Kleine babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wondertjeinmaak, 16 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij wonen er inmiddels niet meer en de kleine is bijna 3 dus heeft een peuterbed ipv ledikant nu.

2. Gember

Gember Niet meer actief

Onze babykamer is ca 6 m2. We hebben een inbouwkast met onze eigen kleding en een boekenkast in de kamer, want we wonen niet groot. Verder staat er een Ikea Sundvik ledikant en Hemnes ladekast met 8 lades. En zelfs een Eames schommelstoel (nepperd hoor). Het voelt totaal niet propperig en het is zelfs een hele fijne en rustige kamer. De ladekast fungeert als commode en alles van de baby zit erin. Past perfect. Evt zet ik onder de ladekast nog wat plastic opbergbakken voor kleertjes die te klein zijn geworden. En onder het ledikant kun je evt ook nog een dekenlade kwijt.

Succes!

3. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Hier ook een kleine kamer met schuin dak. Heb al bedacht hoe het zou moeten. Als je binnen komt rechts meteen de commode (ladekast van ikea met 3 laden) in breedte van de muur. Dan tegen de lange muur het ledikantje (heb genoeg ruimte tussen commode en ledikant om te staan).
    Op de andere lange wand hang ik een wandkastje. Daar kunnen ook wat spullen in en ik heb een tak onder dit kastje gemaakt waar kledinghangers aan kunnen gangen met babykleren.
    O ja ik zat ook te denken aan een la onder ledikant voor spullen en 2 wandplanken boven commode

4. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Dit is een hele goede tip, ga ik zeker eens doen.

Had het al wel op papier staan in schaal maar vind het dan nog lastig om in te schatten hoe het dan in het echt staat. Misschien krijg ik er zo een beter beeld van.

5. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Inbouw kast hebben we helaas niet. Dit zou ook al schelen hihi.

Wat voor kasten zien jullie dan bij ikea? Zijn dit gewone ladekasten of echte commodes. De commodes die wij hebben gezien vond ik echt niet mooi.

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    malm ladekast van ikea heb ik als commode, beetje opgepimpt. En aankleedkussen past er precies op. Besta kastjes van ikea is ook goed idee om op te hangen bijv. boven de commode. Zijn ook niet zo duur.

7. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    We hebben ook een klein kamertje. Ongeveer 5m2 gok ik. Wij hadden de mazzel dat we een loze ruimte hadden waar we dus ook een inbouwkast konden maken. Verder hebben we toch nog rechts achter de deur het badje neer kunnen zetten. Daarachter staat het bedje en dan ben je al bij het raam. Tegenover het bedje staat de commode, daarnaast een speelgoedkist en een wastafel en dan ben je alweer bij de inbouwkast. Het is best vol, maar om dat te 'breken' hebben we een schapenkleedje over de speelgoedkist gelegd, zodat het niet een hele reeks meubels in dezelfde kleur is. Ook hadden we een speelkleed gehad, maar niet neergelegd, anders zouden we echt geen vloer overhouden;) Het is niet groot, maar voor een baby lijkt me een kleine kamer juist prettig. Als hij ooit een broertje of zusje krijgt, krijgt hij een grotere kamer.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Badje verhuisde hier meteen na de kraamweek de slaapkamer uit dat scheelt al bergen ruimte!

Deel Deze Pagina