Afgelopen week heb ik een blaasontsteking (lichte) gehad, vandaag urine-controle om te kijken of mn blaasontsteking helemaal over is. Nu blijkt dit niet te meten te zijn omdat ik veel te veel zout in mn urine heb. Ik heb zeker 2, meestal 3 liter per dag gedronken en eet normaal. Bloeddruk is 3 weken geleden voor het laatst gemeten en was toen goed. Morgen moet ik opnieuw urine inleveren om te kijken hoe het er dan uitziet. Nu word ik van de assistenten bij de huisarts niet heel veel wijzer. Is veel zout in je urine een teken om je zorgen te maken en is het verstandig contact op te nemen met mijn VK of kan ik rustig afwachten?
Hoi Pendrag De nieren zorgen voor het evenwicht tussen de uitgescheiden hoeveelheid zout in urine en zweet en het zoutgehalte van het lichaam. Hier hoef je je geen zorgen over te maken het is een heel natuurlijk proces. Ze willen het waarschijnlijk nogmaals controleren om te beoordelen of je niet uitdroogt want met zouten verlaat ook water je lichaam. Drink voldoende, niet teveel zout inname. En morgen afwachten. Groetjes Imke