een keer met een verjaardag van ons aan de familie verteld. Toen ging ik rond met een schaal met chocolaatjes met blauwe en roze muisjes. Halverwege de kring had iemand het pas door. Een keer vanaf ons vakantieadres naar iedereen een kaart gestuurd met onze namen en als laatste een vraagteken. En bij de laatste bij mijn moeder een stapeltje foto's van de kinderen gegeven met daartussen een echo foto. En bij mijn schoonouders gaven we met de verjaardag van mijn schoonvader met zijn allen een spel met foto's van alle kinderen en kleinkinderen. Daarbij ook een echo foto gedaan. Verder weet ik het niet meer. Allemaal trouwens rond de 12 weken. Oh ja natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap
Beste vrienden van vriend lief kregen het gelijk na de positieve test te horen (hij MOEST het aan iemand kwijt haha) Groot ouders en vrienden na de eerste echo met 8+4 en het gaat na de termijn echo (aankomende maandag) op FB. Dan met een foto van mijn zoontje in een superhelden kostuum die de echo vast houd en dan met de tekst "every superhero needs a sidekick" Ouders van vriendlief kregen een agenda en bij de uitgerekende datum hadden we een echo foto geplakt. Bij mijn ouders zei ik dat ik "nieuwe schoenen had gekocht voor hun kleinkind" (zij dachten mijn zoontje natuurlijk) maar in de doos had ik baby schoenen gedaan en in de deksel een echo foto geplakt met de tekst "maar wel voor het tweede kleinkind dan".
Naaste vrienden en familie op de dag van de test. Kon ook niet anders omdat ze echt wel wisten dat we die dag mochten testen. Dat krijg je met IVF nou eenmaal. Nu na de eerste goede echo de rest van de mensen die wel van het traject afwisten maar niet in welke fase we ons precies bevonden. En de rest waarschijnlijk na een goede termijn echo. Maar echt een geheim maken we er ook niet van. Vooral mijn man kan maar lastig z'n mond houden . Bij mijn oudste hebben we het overigens ook niet tot de 12 weken volgehouden.
Mijn ouders en schoonouders hebben we het de dag na de test geloof ik verteld via Skype (wij wonen in het buitenland). We hadden van te voren het idee om tot de eerste echo af te wachten (die is hier met 7 weken) maar ik kon het echt niet langer voor me houden aangezien ik m'n moeder iedere dag spreek. We hebben het toen ook gelijk aan mijn 2 broers verteld en aan één zus van mijn man. De rest van de familie hebben we het verteld met 12 weken.
Mijn twee beste vriendinnen heb ik het bijna direct verteld. En mijn ouders en broer de eerste en tweede zwangerschap ook meteen, maar ik denk dat zij het nu pas te horen krijgen na de eerste echo. Die is hier ook met 7 weken, ik woon nl ook in het buitenland. Op FB maak ik het denk ik weer bekend na de 12 weken echo, ik heb daar al een leuk plaatje voor gevonden ook: een "familie paperclip", met twee grote paperclips en twee kleinere paperclips en een heel klein paperclipje in de "buik" van "mamma paperclip"
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Afgelopen weekend met 8 weken verteld aan onze ouders en broertjes. Ik had voor de ouders mini-doosjes gemaakt met daarin een kaartje: "jullie kleinkind is al..8 weken en 1,5 cm". Op dat kaartje zat ook een kidneyboon geplakt. De rest krijgt het mooie nieuws na de 12 weken te horen, maar ben nog aan het nadenken over het hoe en wat.
Hier pas na de eerste echo (8,5 week) en eerst de ouders, familie en beste vrienden, face to face of over de telefoon. Toen zij het allemaal wisten (iedereen binnen 3 dagen gesproken), mocht iedereen het weten, al hebben we het nooit aangekondigd op Facebook ofzo.
Bij de eerste meteen omdat we in de mmm zaten en dat wist onze familie. Vrienden met een week of 12. Tweede keer was ik zo in paniek (dochter was pas 5 maanden) dat ik mn ouders had gebeld etc. Voor familie wou ik het face to face zeggen maar....... Wij hebben een groepsapp met schoonfamilie (schoonzus-broer-ouders etc) en een groepsapp met schoonouders. Zij wisten dat ik zwanger ben dus die heet de "J. + ? App". Schoonvader spamde allemaal domme filmpjes in alle gesprekken en ook persoonlijk. Vriendlief maakte daar een screenshot van en gooide die in de (schoon) familie app. Zodat iedereen zag "J. + ? App". Echt mega leuk! NOT!
Bij de eerste hebben we de oma's en opa's een knuffelbeer gegeven met een briefje eraan met iets in de trant van; kunnen jullie op mijn knuffelbeer passen voordat ik ermee kan knuffelen. Weet het niet precies meer, is ook al bijna 7 jaar geleden. Bij de 2de zwangerschap hebben we onze dochter een berichtje laten inspreken en die doorgestuurd naar ze. Bij de 3de en deze zwangerschap hebben we het wel gewoon verteld. Onze facebook aankondiging heb ik gister gedaan met 15+6 weken. Onze dochter heeft een tekening gemaakt van ons gezin dus papa, mama en haarzelf en nog een kleiner poppetje erbij met een vraagteken erboven. Verder er niks bij gezet alleen dat ze een mooie tekening had gemaakt. En toen gewacht bij wie het eerste kwartje viel. Haha