Aerosleep? Wie gebruikt hem en waarom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Birgitte, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Aangezien we een ledikant en wieg met matrassen hebben gekregen zit ik er over te denken om een Aerosleep matrasbeschermer te kopen. Aangezien ik ze nogal duur vind vroeg ik me af: is het flauwekul of een goede investering?
    Wie gebruikt hem en waarom?
    Alvast bedankt!!
    Groetjes,
    Birgitte

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het is nooit bewezen dat ze werken, maar voor mn eigen gemoedsrust hebben wij er wel een gekocht

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Waarom heb je hem precies gekocht? Voor de hygiene? Ik heb nl ook wel eens gehoord dat het tegen wiegedood helpt...

4. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    hier ook gekocht voor mn gevoel, is toch fijner vind ik. Niet qua hygiene (niet eens over na gedacht zelfs) maar gewoon omdat ze niet kunnen stikken als ze met het gezichtje in het matrasje liggen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb hem niet, wiegendood hangt af van zoveel factoren. In mijn optiek is het een fabrikant die op de ouders inspeelt.. je hoort nu al zoveel vrouwen die er 1 kopen omdat ze denken dat hun kind geen ´gevaar meer loopt´.. het lijkt haast een trend en je lijkt wel gek wanneer je hem niet hebt.

6. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Ik heb hem gekocht voor de hygiëne maar vooral het feit dat hij door kan ademen als die met zijn gezicht op het matrasje ligt. Geeft ons een heel fijn en veilig idee en ik hoop dat wij daardoor ook 's nachts met een gerust hart kunnen slapen en genoeg rust krijgen ;)

7. Nicolevh

Nicolevh Actief lid

9 mei 2010
    179
    0
    0
    zaandam
    ik heb gevraagd aan mijn kraamverzorging consulente wat zij er van vond, en die zei ook het is geen wondermiddel. Het is inderdaad zo dat het goed ademt etc, wat inderdaad helpt als het kindje zich op de buik draait, maar het is niet zo dat wiegendood er niet meer door voorkomt! Ik zit er ook over na te denken om er 1 aan te schaffen, dat had ik helemaal voordat ik haar had gesproken omdat ik ook iedereen erover hoorde en het idee had dat als ik hem neit had dat dat slecht was.. maar nog steeds ik zou er gewoon niet 100% op vertrouwen. Denk dat dat ook iets persoonlijk is..

8. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Wij hebben hem vanwege het doorademen. Bij het uitrekenen hoeveel kosten wij kwijt zouden zijn aan een gewoon matrasje incl hoeslakens ed waren wij net zoveel kwijt dan aan de aerosleep incl 1 dekje en 2 hoeslakens en dus voor de aerosleep gekozen.

9. Fortunato

Fortunato Lid

14 okt 2008
    75
    0
    0
    Wij hebben er bewust voor gekozen ivm wiegendood en het voor ons ook een rustig gevoel geeft. Verder hebben wij in de omer gemerkt dat bij warm weer ons dochtertje bijna nooit zwetend wakker word, terwijl ze dat wel word in een campingbedje zonder aerosleep

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb het voor het beschermen van het matras (werkt supergoed) en voor het doorademen.
    Mijn broertje en ik waren verstokte buikslapers....en mijn jongens ook! het geeft me toch meer rust......

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had er 1 geleend van mn zusje, maar van de kraamzorg mag ik hem niet eens gebruiken. Voor die hele kleintjes ademt hij 'te goed' en is de temperatuur in het bedje slechter te beoordelen/te regelen.
    Verder gaven ze aan dat het echt onzin is. 'Trap er niet in' was wat ze letterlijk zeiden.
    Zelf had ik dat vermoeden ook al.
    Wiegedood is namelijk een onverklaarbare dood. Bij wiegedood wordt altijd onderzoek gedaan en er is nooit vastgesteld dat een kind in geval van wiegedood is gestikt. Een kind zal, bij te kort aan adem, altijd het hoofd draaien.
    Mijn zusje had het toen gekocht omdat haar dochter absoluut niet op de rug wilde slapen. Omdat ze dus een buikslaper had vond ze het een geruststellender idee.

Volgens mij is het gewoon om het gevoel van ouders inspelen en daar een slaatje uit te slaan. Want als ouder wil je toch altijd 'het beste' voor je kind...

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb er 1 en ben er erg tevreden over.
    Heb hem gekocht voornamelijk omdat het me een prettig gevoel geeft maar ook voor mijn dochter die nogal wat spuugt vind ik het een heel prettig idee dat ze er niet in ligt te rollen.
    Lekker in de wasmachine en hup schoon :)
    Even een investering maar ik vind het de investering meer dan waard.

Ik had er trouwens ook 1 voor de wieg.

13. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Super tevreden! Wij hebben hem aangeschaft, omdat mijn zoontje toen hij een jaar was een periode had dat hij 's nachts vaak moest overgeven. Een van de beste investeringen die we hebben gedaan!! Al dat andere verkoopgeneuzel over voorkomen van wiegendood, etc. daar geloof ik niet zo in. Maar het praktisch nut van het dekje heeft zich nu inmiddels meermaals bewezen.
    Nummertje 2 heeft ook meteen een aerosleep dekje/matras gekregen.

Bij een gekregen matras zou ik persoonlijk zeker de investering doen, weet je zeker dat je kindje 'schoon' ligt. Die kleintjes verliezen nogal wat, wat allemaal in het matrasje trekt.

Succes met je keuze!

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Gekocht vanwege de veiligheid, bevestigd door de kraamzorg overigens. Heel prettig in gebruik ivm spugen e.d. En de bijbehorende matrashoezen zijn in no time droog, dat is ook heel prettig.
    En die temperatuur regelen, dat is alleen de eerste paar dagen. Zou het ook niet in een wiegje doen, tenzij je dat langer dan 2 maanden wil gebruiken (en het past nog).
    Waar je wel heel goed mee moet uitkijken is oude matrassen. Kans bestaat dat er een giftige schimmel in groeit als de matras wat ouder is.

Had overigens het idee dat het qua prijs niet heel veel uitmaakt en de kwaliteit is wel heel goed, dat is ook zeker belangrijk.

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb hem gekocht en in gebruik omdat:

Hygiene: Je kunt hem lekker uitwassen op 60 graden. Bij spugen wordt het meteen in de absorbtie laag opgenomen zodat het kindje droog ligt en niet in de natte plek van de spuug.

Bescherming matras: Je hebt geen molton en zeiltje meer nodig. Een zeiltje mag alleen onder de billen omdat het niet ademd de aerosleep gaat over het hele matras en ademd wel.

Omdat hij warmte regulerend is: Een kindje zweet minder snel en ook als het op de buik gaat slapen houdt een kindje minder warmte vast.

Anti Allergies: Op 60 graden was je huismijt en bacterien weg.

Omdat hij tot 3 kruiken vocht op kan nemen zonder dat je er iets van voeld. Deze test heeft een meneer van de aerosleep bij mij gedaan en ik voelde er echt niks van.

Maar je moet vooral doen waar jij een goed gevoel bij krijgt.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Precies de reden waarom wij hem niet hebben.
    Echt de grootste onzin.
    Als het echt had geholpen....dan zou bijvoorbeeld de doktoren ook wel een aerosleep adviseren.

17. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Niet kopen! Zonde van je geld en vies synthetisch materiaal, ligt niet lekker! Babytjes horen op 100% katoen, vind ik!

Ik heb zelf een Aerosleep gekocht bij mijn eerste kind, i.v.m. het idee dat ze dan kunnen doorademen als ze met het gezicht recht naar onderen liggen. Maar ik heb hem maar heel kort geprobeerd en toen verkocht op Marktplaats.

Als de baby heel klein is draaien ze zich niet zelf om, en je legt ze altijd op de rug te slapen. Zodra ze sterk genoeg zijn om zichzelf om te draaien naar de buik, zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofdje goed neer te leggen naar links of rechts.

Ik vind de 'voordelen' ervan dus niet echt nodig. Daarnaast vind ik dat er juist grote nadelen aan zitten, wat voor mij de reden was om het ding snel de deur uit te doen: het is een ontzettend rottig plastic materiaal waar de baby op moet liggen, en het enige hoeslakentje dat erop mag (anders werkt de ademende structuur niet meer), is ook 100% polyesther! En dat hoeslaken schuift heel slap heen en weer over de aerosleep heen, omdat alles gladjes spul is. Zou er zelf niet op willen slapen, op een stuk plastic met een gaatjespolyesther overtrekje er overheen.

Veel lekkerder voor de baby vind ik een gewone matras met een 100% katoenen molton en daar overheen een 100% katoenen onderlakentje. Als je kindje veel spuugt kun je ook 2 moltons doen en/of nog extra een hydrofiel bij het hoofdeinde. Dan wordt alles ook wel geabsorbeerd, en dan ligt je kindje tenminste lekker op katoen! En voor het uitgespaarde geld van de Aerosleep + hoeslakentjes a 15 euro p.s. kun je best eens een nieuw matrasje kopen na een jaar, als dat toch nodig is.

18. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Oh ja Birgitte, zoals hierboven ook al een beetje gezegd, een 2e hands matrasje voor een baby wordt sterk afgeraden, omdat daar van alles in kan zitten. Dus als je het enigszins kan betalen, koop dan een nieuw matrasje!

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    De redenen die noemt is waarom wij hem ook hebben. Verschonen bedje is heerlijk snel gedaan. Heb wel 2 matrasbeschermers, heb namelijk geen droger. Wij hebben een spugertje en hij ligt u nooit in zijn spuug. Ik vind het een hygiënisch ding en dat wiegendoodverhaalpreventie neem ik maar voor lief. Baadt het niet dan schaadt het vast ook niet. Oh en er is trouwens ook een goedkoper merk, maar weet niet hoe die heet, kwam ik hier op het forum te laat tegen:)

20. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Heel erg bedankt voor al jullie reacties!! Vanmiddag gaan we de knoop doorhakken vwb Aerosleep. Ik wil het product ook voelen want ik ben het met Poppe eens: een babytje hoort op katoen. In dat geval kopen we een nieuwe matras en katoenen moltons...
    Wat voor keuzes je al niet moet maken als aanstaande ouders:p
    Groetjes,
    Birgitte

Deel Deze Pagina