Ik moet dit even kwijt dames even me hart luchten.. Vandaag bij de VK geweest voor de 20 weken echo. Echo was om 11:00. Manlief en ik ruim een half uur eerder op tijd en konden plaatsen nemen nadat ik de afspraken kaart heb laten zien. Inmiddels 11:00.. Na een kwartier werd er iemand anders binnen gelaten. Ok geen probleem dacht het loopt vast uit. We hadden gelukkig geen haast dus dat wachten was niet erg. Inmiddels 11:30 geweest en om kwart voor 12 werd er weer iemand anders binnen gelaten. Toevallig vroeg de receptioniste waarvoor we nou kwamen. (Vreemd aangezien ze alles toch op pc hebben staan dus er staat dat ik ook voor de 20 weken echo kom!) Ik dus uitgelegd en ze keek raar op. De desbetreffende VK kwam naar buiten en zei tegen weer een ander koppel kom naar binnen. Ik HUH... ineens vraagt ze naar me achternaam ik me achternaam zeggen en ineens kijkt ze op de lijst en zegt " mevrouw ik had u om kwart voor 10 verwacht u bent veelste laat" ik wist niet wat ik hoorde en legde uit dat haar collega 11 uur gepland had voor ons. Afspraken kaart laten zien en ja het klopte. Ze vertrekt weer de kamer in en 10 minuten later komt ze naar buiten en zegt mevrouw u moet toch echt een andere afspraak plannen de 20 weken echo zit er helaas niet in. Me agenda is vol. Nou ik was woedend! :x 4 weken lang verdorie in spanning en gisternacht was ik er zelfs ziek van en leefde naar deze bijzondere echo en mevrouw zegt prompt dat we weer weg kunnen wezen omdat haar collega's onderling een fout hebben gemaakt. Ik eiste een echo al zag ik me kleine maar weer na zo lange tijd en hoorde ik het hartje maar kloppen. uiteindelijk liet ze t toe en gaf ze me 5 minuten tijd om toch even naar de echo te kijken... voor de 20 weken echo moet ik echter wel terug komen... Kan dit eigenlijk zomaar???
Ja dat kan, want waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden. Maar ik snap wel dat je je rot voelt. Woedend vind ik een tikkeltje overdreven. Ik zou vooral teleurgesteld zijn. Gelukkig heb je nog een korte echo gehad. Wanneer heb je nu de 20 weken echo?
Tja, kan dit zomaar... Voor je gevoel natuurlijk niet, het is ook niet echt professioneel te noemen. Heel vervelend, ik zou ook over de zeik zijn. Als je gevoel weglaat en puur met verstand de situatie bekijkt zouden er dus andere vrouwen de deur gewezen moeten worden om tijd te maken voor jou. Ook vervelend voor hen... Jammer genoeg zijn we nou eenmaal een brok gevoel tijdens de zwangerschap en is relativeren soms bijna onmogelijk. Ik ben een keer kwaad geworden omdat ik drie kwartier moest wachten voor ik aan de beurt was zo enorm liep het uit, was echt pisnijdig, dus kan me voorstellen hoe kwaad jij was en bent!!!
Ik kan me je woede best voorstellen hoor. Vooral als je zo enorm in de stress hebt gezeten en er gewoon niet van hebt kunnen slapen. De een is de ander niet he?! Bovendien vind ik het ook raar dat je je eerst netjes meldt en ze dan niet gelijk zeggen dat je eigenlijk te laat bent.
Ik zou dan geen vertrouwen meer hebben in zo'n praktijk en zeker een ander kiezen. Heb het toen met mijn zoontje ook gedaan en nooit spijt van gehad. Dit zijn wel de mensen die je tijdens de bevalling begeleiden en bij wie je je echt thuis moet voelen. Maar het is alleen mijn mening he
Het zijn mensen, en daar kan iets mis gaan.. Als dit soort dingen vaker zou gebeuren, dan zou ik wel even rond gaan kijken naar een andere praktijk. Maar een keer een foutje kan.. En als ze je wel gedaan hadden, waren alle andere ook veel later geweest. Dan had ze je echo waarschijnlijk ook niet zo zorgvuldig gedaan, omdat ze eigenlijk geen tijd had.. Ik snap wel dat dit niet fijn voor jou is, maar om nou alle andere dames na je daarvoor te "straffen" is ook niet fair.. Nu heb je tenminste volgende keer wel de volle tijd..
Tja, dat vind ik persoonlijk onzin. Zo een vergissing kan iedereen overal overkomen en dat zegt niks over hun capaciteiten als verloskundigen. TS: Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik zou daar zelf niet boos over zijn, het kan nu eenmaal gebeuren. Bij mij hebben ze wel eens een verkeerde datum in mijn boekje gezet. Toen werd ik gebeld waarom ik niet op was komen dagen. Maar ik snap wel heel erg goed dat je teleurgesteld bent. Het is zo een ontzettend spannende echo. Ik stond beide keren ook helemaal strak van de zenuwen. Dus het is wel heel erg zuur als het zo loopt.
Begrijpelijk dat je boos bent, maar het kan gebeuren. Ik ben laatst ook een afspraak echt vergeten, ik was in de veronderstelling dat deze op vrijdag was en dat bleek donderdag te zijn Ja, waar mensen werken worden nou eenmaal fouten gemaakt. Overstappen naar een andere praktijk vind ik persoonlijk iets overdreven, maar het is maar net waar jij je goed bij voelt
Ik zou ook boos zijn. Een 20 weken echo is niet zomaar iets. Je hebt je netjes gemeld en dan zouden zij ook moeten zien of je wel of niet in de agenda staat? Vind het wel netjes, ook al was het op aandringen, dat je een korte echo hebt gehad.
Sorry hoor dames. Ik snap dat mensen fouten kunnen maken echt waar maar de houding die de VK me ook gaf was ver van beleefdheid te zoeken en dat maakte me nou zo boos. Je wacht weken lang op deze bijzondere echo en prompt wordt je de deur op een bijdehande manier gewezen ik denk dat iedereen echt wel pissig zou worden en sorry maar dan ben ik maar een bitch maar dan maakt ze maar tijd. De fout ligt bij hun niet bij mij. Het maakte me dag gelukkig wel goed dat ik het hartje heb horen kloppen enz maar toch zit je in onzekerheid. De 20 weken echo heb ik overgings volgende week. Moest t gewoon ff kwijt. En in principe maak je gewoon niet zulke fouten in een praktijk. Dat is dom mis communicatie onderling collega's maar onderhand zit jij dr wel mee en mag je nog een week in de zenuwen zitten...
Tja, als ze dan bijdehand gaan doen, dan snap ik inderdaad dat je boos bent. Mensen kunnen fouten maken, maar daar moeten dan wel excuses voor worden gemaakt.
Het is ook een belangrijke echo en ik zou ook echt zwaar teleurgesteld zijn als het op deze manier niet door zou gaan. Hopelijk kom je de week een beetje door en krijg je volgende week een prachtig en vooral gezond kindje te zien
Ik krijg voor elke controle/echo 1 á 2 dagen vantevoren een mailtje met de datum, begin- en eindtijd. Vind het wel fijn dat ze dat hier doen. Het is vervelend dat dit is gebeurd, maar helaas kun je het niet terugdraaien.. Succes nog met wachten en ik hoop voor je dat je volgende week een prachtige 20 weken echo hebt!
Wat rot zeg.. Maar helaas t kan t gebeuren . Ws waren zij een beetje geïrriteerd omdat de afspraak van kwart voor tien niet kwam opdagen Er is een foutje gemaakt die gewoon heel vervelend voor jullie is, maar niet onoverkomelijk.
Ik vind dat het niet kan, ik heb ook in een praktijk gewerkt, en ookal zat de agenda overvol, een fout van ons, daar moeten de patienten niet voor terugkomen! Het is onze fout dan geweest en wij moeten deze rechtzetten. Desnoods moeten ze proberen iemand een dag later te zetten wat maar komt voor een kl controle en niet zwanger is ofzo... Voor elke dout bestaat een oplossing, maar u laten terugkomen door een fout van hun zou niet mogen.