Kleine babykamer, commode alleen voldoende?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Babystuf, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystuf

    Babystuf Actief lid

    18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Babystuf, 16 sep 2014
    Laatst bewerkt: 16 sep 2014
    Hallo,

    Ben zwanger van ons tweede meesterstuk, onze oudste blijft op de grote kamer slapen, de baby gaat naar de kleine kamer,
    Nu zouden de meubels van de babykamer er allemaal NET inpassen, maar weet niet of het dan nog wel leuk uitzien, daarom wie van jullie heeft er geen kledingkast maar alleen een commode op de babykamer.
    Krijg je hier alles in wat je wilt, of is er eigenlijk (net) plaats te weinig?;)

    Als er net plaats te weinig is gaan ik denk ik op zoek naar een nieuwe babykamer en krijgt de oudste alleen een nieuw bed en blijven de commode en de kast gewoon voor hem.

    Ik vindt het lastig, de vorige keer wist ik snel wat ik wilde, maar nu?
     
  2. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alleen een commode en dat past prima, maar onze commode is wel vrij groot en heeft 6 grote lades...
     
  3. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Wij hebben ook gewoon alleen een commode voor onze zoon gebruikt en dat gaat prima. Dwingt meteen goed om de te kleine kleertjes er op tijd weer uit te halen ;) Voor de nieuwe baby gaan we er dus ook geen kast bij zetten maar gebruiken de commode. Deze heeft overigens drie diepe laden en nog een kastje met twee planken.
     
  4. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier qua vloer wel de ruimt, maar zitten meteen onder de schuine wand. Hebben dus alleen een ledikantje een een commode. Ik heb alles er ruim in en nog een hele lade leeg.
     
  5. mammalies

    mammalies Actief lid

    4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er bij onze dochter op een gegeven moment niet meer genoeg aan, deze mamma houd van jurkjes ;) En veel jurkjes opvouwen werkt niet... Dus zij kreeg al vrij snel een peuterbedje met kast.

    voor deze baby heb ik de oude commode van ons thuis van vroeger gekregen, die is ook niet heel groot. Ik kijk dus op MP voor een meidenkast, die zijn maar 1.20 hoog! En stel dat het weer een meisje word, dan kunnen de jurkjes mooi uithangen :p
     
  6. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ikzelf zou dan juist wel de kledingkast en niet de commode doen.... wij hebben deze bij nummer 1 dan ook vrijwel niet gebruikt haha, deden alles beneden in de woonkamer, hadden aankleedkussen op de achtertafel :)
    en zou de babykleertjes wel graag kunnen laten hangen...
     
  7. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    jahoor gaat prima.
    Hier een commode van Ikea (ladenkastje drie lades).
    Bovensta la: hydrofielluier/washandje/ Mandje met borstel/sudocreme etc./ luierzakjes
    Middelste: kleertjes en sokkenmandje
    Onderste: schoon beddengoed en voorraad billendoekjes etc.

    Ik heb wel een plankje boven de commode waarop een mandje staat met badolie/lotion en luiers. Ik mis geen kast.
     
  8. Superjollie

    Superjollie Fanatiek lid

    13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Op de babykamer van onze jongste zoon hebben we alleen een commode en ledikant. Alles past prima: broekjes, shirtjes, rompers, slaapzakken, spuugdoekjes en hydrofielluiers.
    We hebben er een plank boven met luiers en een mandje met losse spulletjes (thermometer, zalf etc). In de grote kast op de kamer van onze oudste zoon liggen al het beddengoed, handoekken etc. van beide kinderen. Ik kom nooit ruimte te kort.
     
  9. unknowable

    unknowable Niet meer actief

    Hier ook alleen een commode en een bedje. De kleertjes liggen in onze eigen kleedkamer. In de commode luiers, verzorgingsproducten, hydrofiele luiers, omslagdoeken etc.

    Moet trouwen zeggen dat ik de commode weinig gebruik. Vaak pak ik het aankleedkussen en leg het op ons eigen bed. Veel makkelijker en veel meer ruimte. Dan kan ik tussendoor ook nog ff snel een washandje o.i.d pakken, zonder dat ze van de commode kan vallen.
     
  10. Loutjepoutje

    14 sep 2014
    60
    2
    8
    NULL
    NULL
    hier ook gewoon een hemnes 8-ladekast van de ikea, veel ruimte, vind hem ideaal ook qua hoogte
     
  11. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Wij hebben voor de tweede niet eens een aparte slaapkamer (wel tijdelijk trouwens) en de tweede moet dus de commode en klerenkast gaan delen met de oudste.

    Gezien beide nu niet 100% gebruikt worden hoop ik dat we zo uit gaan komen maar dat gaat vast en zeker lukken.
     
  12. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb ook alleen ruimte voor een ledikant en commode.
     
  13. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Die hemnes 8 ladenkast is ideaal. Vriendin van me heeft die ook.
    Ik zelf heb de commode van de oudste op mijn slaapkamer en het ledikantje ook. Ik haal er nog wel een ladenkastje bij.
     
  14. Dyson

    Dyson Fanatiek lid

    8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb geen kledingkast, alleen een commode. Alleen de voorraad luiers (ik koop altijd groot in bij aanbiedingen) past niet in de commode maar verder zit alles er in. Heb wel wat jurkjes aan een rekje aan de wand hangen (3 à 4) maar dat is meer decoratie dan noodzaak.
     
  15. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Hier ivm schuine wanden ook geen hoge kledingkast op de babykamer. Commode met 3 lades, zat voor de kleertjes hoor. Daarnaast nog een smaller ladenkastje voor beddengoed etc.
    Wij bewaren luiers etc trouwens beneden, dat scheelt natuurlijk wel.

    Dochter heeft nu meubels van Stuva van Ikea, ideaal.
     
  16. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    Alleen een commode is genoeg ruimte geloof ik. Zelf hebben we een kleine inbouwkast, gelukkig, want ook hier geen ruimte voor een grote kledingkast! Wat ik ook altijd heel leuk vind, is een stang aan de wand en daar kleertjes aan hangen, misschien ene oplossing voor de kleding die niet zo makkelijk op te vouwen is :)
     
  17. Jeb1983

    Jeb1983 Lid

    19 sep 2014
    83
    0
    0
    Overijssel
    Voor een pasgeboren baby heb ik genoeg aan alleen de commode, maar na een half jaar ofzo, zou ik niet voldoende hebben aan de drie (ruime) lades in mijn commode.
    De bovenste is gevuld met luiers, rompers en sokkenmandje. Mee tweede lade is gevuld met hydrofielluiers, washandjes en spuugdoekjes en de onderste is (nu maar half) gevuld met omslagdoeken, spenen uit de gratis pakketten en aankleedkussenhoezen.
    Maar wat moet dat moet, dus het past vast wel :)
     
  18. Knapie

    Knapie Fanatiek lid

    5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd.
    Ik zou persoonlijk voor een kledingkast i.p.v. commode gaan. Tenzij je kleren liever doet vouwen i.p.v. hangen dan commode.
    Ik heb zelf de commode nauwelijks gebruikt. Deed 9 van de 10x gewoon onder op de bank of bij ons op bed verschonen. Puur uit gemakzucht hoor want de commode stond wel gewoon op de babykamer.
    Dus een commode kan dan eventueel achterwege blijven en plaats maken voor een kledingkast. Tenzij je graag kleding doet vouwen i.p.v. hangen dan is een commode wel praktisch.
    Qua opbergruimte is alleen een commode voldoende (althans bij mij dan). Kleding, hydrofiele luiers, voorraad luiers etc. paste er allemaal prima in.
     
  19. MCE

    MCE Lid

    10 aug 2014
    47
    0
    0
    Wij hebben ook alleen de commode voor onze 2e. En ik moet zeggen : ik kom nu al ruimte tekort. Ik heb ook alleen maar 2 planken. De bovenste voor de kleertjes en de onderste voor het beddengoed , hydrofiele luiers enz. We hebben nu een hangrekje aan de muur gemaakt voor nog meer kleertjes. En de luiers doe ik een mandje in de vensterbank. Voor alles een oplossing ! En als het uiteindelijk toch niet wil , dan kopen we gewoon een klein ladekastje van de ikea ofzo.
     
  20. Misslegend

    Misslegend Actief lid

    7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou er nooit genoeg aan gehad hebben. Wij hebben een hemnes kast van ikea.
    In de bovenste la: rompers, pyjama's, luiers
    In de middelste la: hydrofielen, washandjes, spuugdoekjes (kunnen er inmiddels wel uit) en sokken en maillots
    In de onderste la: dekens, lakens, aankleedkussenhoezen en ander ander beddengoed.

    Bij ons blijft er echt geen ruimte over.
     

Deel Deze Pagina