Hoi dames, Ik ben zwanger van de derde. Nu hebben de eerste 2 kids al de grootste kamers van het huis, en nu moeten we dus het hele kleine kamertje ook gaan gebruiken. Onze dochter van nu 8 maanden, zal op dat kleine kamertje gaan slapen. Mijn vraag is: Wie van jullie heeft ook een heel klein (baby)kamertje, en heeft daar foto's van? Of ideen om ruimte te besparen? Wij komen er niet zo goed uit hoe we het het beste kunnen doen..... Hoop dat er dames zijn, die foto's willen delen! Thnx vast!
Wij hebben ook een klein kamertje: 2 bij 2,5. Met wel een groot raam en het plafond gewoon hoog (dus geen schuine wanden of plafonds!). Moet zeggen dat wij wel besloten hebben om geen aparte kledingkast in het kamertje te zetten, dus alleen een ledikant en commode. En ik wil graag nog een stoel erin, maar die hebben we nog niet gevonden. De kleertjes van onze baby liggen in de commode, extra beddengoed gaat bij ons in de grote kast, net als andere spullen die niet op het kamertje hoeven te liggen (kleding in grotere maten). Ik heb helaas geen foto's (omdat het in zo'n klein kamertje wel lastig is foto's te maken )
@Mispoes...kun je ook een foto maken van de kamer? Misschien kunnen we je helpen denken met indelen etc.. ???
Bedankt vast voor de reacties! Het kamertje is 1,80 x 3m, maar dus wel met schuine wand, en een klein dakraam erin, daar kan dus al geen kast staan. Dan moet je ook nog rekening houden met een deur die naar binnen open gaat.... pfff kom der nog ff niet uit :S Foto heb ik nog ff niet, misschien van het weekend
Is je kamer dan 3 m breed met over de hele breedte schuin plafond? Of 1,80 breed, en dus als je de deur opent 3 m diep?
Mocht er een schuine kant zijn dan kan je daar een lagere kast inzetten evt. Of juist een hogere kast wat gelijk als commode kan dienen, bij Ikea volgens mij.
Wij zijn ook aan het verbouwen in het kleine slaapkamertje. 2x2,5 ofzo met een schuine kant. Wel een dakkapel over de hele breedte van de kamer (gelukkig). Daar gaan we het ledikantje, commode en stoel in vouwen, wat volgens de berekeningen moet lukken. Er komt geen kast in te staan, daar is geen ruimte voor. Die zetten we dan op de kamer ernaast (wat later kinderkamer gaat worden). Badje enzo laten we in de badkamer staan, daar kunnen we die wel kwijt. Zonde om dat kleine kamertje dan ook nog als 'opslag' voor dat soort dingen te gaan gebruiken.
Ons kamertje is ook erg klein. Er kan een ledikant en een commode in en dan is het echt op. We hebben alles wit gehouden en verder rood tinten aangebracht. Ik heb een schilderijtje gemaakt ook in het rood op een schildersdoek. Het schildersdoek heb ik helemaal rood gemaakt en daarop een sticker met: dag sterren, dag maan ik moet nu slapen gaan. gr Suzanne
De babykamer van mijn zoontje is 2 bij 2,50 ongeveer. 1 muur met een raam+verwarming, de muur ertegenover heeft de deur die naar binnen komt. En er mist een hoekje uit de kamer, waar de schoorsteen langs gaat (25 bij 50cm ongeveer) We hadden langs de muur waar de deur open tegen ging de commode (150 breed) staan, de andere "lege" muur het ledikant+smalle stoel, en naast de deur een kast van 1 meter breed. paste allemaal net. Dan hadden we net een looppad tussen alles door, en badderen ging ook wel redelijk. Met zijn peuterbed werd het toch wel smal, die is 10 cm breder, dus nu heeft hij wel een grotere kamer.
Dankjullie wel dames! Leuke kamertjes trouwens Het zal er wel op neer komen dat ook hier geen kast op de kamer komt . Jammer, maar daar is wel een oplossing voor te vinden. Het kamertje is trouwens 3m diep, en dan 1,80 breed, met aan de brede kant schuin dak.
Je kunt ook natuurlijk eens kijken naar 'enkele' kasten, dus met 1 deur. Misschien past zo'n kast dan net naast de de deur?!
wij hebben zelf een 1 deurs kastje, bijpassend bij de commode, volgens mij staat de foto in mijn album.... we hebben nu een wiegje staan, maar na verloop van tijd komt er een ijzeren bedje te staan. als we dit kamertje niet hadden, dan zou ik een grote hemnes commode bij Ikea halen, lekker ruim, daar kun je ook kleding in kwijt.... verder vond ik de commode en bedje van kidsfactory, type BLOKJE ook helemaal het einde qua ruimte.... de babykamer is trouwens 2.10 breed, en ruim 3 meter lang....
hier ook niet zo'n grote kamer.. 2 meter diep met aan de deur kant 1.90 breedte en aan de kant van de dakkapel over volle breedte 2,80 en schuin staande wand van die 1.90 naar 2,80. Wij doen een grotere commode en lediknt en deze expedit kast van de ikea met 3 dozen erin(die ga ik behangen) en dan dus 2 vakken open. IKEA | Opbergmeubels | Boekenkasten | EXPEDIT | Open kast zo heb je toch veel ruimte voor kleding maar het neemt niet veel ruimte in. Als je een plattegrondje kan maken in paint of een ontwerpprogramma'tje kunnen we evt. een indeling proberen te maken voor je.
Wij hebben ook een heel klein kamertje. We hebben meubels op maat. Dus een klein kledingkastje. Ik vind de meeste meubels ook erg groot in de winkel! Onze commode is ook kleiner dan in de winkel, maar het past allemaal net. Ik kan geen foto's plaatsen, want wij houden het geslacht nog geheim .
zo ongeveer is jullie kamertje afgaande op wat je geschreven hebt.. Het gearceerder is de schuine wand.
Wij hebben ook een hele kleine kamer voor onze jongste. (zie foto http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/peuter-kleuter/99401d1286525742-show-peuter-kleuterkamer-kinderkamers-003.jpg) Staat nu een peuterbedje in en een kastje, meer past niet en straks moet er dus een 1-persoons bed inkomen. we zien wel tegen die tijd hoe we dat gaan doen.
Je kunt ook gelijk naast de deur dan een 1-deurs kast neerzetten, dan heb je op de plaats van de Expeditkast (om even aan te wijzen waar), nog plaats voor een badje of een stoel....
ligt eraan hoe hoog de wand daar is.. maar een lage kast kan wel inderdaad.. ik heb ook maar geraden he.over hoe het eruitziet. kan best zijn dat de schuine wand vanaf de grond helemaal omhoog loopt en dan blijft er erg weinig ruimte over